Dagens bild

"Mackfaktorn " sa:
One night in Bangkok....

haha, one night in Bangkok!

Utsikten från Baiyoke, grymt. En sak som jag och min linda vid ett tillfälle tittade på var Pnom Phen.

Det låter väl lite konstigt i detta sammahang, men det skall visa sig inte så konstigt.

One night in Bankok skall visa sig liten gent emot On Night in Phnom Phen.

Phnom Phen är en otroligt vacker stad, ren och fin, inte som Bangkok, skitig och jävlig, Phom Phen är så vacker och ren och jag rekommenderar er åk till Phnom Phen! Cambodja!

insayt

En inavlad vildkatt som har blivit en riktig kelgris.

image.webp

Bossej!

Enda trädgården vi har här är en altan på 20 kvm. En bit upptas av vattentanken, en bit av ett "gulplommonträd" och en bit är garage till moppen! Vi har några krukor med palmer och lite annat smått o gott. Bi.a. hade jag köpt en vacker liten bladväxt med lång grå svans. Den har nu någon ryckt av. En vacker vattenväxt (musselblad?) har bara försvunnit ur sin kruka. Där misstänker vi att någon hund är tjuven. De är ofta inne där och dricker vatten. Kanske fick någon den om halsen! En liten "gran" har vi också. Just nu med glitter och kulor. Den växer ca 20-30 cm om året. Snygg.

Eftersom vi far runt en del i Thailand och omgivningarna, under tiden vi är här,lägger vi inte ner så stor möda på växterna. Annars hade jag köpt mig fördärvad av KentBra´s plantor!!

Med denna nytagna nyårsbild från trädgården
onskar jag er alla
Gott nytt år!

Grått nytt hår!

IMG_0072.webp

Dagens bild får bli den vita rosen utanfor koket i min trädgård.
Planterade den for tre år sedan.
Just nu blommar den och har ca tjugo utslagna blommor samtidigt

IMG_0083 White rose.webp

Absolut. Det är förträffligt att vi har en mycket begåvad naturfotograf och en lika begåvad folklivsskildrare här på CM. All heder till er, mina herrar! (=karma).

Dagens fjäril är en som jag aldrig tidigare sett här i trädgården.
Den är ljusblå, men pga det starka solskenet blev den nästan vit på fotot.

IMG_0123.webp

Min Dagens bild är en rosa ros i trädgården.

Omkring den är det Basilika plantor som är på gång.

Odlar ganska mycket Basilika eftersom jag använder det nästan varje dag for att krydda Jasminriset med.

IMG_0145.webp

Dagens fjäril från min trädgård.
Har aldrig sett denna fjäril tidigare.
Fick komma väldigt nära med kameran, ca 30 cm.

IMG_0184Green Butterfly.webp

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M
R
Svar
37