Hör vad du säger Jonas. Av liknande anledning så fimpade jag Facebook för typ 15 år sedan.
Jag är spontan och har också hittat på en hel del "trams" i mitt liv och har inget emot att öppna upp mig o delge (kanske inte de värsta bitarna
) med vänner IRL och på diverse forum/social media.
Det är kul att läsa om andra som vågar bjuda på sig själva och därför bjuder jag på mig själv också. Det är väl inte mer än rätt.
Tyvärr så fanns (finns) det tråkmånsar som inte har ngt liv och göttar sig i andras olycka, och som i mitt fall så råkade jag ut för den sämsta kategorin av alla... Nämligen de som blev avundsjuka på min livsstil. Resultatet blev en anmälan till skatteverket och gav mig en massa huvudbry. På den tiden så var jag på den ljusare sidan av gråzonen så det gick bra, men det tog en jäkla massa energi och tid.
Vad gäller gråzonen så fluktuerar den. Det kanske är en av anledningarna att jag håller mig lite anonym här på forumet. Efter tiden på FB så är det svårt att lita på "okända".
Ngt som jag också ogillade var dessa fega personer som aldrig delade med sig av ngt, utan bara som detektiver kollade andras liv. Bryr mig i regel inte vad folk tycker om mig, men när det kommer en halvt okänd snubbe och med ett elakt grin i ansiktet berättar saker om mig till mig så blir jag inte nöjd.
Och den allra sämsta kategorin är de som under anonymitet klankar ner på andra för att höja sitt eget ynkliga självförtroende.
Du kanske har rätt att man borde bli lite restriktiv om vad man skriver, med då tar det bort glädjen att snacka med folk. Inte skulle jag bli långlivad här om vi bara skulle prata om väder och biljettpriser