Dagens bild

Birger vilar lite mellan Ölen ;)

Birger3.jpg

Än har inte svampen kommit hit till stockholmstraken, så du kanske får skicka lite till mig Birger....

"Kycklingen " sa:
Ni får väl komma hela familjen då, jag kan laga maten om tjejen plockar svamp. :)

Tror du hon får gå själv och plocka svamp nopp nopp då ska Birger vara med men blåbär icke sa nicke det får hon fixa själv.
Till dax datum så har det blivit 63 kg gulkantarell och 183 l Blåbär :D

"Birger LKPG " sa:
Tror du hon får gå själv och plocka svamp nopp nopp då ska Birger vara med men blåbär icke sa nicke det får hon fixa själv.
Till dax datum så har det blivit 63 kg gulkantarell och 183 l Blåbär :D

Det var inte dåligt plockat av er, jag beundrar dom som gör det.
Vad kostar kantareller att köpa?

Jag håller med dig, kantareller klarar jag att plocka men blåbär, nä inget för mig.
Men det är skönt att vara ute och gå i skogen.

Fasen vad gott det ser ut. Det blir till att inhandla lite av dessa godsaker så småningom, det är ju dåligt med sådana skogar där vi bor. :P

Birger LKPG:
Jag hörde med en här om att dom 100 kr för svampen och ca 30 kr för blåbären.
Förra året var det 40 kr för blåbären, men det har blivit mer konkurenter bland blåbärsplockarna.

Ledarn, var ute i torsdags efter två dagars regn. 2 st levande svampar såg vi under 1h, lyssnade sen på radion att dom tror att svampen bör komma till början av nästa vecka. Gillar att komma ut i skogen och det blir ju alltid trevligare med lite svamp i korgen.

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
20 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar