Jonas , villorna går , jo visst gör de det i vissa fall , men däremot så är det nu Thai som köper , och efter ett halvår ett år så är samma till salu igen , dom fixar inte lånen , ofta pga av de köpte för nåt år sen och nu går deras firma taskigt , firmor som lever på turister /faranger som spenderar , idag blir det allt färre där nere ..
Detta är i alla fall vad som hänt i de Moo ban i vårt gamla område
Självklart är det olika i olika områden, här jag hyr nu är det med mycket Thai, dom jag kollat på som jag visade på fotona berätta dom på village att många av ungarna i området var skolungar från The Regent och farang så då kan jag misstänka att en stor del kan vara företagsägda av företag i Rayong med faranger i högre positioner.
Är ju skillnad på village och village, denna village jag bor nu med en medelklass Thai, här har du inget klubbhus eller andra direkt faciliteter, har en pool.
Medans här jag visade på fotona så var det stort fint klubbhus, swimmingpool, barnlekplats och gym, tror i ena villagen som byggs närmast ungens skola skulle det vara tennisbana med.
Här är la lite högre klass än den medel Thai som jag har i den här villagen.
Sen verkar du inte vara på turistattraktioner mycket, här är det mycket turism nu och dessa Kineser köper bra mycket mer krimskrams souvernirer än vi faranger gör.
Att barverksamheterna och den delen av turismen går sämre betyder inte att hela turismen gör det, en del blomstrar nog bättre nu än när det mest bara var faranger här.
Ser ju bara turistattraktionen mitt i mot här jag bor den blomstrar nog nu med kineserna, hade det bara varit farangturister som förr i Pattaya så hade den nog kursat för längesen.
Barerna som sagt kan säkert gå sämre hänger som sagt inte ute så mycket kvällstid så där skall jag inte säga imot dig, men jag åker på en hel del turistattraktioner i området och där har det varit allt annat än tomt.
Men försvinner kineserna med så får vi se, men änsålänge tror jag det är barer som lider och farangrestauranger som drivs av faranger, dom är ju allt annat än nöjda nu.
Men jag vill inte ha något folk som driver barer i min village så passar ju bra om dom inte finns där
Sen pratar ju frugan med dessa rika Thaikärringar som kommer i sina Mercedesar och BMW till skolan dom är inte verksamma i Pattaya yrkesmässigt dom Thaifamiljerna i sonens klass iallafall utan dom är verksamma i Rayong och Schiracha, så är nog inte inom turistnäringen.