SVar till : Letar du efter ditt namn transkriberat till Thai

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Jag har en liten telning på gång som skall ha min morfars brors namn, och undrar således hur det ser ut i thai. Han skall heta Hilmer.

Fixar du detta Marianne, blir jag glad.

Tack, Frank
 
Hej Frankie boy!!!

Det är jag nog inte kvinna till. Jag lämnar över frågan till John-Lennart som är den som kan. Hade jag kunnat så hade jag fixat det - jag lovar men jag är inte så haj på thai inte ännu i alla fall.

lycka till
marianne :wai:
 
Hej,
Marianne passade till mig, fast jag tror att hon skulle klara av det också.

Det finns två alternativ att skriva Hilmer
1. ฮิลเมร์
2. ฮิลเมอร์

Alternativ 1 får svenskt uttal med "e(r)" på slutet. Problemet är att "l" i slutet av ett ord uttalas "n" och thai som inte känner till engelska kommer att säga [hinme] "r" kan inte heller uttalas i slutet.
Alternativ 2 får engelskt uttal med "ö(r)" på slutet vilket ibland låter mer naturligt för thailändare. Det uttalas alltså då [hinmö]
Du får välja. Det spelar inte så stor roll.
Mvh
John-Lennart
 
hej . en Namn fråga. hur skulle du skriva " Ulle " på thai? hur skulle det utalas? och farför? jag följer era diskutioner med stor glädje , och försöker lära mig grunderna..

Tack :wai:

Ulle j:sson
 
Hej och tack John-Lennart

Jag tror att jag väljer alternativ 1. Det låter bäst för mig.
ฮิลเมร์ får det bli alltså.

Mvh
Frankieboy
 
:wai: hej, kan du kolla upp hur man skriver Alexandra, det skulle vara jätte snällt tack
 
Hej,
Det bästa sättet att skriva Alexandra på är att dela "x" så det blir alek-sandra. Sanra finns förresten i namnlistan som Marianne sammanställt. Här kommer det: อาเล็กซันตร้า
Mvh
J-L
 
HEJ :wai:
Kan någon vara snäll cok kolla upp hur man stavar Rebecka, Isabella och Benjamin åt mig? Det skulle vara jätte snällt, TACK
 
Rebecka = เรเบ็กคะ

Isabella = อิซะเบะละ

Benjamin = เบนยะมิน

Mvh
John-Lennart
 
Det här var en trevlig tråd.
tyvär har jag inte hittat finska namn transkriberat, fins det någon som kan hjälpa mig med det.
Kimmo på svenska uttalar man oftast med o, men på finska ska det vara Kimmå (k uttalas mjukt något mellan k och g, och kort å på slutet)
hehe riktigt kompliserat.

mvh Kimmo
 
"hyvä päivä Kimmoo"!!

"minä nimio" marianne....

Kimmoo du har tittat i fel tråd. Vi har flera finska namn transkriberade till thai.
Däremot inte ditt.
Jag tror att John-Lennart kan hjälpa dig med transkriberingen. Han är väldigt duktig så är det någon som kan så är det han.

När vi fått ditt namn transkriberat så lägger jag in den i en annan tråd som heter

Letar du efter ditt namn transkriberat till thai.
Där samlar vi alla namn.

Denna tråden som du läser nu heter SV:SVar till:Letar du efter ditt namn transkriberat till Thai.

ha re gött
marianne
 
jag tror du glömde skriva namnet på tråden, hittar inte den
sen kan jag rättstava lite, det heter "minun nimi on Marianne"
tack
 
Hej Kimmoo!!!

"kiitos paljon"

Tråden jag talar om hittar du om du väljer fliken forum. Sedan väljer du språkhörnan och sedan översättningar och omskrivningar.
När du fått upp det så tittar du ner efter sidan och där finns en tråd som heter

Letar du efter ditt namn transkriberat till Thai.

I denna tråd skriver vi bara in färdiga namn som ex. John-Lennart transkriberat åt oss. Om vi har en förfrågan om ett namn så skriver vi i tråden

SVar till letar du efter ditt namn transkriberat till Thai.

Då har vi frågorna i en tråd och en tråd med färdiga namn från a till ö.

Fick just se att John-Lennart redan översatt ditt namn

กิมโมะ Kimmo,

ole hyvä

Marianne
 
tjo ! jag skulle vilja ha mitt namn i thai.. och uttalet.. det skulle va jättesnällt :)
 
Therese = เทเรส Det kommer dock av de flesta thai att uttalas [theret] eftersom s-ljudet inte finns som slutljud.
Mvh
John-Lennart
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

A
Svar
29
Visningar
5 K
Anonymius
A
W
Svar
15
Visningar
3 K
L
L
Svar
1
Visningar
1 K
glimten66
G
A
Svar
14
Visningar
2 K
Anonymius
A
A
Svar
19
Visningar
7 K
Anonymius
A
A
Svar
65
Visningar
15 K
Anonym
A
A
Svar
6
Visningar
2 K
Anonymius
A
P
Svar
3
Visningar
3 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
1 K
pa_sak
P
A
Svar
1
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
3
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
1
Visningar
2 K
A
A
Svar
2
Visningar
1 K
A
A
Svar
2
Visningar
10 K
A
A
Svar
3
Visningar
1 K
A
A
Svar
7
Visningar
2 K
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
A
T
Svar
11
Visningar
3 K
Anonym
A
A
Svar
5
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp