Dagens bild

Wavis

Medlem
Händer att jag känner utvilad mitt i natten som nu. Sitter på sodaverandan med vakten Scarface och ska bena ur och skinna av norsk makrill för inläggning och stekning.

Visa bilaga 92862

Visa bilaga 92863
Livet på landet ...;) ..Gillar faktiskt det
Vart hos darlingen par veckor i Issan i våras , Hon var övertygad att jag inte skulle klara två nätter pga hus toalett hundar som skäller o tupparna som började vid 4 snåret o farmarna som drog ut med sina tak tak vid fem tiden . Faktiskt inga problem för mig , Gick upp vid 4 snåret o började fixa frukost o väntade in alla gäkla orosmoment med tuppar hundar o tak tak . Efter det var det tyst så inga problem o sova några timmar efter det . Kan även tilläggas att jag har nog upptäckt mer på 14 dagar i omnejd ca 100 kilo än min darling har gjort på 42 år . Sen att bli moss med bysmeden var en hit, bara älskar deras kunskap /okunskap...

stef@n

Medlem
Livet på landet ...;) ..Gillar faktiskt det
Vart hos darlingen par veckor i Issan i våras , Hon var övertygad att jag inte skulle klara två nätter pga hus toalett hundar som skäller o tupparna som började vid 4 snåret o farmarna som drog ut med sina tak tak vid fem tiden . Faktiskt inga problem för mig , Gick upp vid 4 snåret o började fixa frukost o väntade in alla gäkla orosmoment med tuppar hundar o tak tak . Efter det var det tyst så inga problem o sova några timmar efter det . Kan även tilläggas att jag har nog upptäckt mer på 14 dagar i omnejd ca 100 kilo än min darling har gjort på 42 år . Sen att bli moss med bysmeden var en hit, bara älskar deras kunskap /okunskap...
Jag trivs mycket bra här och har bott här i snart 6 år men det är en otrolig skillnad i byn från 1996 eller om det var 97 som jag var första gången. Jag hade inte klarat av att bo här utan att ha något eget där jag bestämmer, ja frugan också givetvis som bodde i Sverige i 12 år: Internet var ett krav för att bygga här även om det var uselt för 10-12 år sedan och när jag tog körkort och köpte bil öppnade sig en ny värld. Hundar och tuppar märker jag inte av längre när jag sover. Utvecklingen har ju varit stor på de sista cirka 15 åren. I slutet av 90-talet fanns det 2 sattelitelefoner i byn så jag fick ringa upp säga att ville prata med frugan och lägga på, sedan skickade de ut en löpare för att leta reda på henne så jag fick ringa tillbaka efter 30-40 minuter. Först var min tanke att köpa hus i Pattaya men ångrar inte att jag byggde här i stället, det som kan vara irriterande är strömavbrotten som är för ofta vissa årstider och grannar som eldar sophögar.
Kommer att lägga in gamla bilder i tråden Mina foton lite då och då.

Topp