Vaccinering av barn.

Bör man vaccinera barn under 18 år?

• Ja

Röster: 12 50.0%
  • Nej

Röster: 5 20.8%
  • Behöver längre studier hur vaccinet påverkar och biverkningar.

Röster: 4 16.7%
  • Osäker.

Röster: 3 12.5%

• Totala väljare
    24

Är det framtidens "vaccinmissbrukare" vi ser här? :rolleyes:

Tänk om det ligger någonting i det här:

"Ju mer jag lär mig om de falska vacciner som nu injiceras mor coronaepidemin, ju mer misstänker jag att slutmålet är att helt rasera människors immunförsvar mot, i detta fall, virus. Därmed skulle alla bli beroende av att ständigt tvingas ta injektioner och andra medikament mot virusinfektioner eftersom den egna kroppen inte längre kan bekämpa dem. Jag blir därför inte ett dugg förvånad när jag nu ser att det är exakt denna effekt som de nu hårdlanserade geninjektionerna verkar ha. I två artiklar har jag hittat siffror över hur dessa falska vacciners skyddande effekt mot det aktuella viruset snabbt klingar av. Men det är inte nog med det, preparatens producerade spikproteiner bryter ner immunförsvaret och lämnar människor helt oskyddade för virusinfektioner.

Man skriver att ”de senaste siffrorna från UK PHE Vaccine Surveillance Report om influensafall visar att dubbelt vaccinerade 40-70-åringar har förlorat 40% av sin immunförsvarsförmåga jämfört med ovaccinerade människor. Deras immunförsvar försämras med cirka 5% per vecka (mellan 2,7% och 8,7%). Om detta fortsätter kommer 30-50-åringar att ha 100% immunförsvarsförstörelse, noll virusförsvar till jul och alla dubbelt vaccinerade personer över 30 kommer att ha förlorat sitt immunförsvar i mars nästa år.” Samtidigt har de ovaccinerade kvar sitt immunförsvar och är långt bättre skyddade."

Att immunförsvaret och antikroppar avtar väldigt snabbt efter vaccinering är redan kända fakta.

Räcker inte i ett år.

Hej

Själv tycker jag att all information är entydig i en rad länder med hög vaccinationsgrad, det är ovaccinerade som till 90% står för alla som läggs in på sjukhus riskerar att avlida.

Men visst finns det fortfarande vaccinerade som drabbas, det är väl dom ca 10% som blir över, men då oftast med andra sjukdomsr som cancer, hjärtproblem, nedsatt immunförsvar och transplantationer m.m.

Mvh isan lover

Av barnen?
Har inte varit mycket till avstånd här när ungarna i mobaan leker, ja förutom möjligen munskydd under hakan.
Det var väl det tråden gällde.
Känns lite som vuxna, av egoistiska skäl, gärna experimenterar med barn, de blir ju inte sjuka (av viruset).

/ SatanG

Det skulle vara väldigt intressant att få veta mer om dessa 80% (som i numerär är c:a 40 st, enligt dagliga uppgifter på text-TV ). Är det gamla, feta, rökare, underliggande sjukdomar etc?

Ja utan sådana jämförelser kan man ju få fram vilken statistik som helst.

/ SatanG

80%..
.
Screenshot_20210928-083614_Chrome.jpg
Hej

Så kan det vara just här och vid detta tillfället, vid andra mötningar har det varit 97% också, men oavsett så är det en förkrossande majoritet i samtliga länder som nu öppnar upp igen.

Mvh isan lover

Danmark och Finland verkar fått problem igen.
Vet att jag upprepar mig, men om vi skall vaccinera de som "inte blir sjuka" (barn och unga, friska) så får vi aldrig ett stopp på det här. Vi fastnar i en evig loop där alla skall vaccineras två till tre gånger per år.

Med den mängden vaccineringar kommer vårt immunförsvar att kollapsa och mängden autoimmuna sjukdomar blir rent katastrofala. :sick:

Spanska sjukan "försvann" efter c:a 2-3 år, den här skiten kommer aldrig att försvinna på det här sättet.

Hej

Så kan det vara just här och vid detta tillfället, vid andra mötningar har det varit 97% också, men oavsett så är det en förkrossande majoritet i samtliga länder som nu öppnar upp igen.
Spelar det någon roll om det var 15 eller 12 ovaccinerade som låg på intensiven förra veckan? F n verkar influensan och det där småbarnsviruse R3 vara en större belastning.

untitled2.jpg

Den här sidan var ju en guldgruva för den som vill ha mer detaljer kring hur och vilka som drabbas:

untitled2.jpg

Även om gamla och metabolt sjuka av båda könen verkar drabbas ungefär lika, så förefaller kvinnorna ha större chans att slippa intensivvård?

untitled4.jpg

Vet att jag upprepar mig, men om vi skall vaccinera de som "inte blir sjuka" (barn och unga, friska) så får vi aldrig ett stopp på det här. Vi fastnar i en evig loop där alla skall vaccineras två till tre gånger per år.

Med den mängden vaccineringar kommer vårt immunförsvar att kollapsa och mängden autoimmuna sjukdomar blir rent katastrofala. :sick:

Spanska sjukan "försvann" efter c:a 2-3 år, den här skiten kommer aldrig att försvinna på det här sättet.
Dessutom tvingas vaccinera barn och vuxna kanske i onödan för att få delta i samhällslivet.

Det har inte ens gått ett halvår för de flesta sen andra dosen med nödgodkända vaccin som inte är riktigt färdiga för användning.

Har det gått för fort??

Spelar det någon roll om det var 15 eller 12 ovaccinerade som låg på intensiven förra veckan? F n verkar influensan och det där småbarnsviruse R3 vara en större belastning.

untitled2.jpg

Den här sidan var ju en guldgruva för den som vill ha mer detaljer kring hur och vilka som drabbas:

untitled2.jpg

Även om gamla och metabolt sjuka av båda könen verkar drabbas ungefär lika, så förefaller kvinnorna ha större chans att slippa intensivvård?

untitled4.jpg
Hej

Nej i det stora hela gör det inte det, den intressanta frågan är ju vilka andra sjukdomar dom med största sannolikhet också var drabbade av, land efter land har nu erbjudit sina medborgare vaccin och när tillräckligt många är vaccinerade öppnar man upp igen.

Hörde en ansvarig minister i Storbritannien idag på Radion eftersom allt fler ovaccinerade blir smittade nu när dom har öppnat upp och belastar vården hårt, men inte ens detta får dom att överväga några nya nedstängningar o.s.v, öppnandet är oåterkalleligt sa han, dom som inte är vaccinerade borde se till att få detta gjort och då inte bara för sin egen skull.

Mvh isan lover

Danmark och Finland verkar fått problem igen.
Hej

Även där handlade det till allra största delen om ovaccinerade.

Kom ihåg vad många sa innan man öppnade upp, alla kommer att bli smittade antingen via vaccin eller smitta, dom dom väljer att avstå den vaccination dom erbjuds gratis spelar ett högt spel.

Mvh isan lover

En ny Delta variant är på uppgång.
Den beräknas på kort tid ha 6% av fallen i UK.
Med Delta trodde man inte att den skulle få någon större spridning och vara mer resistent mot vaccin.

Är denna variant mer tålig mot vaccin lär UK få en ökning framöver.
UK är väl vaccinerade och var först ut med vaccin.

Hej

Även där handlade det till allra största delen om ovaccinerade.

Kom ihåg vad många sa innan man öppnade upp, alla kommer att bli smittade antingen via vaccin eller smitta, dom dom väljer att avstå den vaccination dom erbjuds gratis spelar ett högt spel.

Mvh isan lover

Jag säger inte att du har fel, inte heller kan du säkert säga att det är rätt att vaccinera barn.
Det i samband med att barn inte verkar bli sjuka får mig att vara glad att jag inte ännu behöver ta beslut om det.
Ju längre jag står på sidlinjen, vad det gäller barn, desto bättre.
Självklart respekterar jag att andra har en annan uppfattning och det är ett svårt läge för många föräldrar och förhoppningsvis är det bara en tidsfråga tills jag har samma uppfattning som dig.

/ SatanG

En ny Delta variant är på uppgång.
Den beräknas på kort tid ha 6% av fallen i UK.
Med Delta trodde man inte att den skulle få någon större spridning och vara mer resistent mot vaccin.

Är denna variant mer tålig mot vaccin lär UK få en ökning framöver.
UK är väl vaccinerade och var först ut med vaccin.

Hej

Tar man del av infon i länken du bifogade så verkar man inte veta så mycket ännu, vi får väl hoppas att befintliga vaccin fungerar mot denna variant också.

Mvh isan lover

Jag säger inte att du har fel, inte heller kan du säkert säga att det är rätt att vaccinera barn.
Det i samband med att barn inte verkar bli sjuka får mig att vara glad att jag inte ännu behöver ta beslut om det.
Ju längre jag står på sidlinjen, vad det gäller barn, desto bättre.
Självklart respekterar jag att andra har en annan uppfattning och det är ett svårt läge för många föräldrar och förhoppningsvis är det bara en tidsfråga tills jag har samma uppfattning som dig.

/ SatanG
Hej

Visst kan det finnas risker som vi ännu inte känner till, så är det naturligtvis, men vad är alternativet?

Jag hoppas och tror att dom ansvariga har fattat rätt beslut, ser man till skolan här hos oss så är det en stor majoritet som vill vaccinera sig.

Mvh isan lover

Hej

Visst kan det finnas risker som vi ännu inte känner till, så är det naturligtvis, men vad är alternativet?

Jag hoppas och tror att dom ansvariga har fattat rätt beslut, ser man till skolan här hos oss så är det en stor majoritet som vill vaccinera sig.

Mvh isan lover

Med tanke på hur massmedia sett ut sedan Covid kom vore det väl märkligt om det inte vore en förkrossande majoritet som vill vaccinera allt och alla. Det innebär inte att det är rätt men jag hoppas det.

/ SatanG

Med tanke på hur massmedia sett ut sedan Covid kom vore det väl märkligt om det inte vore en förkrossande majoritet som vill vaccinera allt och alla. Det innebär inte att det är rätt men jag hoppas det.

/ SatanG
Hej

Det gör jag också och som sagt vad är alternativet, att avstå det som vi tidigare ansåg vara ett normalt liv.

Mvh isan lover

Hej

Tar man del av infon i länken du bifogade så verkar man inte veta så mycket ännu, vi får väl hoppas att befintliga vaccin fungerar mot denna variant också.

Mvh isan lover

Vad har det med vaccinering av barn att göra?

/ SatanG
Hej

Även barnen är väl förhoppningsvis en del av det normala livet, ska t.ex barn resa med föräldrarna till utlandet är det numera krav på vaccinpass till vissa länder, t.ex för att slippa krav på testning vid resa till Storbritannien, andra lönder har krav på karantän för ovaccinerade och man gör inte alltid undantag för barn, livet blir nog lättare på längre sikt om man är vaccinerad även som barn.

Mvh isan lover

Liknande trådar

P
Svar
56
Visningar
5 K
Anonym
A
N
Svar
81