Dagens bild

Det kom en gumma glad i hågen nu på morgonen och sålde några frön till frugan, hon tände en cigg så man undrar ju vad det var för sorts fröer:).
20211111_063119.jpg
20211111_063123.jpg

20211111_063119.jpg

Kanske skulle gjort detta inlägg i skrattråden.
Har snott den här bilden från en vän på facebook och jäklar vad jag skrattade när jag såg den:laugh2:.

Han håller på att fixa till sitt kök och man kan ju säga att högskåpen satts högt av dessa fantastiska thailändska "hantverkare":rolleyes:.

Frun i huset funderar nog på hur hon ska nå upp när hyllplaner är på plats i skåpen:unsure:.

258495304_4522949574467788_8525917354554817027_n (1).jpg

Kanske skulle gjort detta inlägg i skrattråden.
Har snott den här bilden från en vän på facebook och jäklar vad jag skrattade när jag såg den:laugh2:.

Han håller på att fixa till sitt kök och man kan ju säga att högskåpen satts högt av dessa fantastiska thailändska "hantverkare":rolleyes:.

Frun i huset funderar nog på hur hon ska nå upp när hyllplaner är på plats i skåpen:unsure:.

258495304_4522949574467788_8525917354554817027_n (1).jpg
Hehe, det ser ju nästan ut som att det är Polska Bygg Inc som har varit i farten. :laugh:

Jag har lärt mig mycket under de år jag bott här så här får ingen göra något utan övervakning för den mest enkla sak kan bli fel.
Helt riktigt, det finns tre regler vid anlitande lokala hantverkare
1 Lämna dem aldrig ensamma
1a Lämna dem aldrig ensamma
2 Lämna dem aldrig ensamma, då börjar de tänka, och sen går allt åt skogen

Jag har lärt mig mycket under de år jag bott här så här får ingen göra något utan övervakning för den mest enkla sak kan bli fel.
När jag bodde på hotell Napalai i Udon brukade det komma en stockholmare och bada i polen.
Han sa att när dom lyckas med hjärn transplantationer vill jag ha en thailändsk för den är inte så mycket använd.
Han var ganska nedsättande mot thailändare överlag men det var nog inte så illa menat.
Han ville bara vara lite rolig.

När jag bodde på hotell Napalai i Udon brukade det komma en stockholmare och bada i polen.
Han sa att när dom lyckas med hjärn transplantationer vill jag ha en thailändsk för den är inte så mycket använd.
Han var ganska nedsättande mot thailändare överlag men det var nog inte så illa menat.
Han ville bara vara lite rolig.
Har också hört många tala mycket nedsättande om thailändare samtidigt som de bildat familj med dem vilket jag inte förstår men ibland kan thailändare göra fel med de mest enkla arbeten.

Har också hört många tala mycket nedsättande om thailändare samtidigt som de bildat familj med dem vilket jag inte förstår men ibland kan thailändare göra fel med de mest enkla arbeten.
Den mannen var en riktig stenbords expert..han åkte runt bland barerna och höll hov.
Jag var ju ganska grön och det märkt han..så han ville väl imponera med sin kunskap om thailändarna.
Men det har ju hänt att man fått en del av sina fördomar bekräftade ibland under åren;)

Ja det stämmer tidigare i år fick dom 6,5 per kilo det här är hom mali lite bättre betalt men dom har mark på flera håll några kan dom odla på 3ggr om året så leva kan dom men ska man hyra marken blir det värre !
Ps dom fick tydligen 10500kg dom brukar kunna få 14 till 15 ton när det är bra det blev 87000 baht men då ska det betalas 500•18 rai i skördetrösk avgift så inte så mycket i lön per timme!!!

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
20 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar