Dagens bild

 
Nästan som julbocken i Gävle.
FB_IMG_1518428105419.jpg
FB_IMG_1518428113284.jpg
FB_IMG_1518428126023.jpg
Screenshot_20180212-093839.png
 
När vi ändå är inne på båtar, tänkte jag passa på att fråga kapten om du kan navigera denna i siambukten;)

Men vi håller oss långt från Hua Hin, där risken är övervägande att bli kallad fattiglapp med denna skorv:D;):)
20180417_121336.jpg


Bilden är tagen i ett gråmulet Göteborg idag:)
 
När vi ändå är inne på båtar, tänkte jag passa på att fråga kapten om du kan navigera denna i siambukten;)

Men vi håller oss långt från Hua Hin, där risken är övervägande att bli kallad fattiglapp med denna skorv:D;):)
20180417_121336.jpg


Bilden är tagen i ett gråmulet Göteborg idag:)
Navigera den skulle jag kunna göra men segla kan jag inte. Ostindiefararen Götheborg är dock ett vackert fartyg, jag känner några som var med henne till Kina.
 
Snart kommer jag också flygandes till Norrland. Häckar 5 månader sen blir det LOS i 7 månader igen. Real hardship :nod:
Har du köpt dig en 30 årig hyresrätt för 5 månaders användande om året?
Ok att du slipper muren som du avskydde men hade det inte varit bättre ekonomiskt att bara hyra i 5 månader om året då än att betala årlig arrendekostnad och insats för 30 år, eller du kanske hyr ut när du inte är nere?
 
Har du köpt dig en 30 årig hyresrätt för 5 månaders användande om året?
Ok att du slipper muren som du avskydde men hade det inte varit bättre ekonomiskt att bara hyra i 5 månader om året då än att betala årlig arrendekostnad och insats för 30 år, eller du kanske hyr ut när du inte är nere?

Nja 7 månader blir det per år i LOS fram t.o.m detta året (1 okt - 1 maj). Men nu då man inte behöver jobba mer så blir det nog längre perioder här. Finns inget som varken drar eller hållen mej i Sverige nån längre period numer. Det kan t.o.m bli att vi säljer sommarstället i Höga Kusten om några år.
Nej vi hyr inte ut när vi inte är här. Förslitningen pga det vill jag slippa och tömma alla garderober mm..
Jo man va ju så "dum" när man byggde hus 2005, men det kastet får man ju stå. Vi trivs mycket bra i vårt lilla hus i det lilla området i Chaknok, Huai Yai. Nu verkar det dessutom att släppa då det gäller husförsäljningar. 5 st hus här har sålts under en 2 års period och flera har varit och tittat här på några hus som är till salu. Men som det känns nu så blir man kvar här tills man slår igen dom blå.
 
 

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
17 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar
4 K
glimten66
G
A
Svar
0
Visningar
1 K
A
G
Svar
4
Visningar
2 K
Gazton
G
A
Svar
2
Visningar
1 K
G
T
Svar
1
Visningar
2 K
Shaowpanyaa
S
 
Tillbaka
Topp