Dagens bild

Och jag tycker att ska den stå kvar borde det i så fall byggas ett ordentligt stängsel runt om, den kan ju rasa vilken dag som helst.
Hur bärande bjälkar mm går inte att se på utsidan.
Riksantikvarieämbetet har haft planer på att rädda kvarnen för framtiden.

Men det kanske inte är aktuellt nu?

Lutande tornet i Pisa har inte fallit än konstigt nog och är betydligt mer värdefullt än om den rätas upp.

Hur bärande bjälkar mm går inte att se på utsidan.
Riksantikvarieämbetet har haft planer på att rädda kvarnen för framtiden.

Men det kanske inte är aktuellt nu?

Lutande tornet i Pisa har inte fallit än konstigt nog och är betydligt mer värdefullt än om den rätas upp.
Nordsjös Pisa 55555555
Ingen fattar Norsjö målet så är de kanske från Italien 55555.

Även Norsjömålet kan bli en turistattraktion.
Det som avviker lockar.

I konkurrens med Burträskmål, Pitemål och Sjeletbonnska
Jo det kan hända, känner du till den gubben som skulle bygga världens största älg där?
Han berättade att han hade många turister från Italien som ville se en älg och tog de till skogen på en vinter dag och drev runt hela dagen utan att se ens ett spår men när de vara trötta och ville vända tillbaka till hotellet dök upp en jätte älg och räddade honom, där bestämde han att bygga ett hotell som ser ut som en älg.
Jag har träffat gubben på hotell Lappland i Lycksele för länge sen och sa om här var Kina skulle de bygga ett sånt men i Sverige och dessutom nego-Norrland nej ingen vågar.

Jo det kan hända, känner du till den gubben som skulle bygga världens största älg där?
Han berättade att han hade många turister från Italien som ville se en älg och tog de till skogen på en vinter dag och drev runt hela dagen utan att se ens ett spår men när de vara trötta och ville vända tillbaka till hotellet dök upp en jätte älg och räddade honom, där bestämde han att bygga ett hotell som ser ut som en älg.
Jag har träffat gubben på hotell Lappland i Lycksele för länge sen och sa om här var Kina skulle de bygga ett sånt men i Sverige och dessutom nego-Norrland nej ingen vågar.
Nej känner inte honom, men jag minns historien kring projektet kring Stoorn.

Han heter Thorbjörn Holmlund och att höra han berätta om sitt projekt på Skelleftebondska är en höjdare. Kolla in denna länk.
Tyvärr sinkades projektet av en del protester och när så småningom protesterna avslagits i sista instans så drog sig bla huvudsponsorn LKAB sig ur och det hela stannade av. Troligtvis mer pga kraschen i världsekonomin vid den tidpunkten än att man inte trodde på ide'n enligt min mening.

Ute på årets första cykeltur med hunden nyss såg jag denna taggning,hoppas inte man stöter på såna idioter när man är ute på stan.

20250430_113356.webp

20250430_110203.webp

Stort tack för dina bilder. Det är mycket uppskattat! :wai:

Tack för trevlig kommentar! Kul om bilderna är uppskattade. Har visserligen fotat en hel del i Siam men det är möjligt att jag brett ut
mig och postat lite väl frekvent i denna tråd under senare tid. Vet inte :unsure: Mycket gamla bilder varav många redan publicerats på
grannforumet tidigare. Eftersom många som hänger där även verkar vara aktiva på detta forum kanske bilderna inte är så väldigt spännande.
Å andra sidan var det inte precis igår dem postades där. Gillar att upplösningen på bilderna som läggs upp här är bättre än på Maipenrai.

Här en bild som togs i Khlong Toei i Bangkok under en av de mest lyckade fotorundor jag varit ute på inte bara pga av fotot nedan.
Plötsligt dök mannen i bild upp lite lätt undanskymd från gatan. Det var nästan som att någon förberett en scen avsedd för förbipasserande turister eller fotoentusiaster att föreviga. Som om det vore en hägring... Eftermiddagsljuset som kom snett bakifrån var grymt snyggt och
snubben ser ju grym ut han med.

_18C5590 copy 3.webp

Senast ändrad:

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
20 K
magnusjansson
M
R