Dagens bild

Tekniskt utrustning och kunna alla rattar och spakar gör ingen bild

Det gäller att ha förmågan att "hitta" motivet, fånga bilden och fånga den i rätt komposition.

Då räcker det med en skokartong och filmremsa som utrustning typ.

Men så klart ny teknik underlättar ju både i själva fotograferingsögonblicket och i efterbearbetningen

/Enis

Tekniskt utrustning och kunna alla rattar och spakar gör ingen bild

Det gäller att ha förmågan att "hitta" motivet, fånga bilden och fånga den i rätt komposition.

Då räcker det med en skokartong och filmremsa som utrustning typ.

Men så klart ny teknik underlättar ju både i själva fotograferingsögonblicket och i efterbearbetningen

/Enis
Ja håller verkligen med. Att hitta/fånga motivet och ha den där känslan är den klart största delen av fotograferingen. Att sedan ha koll på det tekniska som bländare, ljus vid olika tid på dygnet, fokus, oskärpa osv är också viktigt men oftast lättare att lära sig.

Dethär gäller mig iallafall.

20260119_124021.webp

Inte idag… men i söndags blev det drygt 20 mil på Thailand Circuit Motorsport Complex!

Sonen (15 år) börjar bli riktigt snabb nu – så snabb att jag faktiskt får jobba lite för att köra om honom. Med det borde han vara redo för Yamaha R7 Cupen som drar igång i mars.

Och som om det inte räckte… frugan är iväg till banan och
fusktränar idag medan jag sitter på jobbet och sonen är i skolan. Snacka om orättvist!

picsdf.webp
615174991_4326647450883038_3543673144339053136_n.webp

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar