Dagens bild

Var inte så pessimistisk tant Ragnela.

Både Legolas och Glimten66 har ju yngre thailändska fruar
som vet hur man hanterar plantor.

Nejdå dom har inte vissnat Ragnella men dom som jag har i Thailand kan ja inte ta några bilder på föräns i sommar när ja e nere igen men dom jag tog hem till Svedala ska ja lägga upp lite bilder på här hemma växer dom så sakteliga men inte me samma fart som dom i Thailand vet ja för dom har blivit rätt stora redan va jag hört

lägger in bilder på mina senare under dagen

Här kommer några bilder på dom ja tog hem till svedala inte så stora än

Men skulle gärna se några bilder på legos som växer i thailand o kunna få se skillnaden

uploadfromtaptalk1361609570047.webp

uploadfromtaptalk1361609607030.webp

uploadfromtaptalk1361609626553.webp

uploadfromtaptalk1361609645547.webp

uploadfromtaptalk1361609663435.webp

uploadfromtaptalk1361609682375.webp

Fint Glimten66.
Eftersom det har varit vinter i Sverige sen du kom hem så tycker jag dina Hoya-plantor ser mycket bra ut.
Då menar jag bild två och framåt.
Den ynkliga växten på bild nummer ett är väl knappast en Hoya.

Bild från ett väldigt fint tempelområde uppe i bergen mellan Lomsak och Phetchabun påväg till resorten vi besökte förra veckan alla husen på bilden tillhör tempelområdet finaste jag sett i Thailandet + en lycklig badpojke äntligen en pool.

064.webp

174.webp

107.webp

Jag som trodde du menade badpojken ;D
Ja det är fint där fin miljö över huvudtaget längs den vägen men lite för gult nu under torrperioden kallas ju the green route.
www.lonelyplanet.com/thailand/phitsanul ... to-lom-sak
Mycket grönare i April när det varit lite nederbörd.
var på en stor marknad uppe i bergen i December och folket såg lite anorlunda ut där och helt annan klädstil om det var pga. Marknaden vet jag inte men mer traditionell utan västerländsk inspiration "bergsfolk".

Templet syns lite svagt i dimman på berget
Budda statyn dom höll på och byggde
Tempel området med svanar som simma i sjön.

233.webp

089.webp

084.webp

Jonas! Vi är ett gäng (8 st, minst) som vill åka "Den gröna vägen". Förmodligen november. Även om april är bästa månaden så har de flesta av oss åkt hem då. Det är bl.a. dina bilder som inspirerat oss. Hur långt är det mellan L o P?. Kan man hyra en minibuss i L? Kommer med massor av mer frågor senare.

"ragnela " sa:
Jonas! Vi är ett gäng (8 st, minst) som vill åka "Den gröna vägen". Förmodligen november. Även om april är bästa månaden så har de flesta av oss åkt hem då. Det är bl.a. dina bilder som inspirerat oss. Hur långt är det mellan L o P?. Kan man hyra en minibuss i L? Kommer med massor av mer frågor senare.
Ja vet 130km :)

November den månad ni tänkt skulle jag tro är den bästa precis efter regnsäsongen så borde vara som grönast och vatten i vattenfallen som det är gott om i området.

Vad gäller bilhyrning så tror jag inte vi har det i Lomsak är ju ingen direkt turism här. Bästa är nog att utgå ifrån Phitsanulok och där borde det finnas biluthyrning samt dit går det ju flyg ett par gngr om dagen ifrån Bangkok.
Möjligt annars att det finns biluthyrning i Phetchabun som är en större stad än Lomsak kan kolla upp det när jag kommer hem igen om 4 veckor.
Skall ta mig en större tur längs vägen nästa gng jag är hemma då min far kommer på besök.

Bra Rolf!

Jonas. Tack! Ta mycket bilder längs vägen. Ngn fin resort med vattenfall och river rafting?

"glimten66 " sa:
det får vi allt hoppas på ;) om ni nu hittar tillbaka :)
Ingen fara. det finns bärbara datorer nu för tiden,visste du det :) Med trådlös uppkoppling.
Så vi spårar upp var du bor och åker dit hela gänget sen får du rå om oss ett tag innan du får lotsa oss hem.
Det blir väl bra :D :D

Får väl lägga in en bild så att det inte spårar ur totalt :D :D
Måste vara skollov

IMG_0129.webp

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
21 K
magnusjansson
M