Att ta hem barn från Thailand till Sverige

Ja, varför ska alla kvinnor ta åt sig? Gissa det du.

Och att inleda med en ursäkt gör inte saken ett dugg bättre. Det visar ju att du är medveten om att uttrycket är kränkande, men det skiter du i!

"ledarn " sa:
Det var ju därför jag började mitt inlägg med:

URSÄKTA UTTRYCKET !!

Men det glömde ni att läsa..... :eek: :eek:

Men visst kunde jag valt ett annat ord....
Men det hade inte känts rätt med ett annat ord...
Ordet står för vad jag känner helt enkelt !!

Och varför ska alla kvinnor ta åt sig för ??
Dina känslor kan man lätt förstå och även andvändandet av kraftuttryck. Jag tog igår intryck av uppdrag granskning där man åskådliggjorde de negativa baksidorna av användande av nedsättande uttryck på facebook och bloggar skrivna av framstående kvinnor. Dessa välutbildade kvinnor var i många fall skrämda av sjuka personer som uttalade sig på de mest olämpliga och kränkande sätt. Nu är inte ditt uttalande av den kalibern men kan vara en början av ett förflackande av språket. Jag medger att även jag ibland känner mig frestad att skriva som du gjorde. I övrigt, all heder åt dig.

Ledarn!

Jag har barn i din ålder och barnbarn som är unga vuxna. Jag har aldrig hört dem använda ett sånt språk och skulle aldrig acceptera det.

F.ö håller jag med dig om att hemspråkslärarinnan bar sig uselt åt.

Har lite paus i renoveringsarbetet på huset och sitter och diskuterar med min fru om detta som har passerat, dessa två förhatliga människor anställda av Värmdö kommun har då lyckats förstöra framtidsutsikterna för två Thaiungdomar ,dessa är nu tillbaka i Thai utan jobb samt med en urusel Thaiskola , allt för att Thaikärringarna skulle hålla tuppkammen högt ,ävenSoc lierade sig med dessa , jag blev förbannad kontaktade en bekant (advokat i brottsmål) som jag jagar med , han sade åt mig vad jag skulle göra , framförde detta till socialassistenten som kröp ner i sitt hål igen , direkt lagvidrigt beteende ... Men jag skall nog finna nåt passande åt dem ..... :mad: Att uppvigla barn mot målsman samt att Dikta ihop falsarier om att barnen har problem i hemmet ,allt i syfte att själva få ta barnen till sig och som familjehem göra grova ekonomiska vinster, barnen har nu berättat att det uttryckligen var ett av syftena med att dra igång skiten ...

Fy fa.... för dessa ......Thai

NU RÄCKER DET!! DENNA TRÅD HAR JAG STARTAT SOM EN SERIÖS TRÅD OM ATT TA HEM BARN FRÅN THAILAND TILL SVERIGE. DISKUTERA GÄRNA, MEN GÖR DET UTAN NEDSÄTTANDE OCH NEDVÄRDERANDE UTTRYCK.

OVIDKOMMANDE INLÄGG KOMMER ATT RADERAS!!

Efter ovanstående inlägg måste jag påpeka att jag i sak absolut håller med att sådana fasoner är bedrövliga. Här skall icke saboteras för barnen att kunna lära sig så mycket som möjligt.

Våra barns hemspråkslärarinna har inte uppvisat dessa tendenser vad jag har märkt i alla fall, men nu är barnen ju bara 8 och 11. Men en sak är säker, märker jag att det håller på att spåra ur så kommer även jag att slå näven i bordet naturligtvis.

"Berralund " sa:
Efter ovanstående inlägg måste jag påpeka att jag i sak absolut håller med att sådana fasoner är bedrövliga. Här skall icke saboteras för barnen att kunna lära sig så mycket som möjligt.

Våra barns hemspråkslärarinna har inte uppvisat dessa tendenser vad jag har märkt i alla fall, men nu är barnen ju bara 8 och 11. Men en sak är säker, märker jag att det håller på att spåra ur så kommer även jag att slå näven i bordet naturligtvis.

mina bonusbarrns hemspråksundervisning har varit NOLL,
jag har kämpat med skolmyndigheter sedan ungdommarna kom till sverige,
man kan ju tro att regeringen ligger bakom all problematik,
dom vill kanske begränsa invandringen i alla fall vill ju tobias billström det,
(tur att ungdommarna är skötsamma å duktiga annars vet man inte hur det skulle gått)
i örebro där vi bor finns ingen ambition att ordna hemspråksundervisning,
specielt i gymnasiet vore det ju jättebra för mina ungdommar att få betyg i hemspråk
dom har ju så mycket mera att kämpa med som inte svensks infödingsbarn har,
nu ä det för sent för mina ungdommar men det vore nog bra om blivande bonusfarsor gick i hop å krävde bättring angående skolgång för invandrarbarn,
tänk så mycket pengar staten "sparat" på barnbidrag vård av barn föräldrapenning osv,
nä jag ä besviken på skolan, så ett tips starta en bonusbarns-påtrycknings-grupp
//ingvar

"in-ka " sa:
mina bonusbarrns hemspråksundervisning har varit NOLL,
jag har kämpat med skolmyndigheter sedan ungdommarna kom till sverige,
man kan ju tro att regeringen ligger bakom all problematik,
dom vill kanske begränsa invandringen i alla fall vill ju tobias billström det,
(tur att ungdommarna är skötsamma å duktiga annars vet man inte hur det skulle gått)
i örebro där vi bor finns ingen ambition att ordna hemspråksundervisning,
specielt i gymnasiet vore det ju jättebra för mina ungdommar att få betyg i hemspråk
dom har ju så mycket mera att kämpa med som inte svensks infödingsbarn har,
nu ä det för sent för mina ungdommar men det vore nog bra om blivande bonusfarsor gick i hop å krävde bättring angående skolgång för invandrarbarn,
tänk så mycket pengar staten "sparat" på barnbidrag vård av barn föräldrapenning osv,
nä jag ä besviken på skolan, så ett tips starta en bonusbarns-påtrycknings-grupp
//ingvar
Du får väl underhällsbidrag från försäkringskassan för bonusbarnen så ekonomiskt jämnar det väl ut sig? :police:

"gunnarg " sa:
Du får väl underhällsbidrag från försäkringskassan för bonusbarnen så ekonomiskt jämnar det väl ut sig? :police:
[/quote
"gunnarg " sa:

nä det tror jag inte, 4års underhållsbidrag jämfört med 15 års barnbidrag föräldrapenning vård av barn,
orkar inte räkna ut skillnaden,

Rätt legolas skall inte ta hem och låta skattebetalarna stå för kostnaden det är ens egna ekonomiska ansvar

"Jonas " sa:
Rätt legolas skall inte ta hem och låta skattebetalarna stå för kostnaden det är ens egna ekonomiska ansvar
det låter som bonusungar är en belastning!
vem tror du det är som torkar dej i röven när du inte har kraften själv
flertalet av invandrare hamnar ju innom vården,
jag har ingen aning om var mina bonusungdommar hamnar,
det kan ju bli så illa att dom tvingas torka dej i röven, hemska tanke,
det luktar avundsjuka lång väg

"legolas " sa:
Avundsjuka för vad då? är man avundsjuk mot en människa som rider gratis på andras ryggar? Absolut inget fel med bonusbarn, men återgå till ditt egna inlägg vilket vi svarade på. Man får ju lätt känslan när du ställer dina "krav" gentemot de svenska skattebetalarna, att det är dom som skall betala dina hjältetakter, och inte du själv.

Nä ta hit barn, absolut inget fel i det, men förvänta Er inte av ren slentrian att alla andra skall pröjsa Era exter bara...

legolas
låter fortfarande som bunusbarnen skulle vara en belastning för sverige å inte en framtida tillgång
jag väljer att tänka dom som en tillgång som sverige förhoppningsvis kommer att ha nytta av och som kommer att jobba å betala skatt som jag,
förlåt berralund att det kanske på grund av mej har blivit lite taskiga komentarer
ville bara dela med mej av mina erfarenheter å tankar
å att det för efterkommande bonusbarn skulle bli en bättre start på skolan än mina
därav min "uppmaning" till blivande bonus farsor att gå samman,
svårt för en ensam men säkert lättare för flera att få igenom vad regeingen redan har bestämt
tack för mej ska inte yttra mej mer i denna fråga //ingvar

Bonusbarn kommer i de allra flesta fall absolut bli en tillgång för Sverige. Dom växer upp, skaffar familj och vill inte återvända till Thailand. Detta scenario ser jag framför mig.

Men det gäller för föräldrarna att vara vaksamma och tackla ev problem som beskrivits med hemspråksundervisning etc. Samt att hålla barnen i herrans tukt och förmaning så att dom sköter skolan och lägger grunden för en bra framtid. En svår uppgift men inte omöjlig.

"Berralund " sa:
Bonusbarn kommer i de allra flesta fall absolut bli en tillgång för Sverige. Dom växer upp, skaffar familj och vill inte återvända till Thailand. Detta scenario ser jag framför mig.

Men det gäller för föräldrarna att vara vaksamma och tackla ev problem som beskrivits med hemspråksundervisning etc. Samt att hålla barnen i herrans tukt och förmaning så att dom sköter skolan och lägger grunden för en bra framtid. En svår uppgift men inte omöjlig.

Jag tänkte att jag skulle lugna mig lite i detta forum, men ibland kan man inte hålla sig, så tack alla moderatorer att jag har min inloggning kvar!

Samt att hålla barnen i herrans tukt och förmaning så att dom sköter skolan och lägger grunden för en bra framtid.

Fan är du frikyrkopastor i din kommun, eller lever du ditt liv som 1813-talet. Uttalandet är ju en anakronism av den like!

Insayt

Har du vaknat på fel sida Insayt?

En anakronism är väl att placera något i fel tidsålder. Som att säga att en person i en medeltidsberättelse lyssnade på radio.

Att använda ett gammalt talesätt som att hålla någon i "herrans tukt och förmaning" tycker jag bara är målande.

/Anubaan

"anubaan " sa:
Har du vaknat på fel sida Insayt?

En anakronism är väl att placera något i fel tidsålder. Som att säga att en person i en medeltidsberättelse lyssnade på radio.

Att använda ett gammalt talesätt som att hålla någon i "herrans tukt och förmaning" tycker jag bara är målande.

/Anubaan

Precis Anubaan, en anakronism är "otidsenlig", "herrans tukt och förmaning" , är väl knappast ett utryck i en modern värld. För mig låter det som gamla testamentet och Lutheranska piskor eller Laestadianismen i norr för längsedan? ;)

Insayt

Herrans tukt och förmaning, tycker det låter som han jobbat för länge med Donsö-borna, så låter det fortfarande 2013 bland öarna i Göteborgs skärgård. ;)

Ja lego har helt rätt där. Det uttrycket har jag lärt mig för länge sedan, minns inte var. Jag tyckte bara att det passade in här.

Och Insayt, Anubaan har helt rätt. Jag skrev så för att det skulle vara målande, ingenting annat. Och jag kan inte förstå vad det är för fel med det. ???

Och med detta tycker jag att vi återvänder till ämnet. :police:

"Berralund " sa:
Ja lego har helt rätt där. Det uttrycket har jag lärt mig för länge sedan, minns inte var. Jag tyckte bara att det passade in här.

Och Insayt, Anubaan har helt rätt. Jag skrev så för att det skulle vara målande, ingenting annat. Och jag kan inte förstå vad det är för fel med det. ???

Och med detta tycker jag att vi återvänder till ämnet. :police:

Tycker det var ett alldeles utmärkt uttryck ,det är vad dagens ungdomar bör lära sig , ha respekt för äldre är ju något som Thai lär sig från barnsben, men efter ett år i "fria"Sverige så är allt som bortblåst ....

"Phonta " sa:
Tycker det var ett alldeles utmärkt uttryck ,det är vad dagens ungdomar bör lära sig , ha respekt för äldre är ju något som Thai lär sig från barnsben, men efter ett år i "fria"Sverige så är allt som bortblåst ....

Respekt för äldre är nog inget som ungdomar i Sverige lär sig nuförtiden. Min far åker buss till morsan varje dag (han är 86 år), det är ytterst få som reser sig för att lämna sin plats till honom. Och är det någon som gör det så är det en 40+ are som har lärt sig lite folkvett. :(

Liknande trådar

H
Svar
71
Visningar
7 K
Hans Svensson
H
M
Svar
0
Visningar