Flyg och övriga transporter i Coronatider

Ska panik uppstå 2-3ggr per år med nedstängning varje gång, så lär upploppen i Malmö vara som en frisk bris.
Smittan är ju oerhört mycket större i Sverige. Det verkar inte som att folk dör som flugor.

Vi fick in smittan hos gamla. Det var inte bra. I övrigt så verkar man klara sig rätt bra från coronan.

Hej

Håller med helt, Sverige är ett bra exempel på att man inte behöver få panik och stänga ned allt, lite sunt förnuft i kombination med rekommendationer har räckt till för att kunna fortsätta ha ett öppet samhälle, tycker att fler civiliserade länder borde kunna klara det här, vi Svenskar kan ju resa fritt i landet och det borde fungera i hela Norden.

Mvh isan lover

Hej

Håller med helt, Sverige är ett bra exempel på att man inte behöver få panik och stänga ned allt, lite sunt förnuft i kombination med rekommendationer har räckt till för att kunna fortsätta ha ett öppet samhälle, tycker att fler civiliserade länder borde kunna klara det här, vi Svenskar kan ju resa fritt i landet och det borde fungera i hela Norden.

Mvh isan lover

Resa fritt i landet?
Ja, nu går det.
För min del hade du faktiskt lika gärna kunnat skriva att ”man får cykla hur mycket man vill”.
Det var ett helvete att bara ta sig ut ur Sverige tidigare. När man väl kom till Norge så gick det bättre.

Resa fritt i landet?
Ja, nu går det.
För min del hade du faktiskt lika gärna kunnat skriva att ”man får cykla hur mycket man vill”.
Det var ett helvete att bara ta sig ut ur Sverige tidigare. När man väl kom till Norge så gick det bättre.
Sverige har ju inte haft restriktioner på att inte får resa. Vi har haft rekommendationer men inte gällt nödvändiga resor. Vad var problemet att lämna Sverige?

Resa fritt i landet?
Ja, nu går det.

Hej

Ut kan det nog vara problem men inom landet har vi ju inga röda zoner eller liknande som en del andra länder, det är fritt fram att resa vart man vill i vårt avlånga land och det känns bra.

Mvh isan lover

Sverige har ju inte haft restriktioner på att inte får resa. Vi har haft rekommendationer men inte gällt nödvändiga resor. Vad var problemet att lämna Sverige?

Ett exempel var 1 flyg per dag från Sveriges mest trafikerade flygplats, förutom på lördagar då man inte flög alls. Göteborg hade väl knappt flyg alls
För min egen del så hade jag 9t nattåg till Stockholm, för att sedan få 9t väntetid.
Blev någon hotellnatt ibland när jag skulle lämna Sverige.

Restriktioner har vi väl haft. Max två timmar från hemmet med bil, fast du kanske har varit upptagen med att fokusera på som inte har gjorts?

Ett exempel var 1 flyg per dag från Sveriges mest trafikerade flygplats, förutom på lördagar då man inte flög alls. Göteborg hade väl knappt flyg alls
För min egen del så hade jag 9t nattåg till Stockholm, för att sedan få 9t väntetid.
Blev någon hotellnatt ibland när jag skulle lämna Sverige.

Restriktioner har vi väl haft. Max två timmar från hemmet med bil, fast du kanske har varit upptagen med att fokusera på som inte har gjorts?
Att man måste anpassa sitt resande i en pandemi är väl en självklarhet.

Två timmars regeln gällde ju inte nödvändiga resor. Var det någon som kontrollerade dina resor?

Jag har nog betydligt bättre koll än dig märker jag.

Hej

Var det en restriktion eller en rekommendation?

Bor ju själv på en plats dit sommarstugeägare vallfärdade i våras trots att myndigheterna uppmanade dessa att stanna hemma, mig veterligen fick dom inga påföljder när dom vägrade följa dom råd som gavs, i andra länder väntar dryga böter om man inte följer myndigheternas direktiv.

Mvh isan lover

Att man måste anpassa sitt resande i en pandemi är väl en självklarhet.

Två timmars regeln gällde ju inte nödvändiga resor. Var det någon som kontrollerade dina resor?

Jag har nog betydligt bättre koll än dig märker jag.

Nödvändiga resor har det aldrig varit problem med. Det är nog inget land som har stoppat det.
Det är även lov att åka till månen och har aldrig varit förbud mot det.
Om des sedan är näst intill omöjligt gör ju inte att det är förbjudet.
Välkommen tillbaka till TS

Hej

Var det en restriktion eller en rekommendation?

Bor ju själv på en plats dit sommarstugeägare vallfärdade i våras trots att myndigheterna uppmanade dessa att stanna hemma, mig veterligen fick dom inga påföljder när dom vägrade följa dom råd som gavs, i andra länder väntar dryga böter om man inte följer myndigheternas direktiv.

Mvh isan lover

Har det delats ut böter till folk som varit för många i en folksamling?

Hej

Vet ej, men förmodligen inte och det är därför jag mer ser detta som rekommendationer än restriktioner som normalt innebär en påföljd om man bryter mot den.

Mvh isan lover

Men man har ju skingrat folkmassor p.g.a rekommendationer.
Kan det verkligen då vara lov att skingra dessa p.g.a rekommendation.

Jag undrar om det inte t.o.m var du som kom med att rekommendation är det starkaste som vår regering har lov att komma med.

Resa fritt i landet?
Ja, nu går det.
Sverige är alltid bäst, även om allt går galet så är det bäst lol

Men man har ju skingrat folkmassor p.g.a rekommendationer.
Kan det verkligen då vara lov att skingra dessa p.g.a rekommendation.

Jag undrar om det inte t.o.m var du som kom med att rekommendation är det starkaste som vår regering har lov att komma med.
Exakt så var det Andrejs, du har ett gott minne :thumbsup:

Exakt så var det Andrejs, du har ett gott minne :thumbsup:

Mitt minne är ganska dåligt faktiskt. Var det IL som kom med den informationen så hade jag tur. Fast det känns som att det skulle kunna komma från honom och då var det en kvalificerad gissning.
Jag försöker se saker på andra sätt än bara svart och vitt och är således varken ”pro -skip” eller ”pro-IL” i någon fråga över huvudtaget.

Kanske ett alternativ är att skaffa ett andra medborgarskap för att slippa krångel med visum mm.

Screenshot_20200830-152331_Facebook.jpg
Screenshot_20200830-152450_Facebook.jpg

Liknande trådar

P
Svar
1
Visningar
3 K
Gazton
G
A
Svar