Farangmat i Thailand

soysanwan

Medlem
Det är väl inget fel på fläskkarré. Däremot så är det väl inte det mest kvalitativa kött dom använder i dessa rullar. Fast det gäller ju all mat som säljs i kvantitet. Lamm, kyckling, fläskkött eller what ever spelar mindre roll tror jag. Däremot är det viktigt hur köttet blev framställt.
Speciellt om man bryr sig om den miljö barnen skall ta över. Till ex är vattenkvaliteten i Stockholmsregionen et bekymmer, p.g a. rester av bekämpningsmedel och mediciner i vattnet. Sånt är jättedyrt att rena bort.

A

Anonym

Gäst
Stable lodge, brukade vara en favorit. Vet inte om det är sen dom sålde stället, men dom 2 sista gångerna jag varit där har det varit så dåligt att man inte kunde äta upp

Synd, innan var man där någon gång i veckan

Nam Falang

Forumveteran
Är det något du känner till förekommit tidigare så jag skall slänga dom?
Smakade normalt i köttfärssåsen igår men är dem inte bra får jag ju slänga dom.
För många år sedan hörde jag om detta. Då var det kända märken som Santa Maria där dom också fann mögel. Om jag kommer ihåg rätt så hittade dom ganska höga halter av mögel i just peppar.

StefanXErixon

Forumräv
Är det något du känner till förekommit tidigare så jag skall slänga dom?
Smakade normalt i köttfärssåsen igår men är dem inte bra får jag ju slänga dom.
Precis som Nam Falang skriver så har man i Sverige hittat detta och de är vanligt förekommande i torkade kryddor, om man inte överdriver intaget så bör det inte vara någon större fara.

Liknande trådar

Topp