En väg tillbaka

Ja det med tid är för mig svårt.
Min första PC jag köpte var en "värstingdator" uppgradetad till max. 1,6 GB hårddisk (som jag var övertygad om att den skulle jag aldrig kunna fylla), RAMminnet var 16 MB? Modemet hade en hastighet på 26,? mb/s och hade ett abonnemang på Tele 2 och kopplade upp mig efter kl 18.00 för att få billigare taxa 55555

Det var tider det:)

Jaaa, och den där dosan man kopplade in i väggen så man slapp slå "nollan" för att gå via Tele 2 555

Jag tror min första dator hade hårddisk på 10 MB ... modemen var på 1,2 kB

Tror nog ditt modem var på kb/s inte Mb/s.

Ja tänk när jag var lite och man var tvingen att beställa rikssamtal.

5555 Klart det var kb 5555
Oj vilken fart det blev när vi fick 56x2. Wow, då gick det undan

Beställa rikssamtal var dock före min tid men verkar spännande.
Vet bara att taxan att ringa utanför sitt riktnummersområde var dyrare

Senast redigerad av en moderator:
Bodde på en studentkorridor under en kort tid. Ridhuset kallade vi det för. Det hette vårdskolans bostadshem och massa blivande sjuksköterskor bodde där:cool:
Det fanns en telefon i korridoren dit anhöriga och vänner kunde ringa till. Det fanns ingen (vad heter det?) platta man kunde slå nummer på, ni vet den man petar in ett finger o snurrar. Det gick alltså inte att ringa ut.
Men jag o brorsan kom på att om man snabbt slog på där man hänger upp luren så var ett snabbt slag en nolla, två snabba slag en etta osv.

Vi busringde utomlads så det stod härliga till 5555. Nian var jobbig för då måste man slå 10 ggr.
Analoga tiden, aahhhh....

Du har rätt. Inte riktigt genomtänkt från min sida;), hänvisar till "typ":D
Typ 10 år sedan då? Vet inte exakt men det känns som länge sedan. Fanns andra plattformar också och har förmodligen blandat ihop dessa med tid.
Själv alltid vägrat fb, diverse forum däremot har jag alltid hängt på samt använt mIRC och Icq...det var tider det ;)

Vi hade en 286a med svartvit liten skärm men hade inget Internet för var la knappt igång då?
Det var slutet på 80 talet dock var jag inte gammal så minns inte hur långsam den var.

Senast redigerad av en moderator:
Vi hade en 286a med svartvit liten skärm men hade inget Internet för var la knappt igång då?
Det var slutet på 80 talet dock var jag inte gammal så minns inte hur långsam den var.
Nej på den tiden var det ju modem till en BBS så man kunde ladda ner memo och chatta runt ... inte så länge sen men känns som evigheter sen ...

Vackra kvinnor är underbart men saknas hjärnan funkar det inte längre än några dygn på sin höjd.
Tänder mest på smarta, snygga och självständiga kvinnor med ett eget liv. De "ryggsäckar" som anser det vara en världshändelse om det bara är 5 chilli istället för normala 6 i kvällens andra Somtam eller på liknande pantad nivå ger mig eksem.

Frugan, bättre än mig på alla nivåer, jobbade tidigare på Seagate.
Muay 1.jpg

Den förvirrade snubben jämte är jag :)
20180221_203724_0011.jpg

/ SatanG

Vackra kvinnor är underbart men saknas hjärnan funkar det inte längre än några dygn på sin höjd.
Tänder mest på smarta, snygga och självständiga kvinnor med ett eget liv. De "ryggsäckar" som anser det vara en världshändelse om det bara är 5 chilli istället för normala 6 i kvällens andra Somtam eller på liknande pantad nivå ger mig eksem.

Frugan, bättre än mig på alla nivåer, jobbade tidigare på Seagate.
Muay 1.jpg

Den förvirrade snubben jämte är jag :)
20180221_203724_0011.jpg

/ SatanG
Jo , hon ser både smartare ut och är betydligt snyggare ....:thumbsup:

Saknar du det inte?
Det mest manliga som finns är ju att tycka om vackra sexiga kvinnor, fi attan för den dagen man tappar den aptiten.
Nej, jag vet inte hur väl du tar hand om din nya tjej men visst räknar jag att hon får pengar till att skicka hem i alla fall, men det finns bättre begrepp än lön, gåva passar bättre även om hon städar, tvättar och lagar mat åt dig.
Ett barns skolgång kostar.
Fick större inblick hur det var med din förra kvinna då frun håller regelbunden kontakt med ditt ex.
5555555555:):):) Elaking där .. inte bra ,, men knivhugg går igen ;)

Liknande trådar

W
Svar
4
Visningar
1 K
W
S
Svar
0
Visningar
2 K