Dagens bild

Bangkok. Hundbad på Soi Sri Bumphen på väg till eller från hotellet. Ngam Duphli är det området jag har hållit till mest i genom åren när den thailändska huvudstaden besökts. Gammal vana samt att det är prisvärt och nära till Lumphini Park har varit några av anledningarna
till att det blivit så.

1714047585938.webp

Koh Chang. En strand på nordöstra delen av ön. I slutet av fotosessionen med damen i hatt promenerade en hund förbi.
Inget som störde direkt. Minns tvärtom att jag sade "Yes!" ganska högt till mig själv när den dök upp i sökaren och jag hann
ta några skapliga bilder innan jycken försvann iväg.

Z18C9705 copy 3.webp

Senast ändrad:
Chanthaburi. Chantaboon Waterfront

1743874416438 copy ram.webp

Var även in i Chanthaboon Waterfront Community en sväng. Den här coola snubben sade inte ett ord när jag frågade om det gick för sig att ta en bild. Han rörde knappt en fena och nickade bara lite kort till synes oförvånad. Som om det vore den självklaraste sak i världen att någon okänd skulle komma fram och ställa en dylik fråga och att det hände dagligen. Det var rätt skönt när det var över ;)

Z18C1001 copy 2 ram.webp

Senast ändrad:
25-0064 Fotomodell PYO.webp

Plötsligt halvsprang alla med kamera åt ett och samma håll. Lung Nok hakade på och det visade sig att alla ville fotografera den här charmiga modellen bland blommorna.

Trevlig bild! Var är den tagen? Lite synd bara att inte blomman i hennes hand är skarpare... Föredrar vanligen lägre färgmättnad
men händer ibland att jag vill förstärka den. Försökte klicka på den vertikala bilden för att den skulle passa skärmen bättre utan
att lyckas så gissar på att du inte laddat upp den direkt på forumet. Har du länkat från nån sida typ Photobucket kanske?

Har visserligen ett flertal versioner av den bilden, såväl som många andra, men så där nära har jag aldrig kommit då den beskurits...
Nästan i mesta laget ;) Man borde förstås lämnat stolen(har för mig att jag satt på en i alla fall) och sprungit över vägen efter henne
och bett om att få ta en bild på närmare håll. Men men, det är lätt att va efterklok.

Originalbilden

Z18C2779.webp

Senast ändrad:
Trevlig bild! Var är den tagen? Lite synd bara att inte blomman i hennes hand är skarpare... Föredrar vanligen lägre färgmättnad
men händer ibland att jag vill förstärka den. Försökte klicka på den vertikala bilden för att den skulle passa skärmen bättre utan
att lyckas så gissar på att du inte laddat upp den direkt på forumet. Har du länkat från nån sida typ Photobucket kanske?

...möjligt att jag såg helt galet beträffande blomman i cerise(?) och att den befinner sig i bakgrunden.
Hon kanske håller något annat i händerna :unsure:

Hej och tack för din kommentar! På den senaste resan hade jag en Chromebook som resedator och den samsas inte med Photoshop. Fick därför använda det inbyggda bildbehandlingsprogrammet. Där fanns en funktion de kallade "Porträtt" som jag provade på den här bilden. I huvudsak blurrade den till bakgrunden lite extra, men blomman i handen blev också suddig. Normalt gör jag inte så mycket med bilderna utom beskär och lägger en tunn ram runt om.
Bilden är tagen i Phayao och inte länkad från någon annan sida,

Hej och tack för din kommentar! På den senaste resan hade jag en Chromebook som resedator och den samsas inte med Photoshop. Fick därför använda det inbyggda bildbehandlingsprogrammet. Där fanns en funktion de kallade "Porträtt" som jag provade på den här bilden. I huvudsak blurrade den till bakgrunden lite extra, men blomman i handen blev också suddig. Normalt gör jag inte så mycket med bilderna utom beskär och lägger en tunn ram runt om.
Bilden är tagen i Phayao och inte länkad från någon annan sida,

Tack för svar. Vare sig varit i eller hört talas om Phayao men såg att provinsen låg hyfsat nära Chiang Rai och Chiang Mai.
Gissade nästan att det var uppe i dem trakterna med tanke på hennes klädsel. Blev lite extrablurr alltså. Bra vid vissa tillfällen,
sämre vid andra verkar det som. Blev nästan lite frestad att gå loss på originalbilden...
Lite märkligt om det är så att du inte länkat bilden från någon annan sida utan laddat upp den direkt här på forumet men att
det ändå inte går att klicka på den :unsure: Kan fö knappt tänka mig att publicera en bild utan att redigera den innan sedan kan det
förstås skilja sig en del på hur mycket som behöver göras beroende på hur lyckad den är från början.

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
20 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar