Är man på väg att gå ifrån drickssystemet

Hur är det med service charge

• Dricks är inkluderat

Röster: 5 100.0%
  • Dricks är inte inkluderat

Röster: 0 0.0%

• Totala väljare
    5

Ps. Varför funkar inte smileys?
Hela verktygsfältet är "gråat" för mig.

Gåslever o Kobe biff har jag ätit och blev inte minsta impad men dom andra i sälskapet tyckte om det.

Jag brukar äta Wagyu så ofta jag kan, även hemma lagad har det blivit.
Annars håller jag mig faktiskt till standard thailändsk husmanskost och tycker att det ena inte behöver utesluta det andra.
Nudelsoppa med övre delen av en entrecote är grymt gott. Skulle dock aldrig våga äta nudelsoppa på Wagyu

Eg e jag rätt petig med maten men lyxkäk typ gåslever å dyl skulle jag inte komma på tanken att beställa ens om det va gratis.
Sushi e väl det dyraste jag äter typ och sen kommer grillbuffen varannan fred på lokala svensk haket här. Då är det lyx och notan kan närma sig en tusing för 2 om man blir lite packad
Sushi har jag aldrig ätit o vill inte äta men grillbiff det är något annat att stoppa i munnen.

Eg e jag rätt petig med maten men lyxkäk typ gåslever å dyl skulle jag inte komma på tanken att beställa ens om det va gratis.
Sushi e väl det dyraste jag äter typ och sen kommer grillbuffen varannan fred på lokala svensk haket här. Då är det lyx och notan kan närma sig en tusing för 2 om man blir lite packad

Buffé brukar jag hålla mig långt borta då det är lite serietillverkningssmak som oftast.

Gåslever går ju att få till sushi om man vill. Passar perfekt.

992AFE5D-8BDE-465A-B3C9-145B83BE8DC2.jpeg

Buffé brukar jag hålla mig långt borta då det är lite serietillverkningssmak som oftast.

Gåslever går ju att få till sushi om man vill. Passar perfekt.

992AFE5D-8BDE-465A-B3C9-145B83BE8DC2.jpeg
Skillnad på buffe på vanlig restaurang, hotell å dyl mot den som serveras på Svenska sport baren här, inte överdrivet mycket att välja på men bra kvalitet och gott tillagat, allt är hemmagjort och ex potatis salladen e grym. Är tyvärr uppskjutet en v pga budda dag på fred.

Skillnad på buffe på vanlig restaurang, hotell å dyl mot den som serveras på Svenska sport baren här, inte överdrivet mycket att välja på men bra kvalitet och gott tillagat, allt är hemmagjort och ex potatis salladen e grym. Är tyvärr uppskjutet en v pga budda dag på fred.

Ja, det finns ju även bra buffeer. Urvalet behöver ju inte vara så stort, bara det är rätt.
Ju fler grejer desto sämre känns faktiskt som en liten tumregel.

Sushi kan man klara sig utan men grillbiff i mellanåt e ett måste ;)

Där måste jag nog hålla med dig...om man var tvungen att välja.
Som tur var så behöver man inte välja och kan alltså äta varierande mat.

Var och åt på Honmono (Iron Chef ägare).
Laxen var faktiskt helt värdelös, Kobe biffen hade någon sås som var för söt.
Det var nog sista gången jag åt där.

Det var inte så speciellt dyrt, men det var oavsett inte värt varken pengar eller bekymmer enligt mig.

Sashimi är bättre, då slipper man allt jävla ris ;)
Finns norsk "sushi lax" att köpa i butikerna. Helt makalöst bra tycker jag.
Lite dyr kanske, men man äter ju inte direkt några kilion per person.
Den laxen har jag inte provat vad jag vet. Men det vi käkade förra veckan smakade förträffligt. Jag skall kolla om dom har Sashimi, tänkte inte på det förra gången. Man blir proppmätt av riset så det klarar även jag mig utan.

Dricks eller Service charge... beror ju mycket på vilket ställe man besöker. De lite exklusiva ställerna brukar ha SC... där blir det sällan dricks... är man enklare ställen utan SC... ja då får de dricks. 4000baht per person för middagen exkl. dryck i Bkk är min saftigaste middag i Thailand. Dyraste notan skall vi inte prata om... men den var på en lampaffär i Fucktaya.
:reta:
Va skulle du i den lampaffären att göra? Billigare att köpa lampor på Dohome :p:D;)

Går gärna på Sabuschi Central Plaza i Pattaya , 400 thbt för en och en halv timmes frossande , så mycket Sushi samt annat godis du kan äta på den tiden inklusive alkoholfri dricka:):) Prisvärt :thumbsup:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp