Big Bike forum

 
Om det vore väder som här i Thailand och lansdskap som i Sverige så skulle jag omedelbart köpa en Honda Cb 1000 r men nu är det inte
så så det får bli en Cb 650f. Mycket nöje :D
 
Om det vore väder som här i Thailand och lansdskap som i Sverige så skulle jag omedelbart köpa en Honda Cb 1000 r men nu är det inte
så så det får bli en Cb 650f. Mycket nöje :D
Cb 650 räcker bra , hittar jag en så kanske jag byter jag med ,tror den kan vara optimal i Thailand ,, En tur till Phuket skall det bli , gumman följer inte med har hion sagt , får du köra dit själv mr JO , då kan vi möta upp hos Hästen i Chaiyaphum och ta den vägen ner ;) saknar denna lite ibland , men denna som väntar där nere är helt ok den med

IMG_20180122_123134324_HDR.jpg


IMG_20180204_170217830_LL.jpg
 
Cb 650 räcker bra , hittar jag en så kanske jag byter jag med ,tror den kan vara optimal i Thailand ,, En tur till Phuket skall det bli , gumman följer inte med har hion sagt , får du köra dit själv mr JO , då kan vi möta upp hos Hästen i Chaiyaphum och ta den vägen ner ;) saknar denna lite ibland , men denna som väntar där nere är helt ok den med

IMG_20180122_123134324_HDR.jpg


IMG_20180204_170217830_LL.jpg
Varför behöll du inte 1800:an och köpte 500 också? Kunde du ju växlat efter suget
 
Varför behöll du inte 1800:an och köpte 500 också? Kunde du ju växlat efter suget
Glömmer inte hur tung och jobbig den var i städer , dessutom runt milen på landsväg , visst funkar det men onödigt . 500 i stort sett lika snabb och drar en tredjedel med soppa , väger 200 kilo ,bättre väghållning mm
 
Glömmer inte hur tung och jobbig den var i städer , dessutom runt milen på landsväg , visst funkar det men onödigt . 500 i stort sett lika snabb och drar en tredjedel med soppa , väger 200 kilo ,bättre väghållning mm
Men du skrev ju ovan att du saknar den och när du hade den så var den ju bara bäst, då va det viktigt med cc om du kommer ihåg?
Cirklar runt alla hd mm.
Varför säljer man grymmaste hojen i stan?
 
Men du skrev ju ovan att du saknar den och när du hade den så var den ju bara bäst, då va det viktigt med cc om du kommer ihåg?
Cirklar runt alla hd mm.
Varför säljer man grymmaste hojen i stan?
Jag kanske gjorde en bra affär ;) Ser man till vad som nu händer i Thailand så kanske det var smart gjort att sälja den stora hojen , nu skall alla stora cyklar straffbeläggas med skatt och dyrare avgifter samt även beläggas med krav på speciella kk ,, Det har redan märkts en avsevärd sämre marknad samt sänkta priser för dessa . Så nu fick du som inte åker hoj lite info
 
Bara för att man skriver och delger saker så behöver man per automatic inte förklara allt för någon som bara vill ha igång en helt meningslös dialog på ett forum , jag kanske gjorde en bra affär ;)
Bara nyfiken eftersom du hyllade den hojen så mycket när du hade den.
Du skrev ju då i vart å vartannat inlägg om hur grymt det va med många cc och hur klen din gamla 750 var, nu verkar 500 vara det bästa, hänger inte med i turerna riktigt så undrar som sagt.
 
Bara nyfiken eftersom du hyllade den hojen så mycket när du hade den.
Du skrev ju då i vart å vartannat inlägg om hur grymt det va med många cc och hur klen din gamla 750 var, nu verkar 500 vara det bästa, hänger inte med i turerna riktigt så undrar som sagt.
Det beror ju på att du uppenbarligen inget kan om varken motorer eller MC , du kan finna 900cc som är lika snabba som en 1800cc , beror på tekniken förstår du ,samt vikten på maskinen , alla skall vägas in i bedömningen , Du kan hitta en japanmaskin på 750c som ritar åttor runt en 1600 cc HD , iofs så är inte standard HD vassa , men mao inte bara CC som styr snabbhet ,min nuvarande 500 gör kvartsmilen på dryga 10 sek , min 1800 var något snabbare än så , men 500 passar bättre på små vägar där jag lätt åker ifrån stora tunga hojar, du byter kärring , jag byter hoj , Din gamla var ju det bästa som fanns vad jag minns , varför behöll du inte båda NMax , Jag vet, man byter modell bara helt enkelt . :):):)5555
 
Det beror ju på att du uppenbarligen inget kan om varken motorer eller MC , du kan finna 900cc som är lika snabba som en 1800cc , beror på tekniken förstår du ,samt vikten på maskinen , alla skall vägas in i bedömningen , Du kan hitta en japanmaskin på 750c som ritar åttor runt en 1600 cc HD , iofs så är inte standard HD vassa , men mao inte bara CC som styr snabbhet ,min nuvarande 500 gör kvartsmilen på dryga 10 sek , min 1800 var något snabbare än så , men 500 passar bättre på små vägar där jag lätt åker ifrån stora tunga hojar, du byter kärring , jag byter hoj , Din gamla var ju det bästa som fanns vad jag minns , varför behöll du inte båda NMax , Jag vet, man byter modell bara helt enkelt . :):):)5555
Min gamla hoj?
Ja du det va länge sen, va en chopprad trimmad cb750 som såldes när jag hängde av mig västen, tappade intresset när det blev snack om att klubben skulle upp i bandidos.
Om dagens hojar kan jag inte mycket men du skriver ju en massa man kan lära sig av, därav lite konfys när du ena stunden påtalar förträffligheten med många cc för att senare såga det.
Personligen har jag varit mer intresserad av hästkrafter och är väl fortfarande.
Fords nya 2.0 L diesel med dubbelturbo på 213 hk och 500 nm e ett skapligt bygge.
 
Min gamla hoj?
Ja du det va länge sen, va en chopprad trimmad cb750 som såldes när jag hängde av mig västen, tappade intresset när det blev snack om att klubben skulle upp i bandidos.
Om dagens hojar kan jag inte mycket men du skriver ju en massa man kan lära sig av, därav lite konfys när du ena stunden påtalar förträffligheten med många cc för att senare såga det.
Personligen har jag varit mer intresserad av hästkrafter och är väl fortfarande.
Fords nya 2.0 L diesel med dubbelturbo på 213 hk och 500 nm e ett skapligt bygge.
Helt klart fina bilar , Min 1800 cc gav dryga 160 nm på 380 kilo tom hoj , ganska mycket . Även jag gillar diesel , gillar bottenvridet .. Min bäste vän håller på med Jeep , han har ett par som han bygger om och fixar med , iofs bensin men v8or i bägge. han kan bara teoretiskt om bilar så jag får skruva åt han .
 
Min gamla hoj?
Ja du det va länge sen, va en chopprad trimmad cb750 som såldes när jag hängde av mig västen, tappade intresset när det blev snack om att klubben skulle upp i bandidos.
Om dagens hojar kan jag inte mycket men du skriver ju en massa man kan lära sig av, därav lite konfys när du ena stunden påtalar förträffligheten med många cc för att senare såga det.
Personligen har jag varit mer intresserad av hästkrafter och är väl fortfarande.
Fords nya 2.0 L diesel med dubbelturbo på 213 hk och 500 nm e ett skapligt bygge.
Nu tänkte jag mest på din gamla kärring .... jag byter inte kärring , men jag byter gärna hoj 555;) Bil är inte så intressant i Thailand för mig då jag anser två hjul är roligare
 
Helt klart fina bilar , Min 1800 cc gav dryga 160 nm på 380 kilo tom hoj , ganska mycket . Även jag gillar diesel , gillar bottenvridet .. Min bäste vän håller på med Jeep , han har ett par som han bygger om och fixar med , iofs bensin men v8or i bägge. han kan bara teoretiskt om bilar så jag får skruva åt han .
En Willys med V8 har jag suktat efter länge här nere men inte hittat nån, perfekt att glida omkring med på byn.
 
En Willys med V8 har jag suktat efter länge här nere men inte hittat nån, perfekt att glida omkring med på byn.
Finns ju firmor i Thailand som säljer dessa , gamla USA Willys Jeepar , har sett fler uppe i Isaan ,iofs så brukar det sitta Toyota motorer i dem , detta för att de alltid skall funka :):):)555

Polarn har tå såna här
177_242673_18929506_8395128392017.jpg
 
Nu tänkte jag mest på din gamla kärring .... jag byter inte kärring , men jag byter gärna hoj 555;) Bil är inte så intressant i Thailand för mig då jag anser två hjul är roligare
Byta kärring kan va roligare än köpa ny hoj, blir mycke åka av i början :p

Hade köpt hoj direkt om inte trafiken var som den är å vädret så varmt. Inte nog med att trafiken är tät, folk kör ju precis hur som helst.
Nä en öppen jeep med V8 vore nåt att tuffa runt med.
 
Finns ju firmor i Thailand som säljer dessa , gamla USA Willys Jeepar , har sett fler uppe i Isaan ,iofs så brukar det sitta Toyota motorer i dem , detta för att de alltid skall funka :):):)555

Polarn har tå såna här
177_242673_18929506_8395128392017.jpg
Dom där nya täckta gillar jag inte, ska va en öppen willys fast gärna från 80 talet, vill kunna fälla ner vindrutan å tuffa runt ute på öarna och minst 200 hk så det händer nåt.
Men inte sett nån än, bara som du säger med trötta Toyota eller Mitsu dieslar.
 
Dom där nya täckta gillar jag inte, ska va en öppen willys fast gärna från 80 talet, vill kunna fälla ner vindrutan å tuffa runt ute på öarna och minst 200 hk så det händer nåt.
Men inte sett nån än, bara som du säger med trötta Toyota eller Mitsu dieslar.
Bara att köpa en sopig sådan då , putta i en small-block v8 , måste ju gå att finna i landet
 
Byta kärring kan va roligare än köpa ny hoj, blir mycke åka av i början :p

Hade köpt hoj direkt om inte trafiken var som den är å vädret så varmt. Inte nog med att trafiken är tät, folk kör ju precis hur som helst.
Nä en öppen jeep med V8 vore nåt att tuffa runt med.
Hur tänker du nu NMax , en öppen jeep alt en hoj , var tror du det fläktar mest när det är varmt :) Men iofs så sitter du ju säkrare i en jeep , även om det kanske inte hjälper när du blir rammad av en buss ,, då kan jag kanske smita undan med hojen kräver mindre plats att väja undan
 
Ja man skall väl skydda sig mot sol/värme å olyckor .Att ta på sig alla kläder till mc turen ,då kan det bli varmt ,en jeep med störtbåge ganska säkert 100% säkerhet stanna i sängen Ja JAAAA ,faktiskt har man en poäng att hinna smita undan med mc ,det finns för å nackdelar med allt här i livet Thjongh
 
Ja man skall väl skydda sig mot sol/värme å olyckor .Att ta på sig alla kläder till mc turen ,då kan det bli varmt ,en jeep med störtbåge ganska säkert 100% säkerhet stanna i sängen Ja JAAAA ,faktiskt har man en poäng att hinna smita undan med mc ,det finns för å nackdelar med allt här i livet Thjongh
Big bike rider man iklädd väst boots jeans hjälm och handskar
 
 

Liknande trådar

G
Svar
9
Visningar
3 K
thaigirl87
T
A
Svar
11
Visningar
2 K
Anonymius
A
A
Svar
1
Visningar
877
G
A
Svar
14
Visningar
3 K
W
 
Tillbaka
Topp