Big Bike forum

Åker på en sån här. Vulcan 900. Funkar bra .

DE14BA3A-BCFA-497A-8EFA-668CD9934B29.jpeg

Ok, vad är det för skillnad mellan dessa mopeder? mellan en 400 cc Honda Shadow och Honda Slasher...? samma motor/cc, samma sadel, kedja, styre osv.
Likadan maskin , bara typen av ram samt övrigt , själv föredrar jag Shadow . kan väl hålla med om att 400 cc på en gammal maskin ger lite lite effekt , .men för att åka lugnt och fint ensam så funkar det bra

Tyvärr så gör dem de , såå dåliga är de inte ,, Äsch , hittar jag en gammal sunkig Sportster att jobba med så kan jag nog leva med den med . Men stöldskydd skall man ha , i alla fall i Pattaya , Har ett lås som jag sätter i bromsskivan samt hojens eget stöldskydd ,rattlås samt även startspärr över nyckeln

Ja, det var nog mest förr i tiden som rådet var att köpa två (den andra att ta delar från) om man ville ha HD. :-)

yamaha_vs_harley.png

Sportster-motorerna skall vara en av de bättre HD har byggt sägs det , inte ofta de falerar

Skulle jag mot förväntan skaffat mc hade det blivit en sådan här;)
Tydligen rör den på sig rätt bra:)

20180328_140618.jpg
Den är inte alls fel kan jag säga , i Februari åkte jag tillsammans med en polare som hade en Kawa Z 1000 cc , ungefär samma prestanda, går som fn , men drog dubbelt upp med bensin också , och kom ändock fram vid samma tid som mig
Ser ut så här ,går som fn den med
2014-kawasaki-z1000-abs-89667-832.jpg

Men fn , min CBR500r gör kvartsmilen på dryga 10 sek , toppar 170 med mig på , billig att äga samt att köra , en grymt bra vägmaskin , inte några gamla tourinhojar som hänger den på småvägar , trots sin "Moppekubik";) En z 1000 eller motsvarande skulle bara kosta mer , inte kommer jag fram fortare med den ,i Thailand tar man det lugnt ,annars kommer man inte fram alls

men hittar jag en gammal sån här till rätt pris så slår jag till

9117582963.jpg

Denna på blocket idag 35000sek , ser ut att vara i bra skick , bara fel land :(
2169992001.jpg

För min del skulle jag välja en sådan här men förståndet säger att ta den som bara är 650cc. Dessutom på vägarna här i norr är en lättare höj att föredra. Det blir en ny sådan efter resan till Svedala. Då får kronkursen vara vad fån som helst.
Alltså någon gång när det redan är vinter här och dom skönaste dagarna att dra iväg bara det inte regnar.

Honda-CB1000R-BIMS2018_12.jpg

Liknande trådar

G
Svar
9
Visningar
3 K
thaigirl87
T
A
Svar
11