Dagens bild

Vad får man ge för en sån stuga om man hittar någon i Norrbottens inland (Lappland)?
Svårt att säga exakt,men min är väl inte värd så speciellt mycket. Det är en gammal hölada som den är byggd av, förmodligen mycket högre priser på andra ställen då detta inte är direkt nåt turist ställe. Men att få chansen till att köpa dom är väl det svåraste då dom ofta säljs inom släkt och vänner.

Snart
16864794179491242977105563395788.jpg

Fan bad nice det är vid Chao Phraya
20230612_185201.jpg
Är väl från Icon Siam flodkryssningarna på kvällen går?
En sådan kryssning rekomenderas, pruta bara inte ner till billigaste då hamnar du på båten med Thai och Kineser, sämre buffe och pinnstolar.
Det misstaget gjorde jag sist.
Gången innan betalade jag par hundra baht extra och hamna på farangbåten med bra buffe och bekväma stolar.

En sådan kryssning rekomenderas, pruta bara inte ner till billigaste då hamnar du på båten med Thai och Kineser, sämre buffe och pinnstolar.
Gången innan betalade jag par hundra baht extra och hamna på farangbåten med bra buffe och bekväma stolar.
Ett vanligt misstag för oss svenskar att tro ” vi är av samma värde” 55555 skit på dig svenne och stanna i Sverige :laugh2:

Ett vanligt misstag för oss svenskar att tro ” vi är av samma värde” 55555 skit på dig svenne och stanna i Sverige :laugh2:
Samma bolag men ena med mer faranganpassad mat och bättre kvalitet men kostar mer.
Andra thai/kinesanpassad mat och kvalitet sämre standard men billigare.
För mig var runt 500 baht skillnad.
Kommer inte ihåg prisskillnaden exakt, finns en tråd om dom flodkryssningarna.
Ene i vårt sällskap blev magsjuk på billiga turen medans den som kostade extra hade riktigt bra matstandard.
Sista gången jag prutade på turist-tur för det är skillnad på dom billiga och dom som kostar extra. Många gånger på liknande rundturer får du det där lilla extra för farangpriset.
Gjort misstaget några gånger på rundturer och prutat ner och sett skillnaden.

Vi tog en kryssning som vi tyckte var prisvänlig utan att pruta. Stort misstag, både hon och jag åkte på världens rännskita så att betala mer lönar sig säkert i längden. Flera dagar blev förstörda! :poop::mad:

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
20 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar