Finland lyckligast i världen, Thailand på 46 plats.

Jeg er vel den som har reist mest i Thailand her på forumet , fra nord til sor i Thailand flere ganger , Se foto av min reise , Du skriver : har inget rolig for dig , Er det lange og kjedlige dager i Isaan siden du ikke har det rolig .

Det är några stycken här som är lite onödigt dumma mot dig emellanåt men jag tror verkligen att det problemet skulle bli mindre om du läste lite mer och skrev lite mindre. Det finns flera stycken på forumet som bott i Thailand väldigt mycket längre än du, som rest runt i Thailand väldigt mycket mer än du, som jobbat i Thailand, bedrivit företag i Thailand, haft barn i skola i Thailand, pratar språket mer eller mindre flytande etc. Om du taggade ned lite och försöker lära dig lite och inte försöka lära ut dina, oftast, ganska tveksamma kunskaper så skulle du nog bli bättre bemött.

Frågorna gjorde nog ingen munter.

BNP per capita,
Socialt stöd,
Medellivslängd,
Frihet,
Generositet,
Uppfattning om korruption.

Ganska dystra frågor.

Precis, det är helt felaktigt att kalla det "World Happiness Report", när det de mäter snarare är "World Decency Report" eller "World Satisfaction Report". Hamnar ett land högt på de flesta av de 6 punkterna ovan så finns det god anledning att vara ganska nöjd med det är ju inte alltid detsamma som att vara glad.

Jag menar, jag är garanterat nöjd med att ligga i soffan någonstans i Skandinavien och kolla på Netflix men jag är fan så mycket gladare när jag krökar i en bar; även om det råkar vara i ett land med låg BNP, medellivslängd och frihet men desto mer av korruption ;)

Det är några stycken här som är lite onödigt dumma mot dig emellanåt men jag tror verkligen att det problemet skulle bli mindre om du läste lite mer och skrev lite mindre. Det finns flera stycken på forumet som bott i Thailand väldigt mycket längre än du, som rest runt i Thailand väldigt mycket mer än du, som jobbat i Thailand, bedrivit företag i Thailand, haft barn i skola i Thailand, pratar språket mer eller mindre flytande etc. Om du taggade ned lite och försöker lära dig lite och inte försöka lära ut dina, oftast, ganska tveksamma kunskaper så skulle du nog bli bättre bemött.
Ja det var väl en väldigt bra sammanfattning. Kan förkortas i ordet ödmjukhet också men detaljer är alltid bra :)

Ja det var väl en väldigt bra sammanfattning. Kan förkortas i ordet ödmjukhet också men detaljer är alltid bra :)

Det kan absolut sammanfattas i ordet "ödmjukhet" men också i ordet "självkännedom", eller rent av "logik". Det finns dock ett bra engelsk uttryck som lyder "why is common sense so uncommon?" vilket indikerar att den där känslan att "de flesta är ändå rätt OK" nog dessvärre bara är en känsla ;)

Faktumet att jag visade på exempel för att bevisa att Einars enorma thaikunskap nog inte är så unik som han tror kommer dock inte hjälpa. Det kan dock friskriva mig från eventuell framtida kritik av Einar när jag står inför Sankte Per, eller hur det nu fungerar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp