En väg tillbaka

Redan i lumpen lärde jag mig att det var bara larvigt att hacka på nån pga ålder. Varför reta någon att de är gammal? Förhoppningsvis får även du uppleva hur det är att åldras.

Hör liksom till och inte mycket att göra åt. Visst nu kommer säkert svaret att är man en karlakral så nog fan vaknar man med morgonstånd allt och det gjorde farsan och farfar upp i 90+. Men bespara mig gärna det. Alla är saliga i sin egen tro.
Du tror inte att jag vid 50 vet hur det är att åldras? Tycker bara att det blir lite kul när en gubbe med uppenbar slapptask läxar upp nån som fortfarande kan tillfredställa en kvinna. Finns ju hjälp att få så gör nåt åt problemet istället för att vara bitter på dom lite yngre.

Nej, jag vet inte hur väl du tar hand om din nya tjej men visst räknar jag att hon får pengar till att skicka hem i alla fall, men det finns bättre begrepp än lön, gåva passar bättre även om hon städar, tvättar och lagar mat åt dig.
Ett barns skolgång kostar.
Fick större inblick hur det var med din förra kvinna då frun håller regelbunden kontakt med ditt ex.
Du vet väl mycket väl om hur jag tar hand om min nya tjej, ex vem mer i Udon gav sin tjej en julklapp värd namnet?
Vad gav du din fru?...

Tja en del tycker ju det och kan man inte finna någon här så finns ju alltid nödlösningen att åka till något grannland i Asien. Har man svårt med brudarna så är Phillipinerna lättare enligt vad jag hört och att dom ska få tjäna egna pengar är tydligen onödigt. En del får knappt shoppa en ny t-shirt när dom vill utan det bestäms och regleras hårt av falangen.

Personligen skulle jag aldrig utnyttja en tjej så men alla är vi olika.
Skrev inte du om din förra fru att hon inte fick jobba utan du ville ha en hemmafru, även att hon var utbildad lärare .... jag kan ju missta mig men så jag minns det ...

Om han vet det är ju en sak men som du skriver här och har gjort under alla dina nick under åren så tror inte iallafall jag att vi tror det, utan det är mer objekt som kan avslutas när det inte passar dig längre.
Men det kanske beror mer på hur du uttrycker dig?
Klart att det kan avslutas när det inte passar längre, precis som med ditt x....

Känner inte att jag behöver försvara mig mer här men för info så försörjde jag min förra tjej i över ett år efter att det var slut och hjälpte henne med många saker för att ge henne en ny start trots att hon inte hade försakat något för mig. Hon försakade allt för en Schweizare som blåste henne och eg inte mitt problem men man är väl ingen jvla cheap charlie som bara dumpar en tjej på gatan. Småpengar för mig men betydde mycket för henne.

Min nya tjej har haft lite svårt med att jag fortsatt hjälpa mitt x, har försökt förklara men det går nog inte riktigt in, vem ger pengar till någon man inte älskar tänker hon.

Men dumma brudar blir inte långvariga hos mig det kan jag lova, har inga som helst betänkligheter med att slänga ut ett fruntimmer som uppför sig korkat, försöker göra det snällt men ut åker dom och dumma fruntimmer finns det rätt gott om här. Är väl korkade falanger som bäddat och skapat en myt som många tror på sen gillar jag inte lögner i en relation, gör alltid klart det från början men alla fattar inte.

Vet inte hur det är för dig men för mig är tillit viktigt och inte fn kan man ha tillit till nån som ljuger en rätt i ansiktet och det är en del av Thaikulturen som inte funkar med mig, dom får ett par chanser lite beroende på vad det handlat om men sen tar det tvärstopp. Många som åkt pga upprepade lögner, dom tror tydligen att vi falanger inget fattar för att vi inte kan språket.

Men du har väl inte haft så många relationer Jonas och ränner ju inte på barer mm så du är kanske förskonad från dumma fruntimmer, fast ditt x va ju ingen höjdare, tycker att du hade lite väl mycket tålamod med henne men jag är väl mer luttrad, men tror att du lärde dig en läxa där [emoji6]

Skrev inte du om din förra fru att hon inte fick jobba utan du ville ha en hemmafru, även att hon var utbildad lärare .... jag kan ju missta mig men så jag minns det ...
Som så ofta får du det om bakfoten Janne.

Senast redigerad av en moderator:
Klart att det kan avslutas när det inte passar längre, precis som med ditt x....

Känner inte att jag behöver försvara mig mer här men för info så försörjde jag min förra tjej i över ett år efter att det var slut och hjälpte henne med många saker för att ge henne en ny start trots att hon inte hade försakat något för mig. Hon försakade allt för en Schweizare som blåste henne och eg inte mitt problem men man är väl ingen jvla cheap charlie som bara dumpar en tjej på gatan. Småpengar för mig men betydde mycket för henne.

Min nya tjej har haft lite svårt med att jag fortsatt hjälpa mitt x, har försökt förklara men det går nog inte riktigt in, vem ger pengar till någon man inte älskar tänker hon.

Men dumma brudar blir inte långvariga hos mig det kan jag lova, har inga som helst betänkligheter med att slänga ut ett fruntimmer som uppför sig korkat, försöker göra det snällt men ut åker dom och dumma fruntimmer finns det rätt gott om här. Är väl korkade falanger som bäddat och skapat en myt som många tror på sen gillar jag inte lögner i en relation, gör alltid klart det från början men alla fattar inte.

Vet inte hur det är för dig men för mig är tillit viktigt och inte fn kan man ha tillit till nån som ljuger en rätt i ansiktet och det är en del av Thaikulturen som inte funkar med mig, dom får ett par chanser lite beroende på vad det handlat om men sen tar det tvärstopp. Många som åkt pga upprepade lögner, dom tror tydligen att vi falanger inget fattar för att vi inte kan språket.

Men du har väl inte haft så många relationer Jonas och ränner ju inte på barer mm så du är kanske förskonad från dumma fruntimmer, fast ditt x va ju ingen höjdare, tycker att du hade lite väl mycket tålamod med henne men jag är väl mer luttrad, men tror att du lärde dig en läxa där [emoji6]
Som du borde förstått av mitt inlägg så va det just hur du skriver och din attityd i text om tjejerna.
Första gången jag läser att du öppnar dig lite mer, fick en helt annan tanke om dig efter detta inlägg.
Nä förhållanden va inte min grej i Sverige, det var mest massa engångs knxxl, har vart så sen tonnåren, med fruntimmrena vi umgicks med kunde det bli flera på en kväll så kanske man är lite miljöskadad och aldrig fått in kärlek i knxxl biten.
Mitt ex var en höjdare tills det gick åt skogen första året va bra, andra halvåret börja ja balla ut av tristess och sista 2 månaderna sökte hon sig vidare så jag har nog en del i den skulden.
Men jag trivs med familjebiten och den kan jag ärligt säga att den har jag aldrig haft innan, det va mest dela boende med polare och levde där efter men idag känns det som jag kommit rätt med fru och barn jag har.........

Ja inte så svårt att dubbelkolla dådet ju finns här ... vad var fel, jobbade hon eller vad hon inte utbildad lärare
Hon jobbade på universitet om hon var lärarinna framgick aldrig, hon sålde sin condo i Bangkok och nmax stoltserade på forumet att hon erbjöd att sätta dessa pengar på hans konto, sådana bra kvinnor träffa inte vi andra.
Dom körde även svenska kurser hemma, och han ville ha en kvinna som han kunde samtala med på Svenska.
Dom har varit runt i Sverige och turistat och planerade för en flytt till Spanien ihop och hon var jämnårig ingen ung dum som man inte kunde ha något gemensamt med, dom kollade på Iron Maiden videos ihop och körde luftgitarr framför hans hemmabio.
Så bra är mitt minne iallafall, jag vet inte varför det tog slut mellan dom men han var nöjd.
Detta har han skrivit på forumet...............

Hon jobbade på universitet om hon var lärarinna framgick aldrig, hon sålde sin condo i Bangkok och nmax stoltserade på forumet att hon erbjöd att sätta dessa pengar på hans konto, sådana bra kvinnor träffa inte vi andra.
Dom körde även svenska kurser hemma, och han ville ha en kvinna som han kunde samtala med på Svenska.
Dom har varit runt i Sverige och turistat och planerade för en flytt till Spanien ihop och hon var jämnårig ingen ung dum som man inte kunde ha något gemensamt med, dom kollade på Iron Maiden videos ihop och körde luftgitarr framför hans hemmabio.
Så bra är mitt minne iallafall, jag vet inte varför det tog slut mellan dom men han var nöjd.
Detta har han skrivit på forumet...............

Njae det stämmer inte riktigt, condon/rummet har hon vad jag vet kvar och nån svenska kurs har det aldrig varit tal om. Jobbet på universitetet (administrativt) dumpade hon korkat nog för en annan falang, jag skulle aldrig låta en tjej sluta ett kanonbra jobb för min skull, den är riktigt elak tycker jag. Reta fula gubbar på forumet kan jag göra men elak mot tjejerna nä du bara glöm det.
Träffade på ett riktigt svin en gång här och fy fn för såna. Kompanistryk.

Njae det stämmer inte riktigt, condon/rummet har hon vad jag vet kvar och nån svenska kurs har det aldrig varit tal om. Jobbet på universitetet (administrativt) dumpade hon korkat nog för en annan falang, jag skulle aldrig låta en tjej sluta ett kanonbra jobb för min skull, den är riktigt elak tycker jag. Reta fula gubbar på forumet kan jag göra men elak mot tjejerna nä du bara glöm det.
Träffade på ett riktigt svin en gång här och fy fn för såna. Kompanistryk.
Då har du ljugit för du har skrivit att hon sålde sin condo och erbjöd att sätta in pengarna på ditt konto.
Du har visat foton på lapparna i köket med svenska ord och du har skrivit om hur ni förde Svenska kurser, det var efter ni hyrde båt och åkte runt på västkusten ihop.
Du sa att hon jobbade på universitet när hon träffade dig inte annan farang.
Möjligt att du skrev det under annat nick men det har du skrivit.

Då har du ljugit för du har skrivit att hon sålde sin condo och erbjöd att sätta in pengarna på ditt konto.
Du har visat foton på lapparna i köket med svenska ord och du har skrivit om hur ni förde Svenska kurser, det var efter ni hyrde båt och åkte runt på västkusten ihop.
Du sa att hon jobbade på universitet när hon träffade dig inte annan farang.
Möjligt att du skrev det under annat nick men det har du skrivit.
Nej du minns detaljer lite fel men skit sak samma för mig, ids inte förklara allt

Sen är det ju alltid mycket rykten på forum.
Jag har hört om den ene och den andre, vissa rykten når hit.
Själv skiter jag i dom innan jag träffat personen.

Något som gjorde mig lite irriterad sist jag var hemma var när grannen kom över på morgonen sist jag var hemma.
-Vafan är Thainsnack för nåt Jonas va en kille ja va ute med igår han ställde massa frågor om dig, läst om dig på thaisnack, någon internet grej, hört att du bor här runt området.

Det gör mig förbannad, jag är här, jag är inte blyg för att träffas men att börja föra detektiv arbete och fråga ut folk i mitt område!

så ja jag skall väl sluta en dag att vara så öppen på forum (men inte idag för nu har jag druckit och gått o köpt 5:te ölen) för det finns folk som skall dra det till det yttersta.

Sen är det ju alltid mycket rykten på forum.
Jag har hört om den ene och den andre, vissa rykten når hit.
Själv skiter jag i dom innan jag träffat personen.

Något som gjorde mig lite irriterad sist jag var hemma var när grannen kom över på morgonen sist jag var hemma.
-Vafan är Thainsnack för nåt Jonas va en kille ja va ute med igår han ställde massa frågor om dig, läst om dig på thaisnack, någon internet grej, hört att du bor här runt området.

Det gör mig förbannad, jag är här, jag är inte blyg för att träffas men att börja föra detektiv arbete och fråga ut folk i mitt område!

så ja jag skall väl sluta en dag att vara så öppen på forum (men inte idag för nu har jag druckit och gått o köpt 5:te ölen) för det finns folk som skall dra det till det yttersta.

Ja inte bra att bli för offentlig på ett öppet forum tyvärr.

Hände det hemma i Thailand?

Ja inte bra att bli för offentlig på ett öppet forum tyvärr.

Hände det hemma i Thailand?
Ja det var ju som sagt var en granne ifrån samma village som kom och berätta.

Som sagt var jag har aldrig skrivit vilken village jag bor i på forumet.
Grannen kom hit på morgonen efter en utekväll dom haft, berätta att han hade träffat en som ställt massa frågor om mig, jag skulle bo i det här området, han hade läst om mig på Thaisnack var själv medlem här.
Jag var magsjuk den morgonen första gången, fick antagligen det Rota viruset som spreds då för farsan fick det efter och sen äldste sonen.
Så sket i vilket och frågade inte vem det var men någon hade som han sa gått och rotat och frågat om mig och var jag bodde, hur ja levde etc.
Jag va så dålig efter skitit 30 gånger och spytt 2 så glömde fråga grannen om han hade berättat något, eller vem han va som va så nyfiken på mig och mitt liv och var jag bodde.

Han har ju luskat så nära så han frågade ut min granne.

Skit samma igentligen men irriterande, är man medlem här läser om mig och så jävla intresserad så bestäm en träff då, ok jag är rätt upptagen och ger oftast inte mycket av min fritid till andra än fru och barn men någon gång i månaden umgås jag, men helst då med personer som tex. @Långeman vi behöver inte ta en öl för att umgås och vi har barn i samma ålder.
Jag gillar även att gå ut och äta lite bättre och ta ett glas rött.
Jag är som sagt ointresserad av barlivet, det betyder inte att jag inte varit där i tidigare liv och kikat även jag har festat fett och varit ungkarl här nere.

Hör vad du säger Jonas. Av liknande anledning så fimpade jag Facebook för typ 15 år sedan.
Jag är spontan och har också hittat på en hel del "trams" i mitt liv och har inget emot att öppna upp mig o delge (kanske inte de värsta bitarna:p) med vänner IRL och på diverse forum/social media.
Det är kul att läsa om andra som vågar bjuda på sig själva och därför bjuder jag på mig själv också. Det är väl inte mer än rätt.

Tyvärr så fanns (finns) det tråkmånsar som inte har ngt liv och göttar sig i andras olycka, och som i mitt fall så råkade jag ut för den sämsta kategorin av alla... Nämligen de som blev avundsjuka på min livsstil. Resultatet blev en anmälan till skatteverket och gav mig en massa huvudbry. På den tiden så var jag på den ljusare sidan av gråzonen så det gick bra, men det tog en jäkla massa energi och tid.
Vad gäller gråzonen så fluktuerar den. Det kanske är en av anledningarna att jag håller mig lite anonym här på forumet. Efter tiden på FB så är det svårt att lita på "okända".

Ngt som jag också ogillade var dessa fega personer som aldrig delade med sig av ngt, utan bara som detektiver kollade andras liv. Bryr mig i regel inte vad folk tycker om mig, men när det kommer en halvt okänd snubbe och med ett elakt grin i ansiktet berättar saker om mig till mig så blir jag inte nöjd.
Och den allra sämsta kategorin är de som under anonymitet klankar ner på andra för att höja sitt eget ynkliga självförtroende.

Du kanske har rätt att man borde bli lite restriktiv om vad man skriver, med då tar det bort glädjen att snacka med folk. Inte skulle jag bli långlivad här om vi bara skulle prata om väder och biljettpriser;)

Hör vad du säger Jonas. Av liknande anledning så fimpade jag Facebook för typ 15 år sedan.
Jag är spontan och har också hittat på en hel del "trams" i mitt liv och har inget emot att öppna upp mig o delge (kanske inte de värsta bitarna:p) med vänner IRL och på diverse forum/social media.
Det är kul att läsa om andra som vågar bjuda på sig själva och därför bjuder jag på mig själv också. Det är väl inte mer än rätt.

Tyvärr så fanns (finns) det tråkmånsar som inte har ngt liv och göttar sig i andras olycka, och som i mitt fall så råkade jag ut för den sämsta kategorin av alla... Nämligen de som blev avundsjuka på min livsstil. Resultatet blev en anmälan till skatteverket och gav mig en massa huvudbry. På den tiden så var jag på den ljusare sidan av gråzonen så det gick bra, men det tog en jäkla massa energi och tid.
Vad gäller gråzonen så fluktuerar den. Det kanske är en av anledningarna att jag håller mig lite anonym här på forumet. Efter tiden på FB så är det svårt att lita på "okända".

Ngt som jag också ogillade var dessa fega personer som aldrig delade med sig av ngt, utan bara som detektiver kollade andras liv. Bryr mig i regel inte vad folk tycker om mig, men när det kommer en halvt okänd snubbe och med ett elakt grin i ansiktet berättar saker om mig till mig så blir jag inte nöjd.
Och den allra sämsta kategorin är de som under anonymitet klankar ner på andra för att höja sitt eget ynkliga självförtroende.

Du kanske har rätt att man borde bli lite restriktiv om vad man skriver, med då tar det bort glädjen att snacka med folk. Inte skulle jag bli långlivad här om vi bara skulle prata om väder och biljettpriser;)
Hur lyckades du med det att fimpa FB för 15år sedan när FB startades 2004?

Haha ja det känns nästan som FB alltid funnits. Såg ett inslag hur det såg ut i Sverige för 100 år sedan när spanskasjukan slog till. Vilken utveckling på 100 år.

Ja det med tid är för mig svårt.
Min första PC jag köpte var en "värstingdator" uppgradetad till max. 1,6 GB hårddisk (som jag var övertygad om att den skulle jag aldrig kunna fylla), RAMminnet var 16 MB? Modemet hade en hastighet på 26,? mb/s och hade ett abonnemang på Tele 2 och kopplade upp mig efter kl 18.00 för att få billigare taxa 55555

Det var tider det:)

Jaaa, och den där dosan man kopplade in i väggen så man slapp slå "nollan" för att gå via Tele 2 555

EDIT:
Brorsan hade internet innan mig. Det tog typ 1-2 minuter att ladda ner en nakenbild på Ann Nicole Smith.

Liknande trådar

W
Svar
4
Visningar
1 K
W
S
Svar
0
Visningar