Få svar från thai?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
L

Lunkan

Gäst
Vad har ni för erfarenheter av följande? Är mina erfarenheter normala eller otur/klantighet?
Jag har märkt att det är svårt att få besked från thai. Det var väldigt svårt att hitta någon passande programmerare då jag letade efter en att testa/anställa. Av personer, som har haft något att meddela mig har:
/2 st gav besked om viktiga saker UTAN att jag behövde fråga dem.
/4 st gav besked, men jag MÅSTE FRÅGA dem om sådant de självklart* skulle ha berättat utan att jag behövt fråga.
/14 st försvann/SVARAR INTE ens då man frågar..

Har ni också lika dåliga erfarenheter som 2/4/14?

OBS! INTE frågan om att de bara kommer inom någon dag för sent,
utan t ex om att de inte kan göra ett ÖVERENSKOMMET jobb alls inom LÅNG tid.

Jag vet lunkan..

Jag har inget svar varför, men mina "små" erfarenheter är de samma.

Utan att var rasist (jag älskar ju trots allt thailand och thailändare. )
Men de fungerar inte likadant som skandinaver.

Som jag läser ditt inlägg så: utav 20 thai så var du bara nöjd med 2 svar?

DET är inte ok i skandinaviska mått mätt.

Jag vet att mitt svar inte hjälper dig mycket. men en nära thaivän till mig som bor här i sverige sedan 20 år tillbaks, säger att efter han flyttat till sverige så begriper han sig på det thailändska "tänket" mindre och mindre.

Ledsen Lunkan.. jag har inte de svar du efterlyser. jag visar bara min syn på saken

Ha det gott lunkan / Ulle

Fan, mitt svar kändes luddigt när jag läste igenom det...
Kanske bättre någon annan svarar på det med mer erfarenhet

M.V.H /Ulle

Ja, rätt uppfattat bara 2 var bra. 14 bedrövliga. (Idag hittade jag kanske en 3:e bra. Jag räknar ju in alla, som jag träffar där det behövt visas pålitlighet. Fast det här var en sjukvårdsadministratör med dåliga engelskakunskaper, så knappast någon användning för i mitt blivande thaoföretag :)

Alla svar är intressanta :) för jag frågade för att få en uppfattning om vilka förväntningar man rimligtvis kan ha, och om det är någon idé att tro att man ska kunna få ihop 5 - 7 passande anställda. 5 - 7 stycken pålitliga kan man säkert hitta om man letar tillräckligt länge, men de ska ju ha passande kunskaper också...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
29
Visningar
5 K
Anonymius
A
W
Svar