Dagens bild

Tack för trevlig kommentar! Kul om bilderna är uppskattade. Har visserligen fotat en hel del i Siam men det är möjligt att jag brett ut
mig och postat lite väl frekvent i denna tråd under senare tid. Vet inte :unsure: Mycket gamla bilder varav många redan publicerats på
grannforumet tidigare. Eftersom många som hänger där även verkar vara aktiva på detta forum kanske bilderna inte är så väldigt spännande.
Å andra sidan var det inte precis igår dem postades där. Gillar att upplösningen på bilderna som läggs upp här är bättre än på Maipenrai.

Här en bild som togs i Khlong Toei i Bangkok under en av de mest lyckade fotorundor jag varit ute på inte bara pga av fotot nedan.
Plötsligt dök mannen i bild upp lite lätt undanskymd från gatan. Det var nästan som att någon förberett en scen avsedd för förbipasserande turister eller fotoentusiaster att föreviga. Som om det vore en hägring... Eftermiddagsljuset som kom snett bakifrån var grymt snyggt och
snubben ser ju grym ut han med.

_18C5590 copy 3.webp
Jag och säkert många med mig läser aldrig där och jag har aldrig varit medlem där heller. Så bara fortsätt, så fina bilder från Thailand tröttnar man aldrig på. Än en gång Stort Tack!

Khlong Toei, Bangkok. Tänkte fylla på med ett antal bilder från den där osedvanligt lyckade fotorundan som det gavs ett smakprov på i mitt föregående inlägg. När jag kollade igenom bilderna var det inte utan att en viss Thailandsabstinens infann sig. Det är ju så mycket roligare att
fota där än på hemmaplan...

_18C5573 copy 2.webp

_18C5598 copy 3.webp

_18C5587 copy bw 2.webp

_18C5626 copy.webp

_18C5612 copy 4.webp

_18C5650 copy.webp

_18C5652 copy 2 bw.webp

_18C5661 copy.webp

_18C5671 copy 2.webp

Senast ändrad:
Big one must learn to love small ones
And small one must learn to love big ones
Just like the way it should be

Raderna ovan ingår i en version av en låt som reggae-legenden Burning Spear är upphovsman till. Av nån anledning kopplar jag ofta ihop dem i samband med bifogad bild. Kan va en aning skeptisk till uttrycket annars. Det där att varje bild berättar en historia(osäker på om jag har tagit så många sådana) men den här tycker jag definitivt gör det. De gånger under åren som ett bidrag sänts iväg till en fototävling är lätträknade men för några månader sedan fick jag för mig att denna bild ev kunde funka. Pastoratet i kommunen hade nämligen satt upp en lapp på anslagstavlan i
entrén till den lokala Ica-butiken. Temat var 'hopp' och återigen kom jag att tänka på bilden under. Eftersom kommunen inte är stor(under 10 000 pers) räknade jag märkligt nog kallt med att vinna men nej. Kanske var inte fotot tillräckligt bra eller också gick budskapet juryn förbi...
För mig var det ganska tidigt tydligt vad bilden handlade om, därefter har det tillkommit andra tolkningsmöjligheter. Bilden är tagen i Rayong under New Year Festival.

Z18C8357 copy auto haze removal 2 bw.webp

Soi Buakhao, Pattaya. Från min senaste resa till Siam. Var på väg att parkera moppen på en marknad längs med Soi Buakhao när jag fick syn
på denna katoey(rätt säker ;)) så stannade rakt framför hen och tog den här bilden. Som tur var hängde kameran väl förberedd runt halsen.
Jag frågade inte ens innan, var bara tvungen att ha den bilden och det verkade inte som om hen hade något emot det heller :)

Z18C2324 copy 3 auto hazer removal.webp

Senast ändrad:
Bangkok. Var hungrig och tänkte vandrat till Soi Nana för att äta där men kom på andra tankar så gick åt motsatt håll istället bort mot
Central World där jag sedan tog åt höger. Strax innan jag hittade ett ställe som serverade Laab Moo en bit in på Phetchaburi road satt
denna 85-åring halvt dold bakom nånting. Fast det var inte damen i sig som väckte min uppmärksamhet. Mer då den orangea klänningen
och bruna hatten. Så kan det va ibland...

1748361913505 ahr.webp

Bangkok. Var hungrig och tänkte vandrat till Soi Nana för att äta där men kom på andra tankar så gick åt motsatt håll istället bort mot
Central World där jag sedan tog åt höger. Strax innan jag hittade ett ställe som serverade Laab Moo en bit in på Phetchaburi road satt
denna 85-åring halvt dold bakom nånting. Fast det var inte damen i sig som väckte min uppmärksamhet. Mer då den orangea klänningen

1748361913505 ahr.webp
Härlig bild, är det nån slags räknemaskin hon har på bordet eller vad är det ?

Härlig bild, är det nån slags räknemaskin hon har på bordet eller vad är det ?

Tack. Kan nog stämma om det är en kulram på bilden(verkar så) men hur man använder en sådan har jag inte en aning om.

Hade förresten vägarna förbi den gamla damen igen året därpå så jag passade på att visa upp bilden som hon verkade gilla
från föregående gång. Hade tänkt skickat den till henne men hon hade varken email eller facebook och när jag undrade om
hon ägde en smartphone pekade hon på sin stationära telefon :)

Z18C0497 copy ahr.webp

Senast ändrad:

1748361913505 ahr.webp
Nog kan du äta i Nana o in't skämes...jag föredrar där framför rulltrappor i Central,hahaha

En sån där phone månne?

iPhone? Den hon håller i händerna är min men ingen iPhone. Hennes telefon är till höger om hennes ansikte.

Nog kan du äta i Nana o in't skämes...jag föredrar där framför rulltrappor i Central,hahaha

Inget att skämmas över. Ätit och druckit på soi Nana åtskilliga gånger men kände inte för det just då.
Åt inte Laab Moo inne på Central utan på en restaurang längs med Phetchaburi road.

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
20 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar