Dagens bild

PanPan

Forumveteran
Utsikten över risfälten från svärföräldrarnas hus men nu torrperiod.

20201231_170223.jpg

PanPan

Forumveteran
Hoppas det inte kommer påverka condo transfern både jag, frugan och äldste sonen har sett fram emot lite häng där, yngste är inte i det förståelsestadiet.

Micke.T

Forumvärd
Forumpersonal
En bil med rejält snölager på taket,precis då jag fotade kom ägaren & hans polare för att köra iväg. Det här var utanför en lokal pizzeria & grabbarna var några anställda därifrån. Hoppas ej dom behöver panikbromsa.

Visa bilaga 104377
Sicka stollar, här söderut får man böter om polisen kommer på en med så mycket snö på taket;)

PeterSfa

Forumveteran
Med de bilder som publicerats, om än mycket vackra i sig. Känner jag mig oerhört glad att jag inte är där i verkligheten. Jag minns fortfarande kylan och kläderna man måste ha på sig.
Skönt bara se dem på bild idag och visa mina grannar som avskräckande exempel..
Grannarna gillar bilderna, men blir lite vita om nosen när jag berättar vilka temperaturer det handlar om ;)

Snips

Medlem
Dagens bild tagen från gamla findusfabriken nu mera musselfabrik, in mot Ellös
Visa bilaga 104669
Findus flyttar all verksamhet till östeuropa om jag inte minns fel, sparkar alla svenskar, men vill idag sälja sitt foder till oss svenskar... Nja jag har sen länge bojkottat att köpa Findus produkter och även Göteborgs kex som även de flyttat jobben till östeuropa...
"Göteborgs Kex bageri har funnits på samma plats, intill strandkanten av Nordre älv i Kungälv, ända sedan 1888. Och där kommer den att ligga kvar i fyra år till. 2022 flyttar produktionen till Lettland, och till en ny fabrik som ska byggas utanför huvudstaden Riga."

Micke.T

Forumvärd
Forumpersonal
Findus flyttar all verksamhet till östeuropa om jag inte minns fel, sparkar alla svenskar, men vill idag sälja sitt foder till oss svenskar... Nja jag har sen länge bojkottat att köpa Findus produkter och även Göteborgs kex som även de flyttat jobben till östeuropa...
"Göteborgs Kex bageri har funnits på samma plats, intill strandkanten av Nordre älv i Kungälv, ända sedan 1888. Och där kommer den att ligga kvar i fyra år till. 2022 flyttar produktionen till Lettland, och till en ny fabrik som ska byggas utanför huvudstaden Riga."
Ja det kommer bli ett hårt slag för Kungälvs kommun:(
Vet att kommunen har erbjudit mark gratis för att få behålla arbetstillfällena på Göteborgs kex.
Men massa svepskäl till flytten, alla är väl medvetna varför....

apknug

Aktiv medlem
Ja det kommer bli ett hårt slag för Kungälvs kommun:(
Vet att kommunen har erbjudit mark gratis för att få behålla arbetstillfällena på Göteborgs kex.
Men massa svepskäl till flytten, alla är väl medvetna varför....
Japp, svetsarn och hans vapendragare Sjöstedt och den gröna Duon har sett till att kostnaderna är för höga i Sverige för att driva fabrik.

Men visst ska vi försörja hela tredje världen så måste det in lite skatt!

Tänk på det när ni röstar nästa gång.

Walter

Forumräv
Japp, svetsarn och hans vapendragare Sjöstedt och den gröna Duon har sett till att kostnaderna är för höga i Sverige för att driva fabrik.

Men visst ska vi försörja hela tredje världen så måste det in lite skatt!

Tänk på det när ni röstar nästa gång.
Fjärde statsmakten menar du väl...se på Marcus Allard och ett cromat äpple i Örebro, hahaha

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Isan Lover Varför finns det motsättningar mellan buddister och muslimer i dagens Myanmar. Asienforum 22
Isan Lover Människohandel och modernt slaveri i dagens Thailand. Thailändska Nyheter 4
Kycklingen Dagens missuppfattning Allmänt thailandforum 4
hemskasven Dagens privata garv. Allmänt thailandforum 16
A Dagens göteborgare... (eller annan) Ordet är fritt 20
A Dagens Thailändska ord Språkhörnan 100
Kycklingen Dagens mattips (thailändsk matlagning) Matprat (Thailändska köket) 26
Kycklingen Dagens thailandsbild Allmänt thailandforum 72
G SV: Travet - Dagens Dubbel - betting på hög nivå Ordet är fritt 41
M Dagens fråga vinn en karma ! Ordet är fritt 309
G SV: Mitt V75 eller V65 tips - skriv hur ni resonerar runt dagens tävlingar... Ordet är fritt 21
R Dagens bästa nyhet Ordet är fritt 37
Kycklingen Dagens Lunch/Middags tråd (thaimat och farangmat) Matprat (Thailändska köket) 10398
Berralund DAGENS DUBBEL VM MED LEGOLAS Ordet är fritt 188
Kycklingen Dagens fråga! Ordet är fritt 32
Kycklingen Dagens Filmtips Ordet är fritt 41
A dagens ord - här tränar vi på att lära oss läsa Thailändska lektioner 2
A Dagens ros Allmänt thailandforum 0
A Dagens TV ger svar Thailändsk kultur och traditioner 1
B Bild av visum Uppehållstillstånd och visum mm 6
Ubon Snygg och nykammad, snart är Du på bild... Allmänt thailandforum 1
Grannen Olsson Var i Thailand är bilden tagen? (bild 3) Allmänt thailandforum 16
Kycklingen Matbilder thaimat samt en och en annan bild på farangmat också Matprat (Thailändska köket) 28
R tgn thaitv taskig bild Teknikrelaterat 6
G Vart i Asien är denna bild tagen? Asienforum 4
A Min risigaste bild ... Allmänt thailandforum 2
A bild på fruktbarhets buddha? vilken buddha e vilken dag? Thailändsk kultur och traditioner 7
T Översättning på bild . Språkhörnan 1

Liknande trådar

Topp