Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Dagens bild imorgon hoppas jag att det blir på en isbjörnshona med sina 2ungar som nyss har kommit ut ur idet utanför molhbukta på östsidan av Svalbard. Jag åker dit med skotern imorgon och hoppas vi får se den samma som befunnit sig där i ett par dagar nu (enl rykten) sen finns det många unghanar där på östsidan nu som jagar säl pga att västsidan av Svalbard saknar is iår p.g.a värmen......men på östsidan ligger isen tack o lov
Det blir en tur på drygt 200km, men vädret är strålande så det skall gå fint
Det vart ingen björn tyvärr, det varnades för oväder till kvällen och jag ville inte chansa.Men vi tog en tripp till den Ryska grannstaden Barentsburg och käkade lunch, det vart en tripp på 146km. Hemvägen vart ingen hit, blåst och snöfall gjorde att sikten var ca 10m.........
ps. tur jag har gps......
Jag på första bilden och en jobbarpolare på andra
Jag jobbar 2mån och är ledig 1, löpande. Ja vi har snö året om på ca 75% av ö-gruppen. I Longyearbyen där jag bor har vi barmark typ jun-aug men det snöar en del dagar dessa månader också, varmaste månaden är Juli med en medeltemp på +4
Jag jobbar 2mån och är ledig 1, löpande. Ja vi har snö året om på ca 75% av ö-gruppen. I Longyearbyen där jag bor har vi barmark typ jun-aug men det snöar en del dagar dessa månader också, varmaste månaden är Juli med en medeltemp på +4
Hmmm, då är det ju tur att du har Thailand som motpol till kylan däruppe. Vackert och intressant måste det väl vara där, men jag förmodar att man tröttnar efter en tid där. Gott då att ha ett varmt ställe att se fram emot.
Hej!
Jag jobbar med ventilation,kyla och klima.
Och ja, det är bra drag här uppe på helgerna, det finns 17st utskänknings ställen bara i Longyearbyen, men de 3 stora pubbarna + diskot är bäst.
ps.det är VÄLDIGT mycket turister här uppe över helgerna, det påminner lite om Sälen och Åre
Hej!
Jag jobbar med ventilation,kyla och klima.
Och ja, det är bra drag här uppe på helgerna, det finns 17st utskänknings ställen bara i Longyearbyen, men de 3 stora pubbarna + diskot är bäst.
ps.det är VÄLDIGT mycket turister här uppe över helgerna, det påminner lite om Sälen och Åre
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.