Dagens bild

"legolas " sa:
Visst är det synd om översvämningsoffer och dylikt, inget snack om den saken, Men ibland kan det vara jävligt synd om vanliga människor, med vanliga problem också.

Som typ nån stackars människa som i framtiden är hänvisad till att äta sån där jädrans dietmat för att hålla ordning på sockret.

Flina går ju bra, men hur roligt är det att gå upp på morgonen och INTE få äta 2 rostade, 1 kokt ägg med kaviar kaffe och 1 juice...

- Kaffe - Ok men utan socker
- Juice - nono, käka en apelsin istället
- bröd - nono, omvandlas till socker

V fan är detta?????? Bara kaffet, (tråkigt utan sockret) och ägget kvar, tack för den.
Hädanefter så ser jag fram emot att äta frukost,lunch samt middag följande mat, se fotot. Köttabeten kan bytas ut mot kyckling eller fisk...

Jag är jättelycklig...... spriten och ölen är goodbye...
>:( >:( >:( >:( >:( >:(
Men :o Vad fan Lego har du blivit diabetiker?????? Det var inte kul. Goda råd kan komma Frugan har erfarenhet av det. Sitter tom. med i styrelsen för Diabetesförbundet.
Om det är så vet du vilken typ.?

Inte kul. Jag kollar med henne hon vet, hon sover ännu. Du kommer att få ett mail. En tröst karma får du
Rolf
ps. så har vi hånglat lite utan att Gazza vet nåt ;D ;D

"legolas " sa:
Nä ingen aning, men det lutar väl åt D2 åldersdiabetes om jag fattat det rätt. men det är min egna åsikt.. jag skall tillbaka till läkarn nu på måndag 28 mars, så skall vi se om jag lyckats med 1 tablet varje morgon och borttagning av allt socker och kolhydrater om jag kan komma ner ifrån mitt nuvarande 169 i värde ned till vanliga männisjors värde på 100.

Kolla gärna med henne om hon vet hur man skall förfara, för här i Thailand så är det lite av löpande bandet med allting och respekten för människorligv är NOLL och ingenting här. han hade inte ens en broschyr att ga mig läkaren.......

Tack - legolas

Fan va trist, Lego. Hoppas verkligen att det inte är så allvarligt, förbannat trist annars. Håller tummarna att det ordnar sig.

"legolas " sa:
Äsch. inga deppigheter nu.. Själv ser jag detta bara som ett av alla de jädra "farthinder" som man stött på under livet. Är det inte värre än D2- så skiter jag fullständigt i det. Det är bara att spotta i nävarna, ändra lite i kosten. motionera och se grymt glad ut....

;D ;D
Rätt inställning, frun har vaknat och säger ungefär det samma :D Info kommer :nod:

"legolas " sa:
Äsch. inga deppigheter nu.. Själv ser jag detta bara som ett av alla de jädra "farthinder" som man stött på under livet. Är det inte värre än D2- så skiter jag fullständigt i det. Det är bara att spotta i nävarna, ändra lite i kosten. motionera och se grymt glad ut....

;D ;D

Bra där lego. Rätt inställning! :nod:

rätt inställning Lego ;D du får börja dricka sanmigel light vet ja ;)

"legolas " sa:

;D ;D

Rätt inställning :thumbsup:
Min pappa fick D2 för ett antal år sedan, han fick order om att göra som du säger, efter nåt år när vikten och kombination med det andra gjorde susen så kunde han sluta även med sina tabletter.

Det blir mycket hundhår vid denna årstiden när han fäller bort vinterpälsen. :nod:
Det gör inget, damsugaren ska ju andvändas när man ändå har den. ;)

Min lilla Tussan som har blivit 11 månader redan.

min tussan.jpg

Katter ska inte ha koppel.. Vad fan håller ni på med? tror du inte katten hittar hem? Hönsmamma :)

Mina 2 katter behöver koppel. :) Dom gillar det, dom har aldrig klagat.
Dom har löplinor som sträcker sej många meter.
På min gata går det väldigt mycket lastbilar, jag bor vid en massa industrier.
Lät bra att skylla på det, katterna får ändå inte gå ut när jag inte är hemma och på helgerna är det ingen trafik alls där jag bor.

Ok, jag är en hönsmamma när det gäller mina djur. :-[

"Kycklingen " sa:
Mina 2 katter behöver koppel. :) Dom gillar det, dom har aldrig klagat.
Dom har löplinor som sträcker sej många meter.
På min gata går det väldigt mycket lastbilar, jag bor vid en massa industrier.
Lät bra att skylla på det, katterna får ändå inte gå ut när jag inte är hemma och på helgerna är det ingen trafik alls där jag bor.

Ok, jag är en hönsmamma när det gäller mina djur. :-[

Släpp katterna fria, dom trivs bäst utan koppel. (Inside information) :)

"Gazton " sa:
Släpp katterna fria, dom trivs bäst utan koppel. (Inside information) :)

Spontant svar ALDRIG. Så länge jag bor där jag bor.
Katterna vill inte vara ute ändå så mycket. Dom är väldigt skygga mot andra, väldigt känsliga när nån går förbi hemma så brukar katterna vilja gå in eller gömma sej. Dom är lite blyga, dom skulle aldrig klara sej ute bara sådär.
Skillnad om dom hade haft den friheten från början.
Jag vet ju nu också att mina jagar ju inte möss eller fåglar så det gör ju inget om katterna slickar på min mattallrik dom har ju absolut inga bakterier i eller på sej. Dom får ju vara med mej i sängen också.

min.jpg

En hotelvistelse i Göteborg på scandic rubinen 2008, självklart lilla katten fick följa med. ;D

Ett bra ställe att bo med husdjur om nån annan är intresserad av att veta det. :thumbsup:

göteborg.jpg

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
20 K
magnusjansson
M
R
Svar
37