Hej
Den regeln tillämpades inte överhuvudtaget i vår koncern, självklart kunde vi sätta in alla övertidstimmar oavsett hur många dom var. på en vecka eller månad.
Jag nämnde överhuvudtaget inte några ”sparade timmar” i mitt inlägg, någon sådan möjlighet hade vi inte överhuvudtaget i vår koncern.
Jag själv valde som sagt att sätta in övertiden och ta ut som ledighet, medans övertidsersättningen togs ut i pengar.
Sen hade vi övertid även på vår restid vilket inte alla företag har, ifrån det att man satte sig i taxin hemma, på flygplatsernas lounger och hela vägen i Busiess eller First Class, tills dess att man klev ur taxin och steg in på hotellrummet, det blev många timmar med några byten på vägen till destinationen. Ofta reste vi ut på söndag och började jobba på måndag morgon.
Sen kostade ju flygplanen flera hundratusen per dygn att ha stående på marken så det blev ofta jobb både kvällar och nätter när vi kom fram, med andra ord väldigt mycket att sätta in i övertidsbanken och ta ut som kompledigt.
Mvh isan lover