Flyg och övriga transporter i Coronatider

Fick erbjudande om biljetter från Manila till Bangkok för 55kr.
Köp innan 20 augusti.
Reseperiod 1 januari tom 31 mars.

Vi avstår... ;)

Hej

Inte heller s.k ”Elite Card” ser ut att hjälpa utlänningar att komma in i Thailand just nu, detta kanske dom inte hade räknat med när dom satsade på dessa kort.

Mvh isan lover

Hej

Inte heller s.k ”Elite Card” ser ut att hjälpa utlänningar att komma in i Thailand just nu, detta kanske dom inte hade räknat med när dom satsade på dessa kort.

Mvh isan lover
Självklart, det är en pandemi för tillfället och det tror jag inte någon räknat med.
Det finns ju liksom ingen grund för något annat just nu. Det här påverkar alla, utan undantag.

Efter veckans nyheter och uttalanden så ser det inte ut som det blir någon hemresa i år.

FB_IMG_1596545408643.jpg

FB_IMG_1595497904349.jpg

Efter veckans nyheter och uttalanden så ser det inte ut som det blir någon hemresa i år.

FB_IMG_1596545408643.jpg

FB_IMG_1595497904349.jpg
Flytta till Sverige istället och sök UT för familjen, hade aldrig klarat av att leva i denna ovisshet. Jag är oerhört glad idag över att vi inte tog steget att flytta till Thailand, då hade jag befunnit mig i samma situation som du och depressionen hade varit ett faktum.

Jo det är det för om jag skall till Sverige först och få nytt visum plus coe så går 5 arbetsdagar där, sen 14 dagars karantän så har 3 veckor gått jag är bara ledig 4 veckor.

Ja, då är det inte många dagar kvar. Men du har ju tagit massa extra törnar och jobbat extra så nog måste du ha nog med vederlag för att kunna skippa en törn. Då får du ju 3 månader ledigt.

Ja, då är det inte många dagar kvar. Men du har ju tagit massa extra törnar och jobbat extra så nog måste du ha nog med vederlag för att kunna skippa en törn. Då får du ju 3 månader ledigt.
Gniden som jag är och eftersom jag får nettolön så har jag tagit ut det i kontanter, så ekonomiskt blir väl corona året det bästa ever men tyvvär går det på familjelyckan men vi tar det bra från båda sidor.
Frugan skall ner och förnya sitt pass nu och jag kommer flyga till första grannland som öppnar och dom kommer dit.

Gniden som jag är och eftersom jag får nettolön så har jag tagit ut det i kontanter, så ekonomiskt blir väl corona året det bästa ever men tyvvär går det på familjelyckan men vi tar det bra från båda sidor.
Frugan skall ner och förnya sitt pass nu och jag kommer flyga till första grannland som öppnar och dom kommer dit.
Däremot om dom hade släppt in oss i sommar hade jag haft tid då jag hade hela Juni-Juli ledig men det visste jag inte innan och ambassaden utfärdade inga visum då.

Ja du skall ju ha råd att köpa Mercedes Deluxe nu... ;) En annan fattig befälhavare får nöja sig med Renault.

Pappan jag var på ett jobb i saudi där de tog över ett år att få familje visum. Några bröt sitt kontrakt och åkte hem, ja stannade och vi klarade de. De blev klirr i kassan, ja tror du gör rätt

Svaret från Thai Sverige när jag frågade hur det gick med återbetalningen.

"
Hej,

Biljetterna är nerskickade till Bangkok för återbetalning. Huvudkontoret handlägger alla återbetalningar i tur och ordning.

Vi har ingen insyn i deras arbete, bara att det kommer att ta tid då vi har 10- tusentals biljetter att betala tillbaka.

Vi hoppas att du har förståelse för den extraordinära situationen som vi befinner oss i.

Best Regards,

Reservation

Sweden, Finland & Estonia

Thai Airways International PCL

Box 1118

111 81 Stockholm

Tel: +46 8 598 836 00"

Svaret från Thai Sverige när jag frågade hur det gick med återbetalningen.

"
Hej,

Biljetterna är nerskickade till Bangkok för återbetalning. Huvudkontoret handlägger alla återbetalningar i tur och ordning.

Vi har ingen insyn i deras arbete, bara att det kommer att ta tid då vi har 10- tusentals biljetter att betala tillbaka.

Vi hoppas att du har förståelse för den extraordinära situationen som vi befinner oss i.

Best Regards,

Reservation

Sweden, Finland & Estonia

Thai Airways International PCL

Box 1118

111 81 Stockholm

Tel: +46 8 598 836 00"

När jag fick mitt svar om återbetalning skulle det ta 8 veckor, det var 17 veckor sedan.

Har funderat på att begära pengarna av kreditkortsbolaget, dock inte orkat göra det ännu. Står inte och faller med de slantarna.

Hej, Jag hade bokade biljetter i juni med Thai. De var bokade via resebyrå och betalda med Visa. Det skulle ta åtta veckor. Efter tio veckor tröttnade jag och då svarade dem att de inte visste när, det är upp till Thai svarade dem. De var dock tydliga med att de tar en avgift för detta på några hundra.

Då såg jag minns chans och sa att jag kommer reklamera till Visa, de skulle ju då inte få sina hundralappar. Då blev det fart. Pengarna kom dagen efter.

Anteckning 2020-08-24 212510.jpg

Thailand is cautiously looking at plans to reopen its borders as it struggles to survive an extended period without international visitors, who account for about two-thirds of the country’s tourism income.
“The virus won’t go away soon and we have to think about the economy. But we can’t just reopen the borders. We have to be careful,” Transport Minister Saksiam Chidchob said in an interview. “Thailand has a limited budget so we have to make sure we can control the disease well.”
Thailand may allow some foreign visitors into the country as early as October. Tourists from countries with limited infections will probably be required to wear wristbands with GPS tracking systems and will need to be quarantined in a hotel for the first 14 days, Saksiam said. The plan is likely to be tested in Phuket province, he said.

(Source: – Bloomberg)

Anteckning 2020-08-24 212510.jpg

Thailand is cautiously looking at plans to reopen its borders as it struggles to survive an extended period without international visitors, who account for about two-thirds of the country’s tourism income.
“The virus won’t go away soon and we have to think about the economy. But we can’t just reopen the borders. We have to be careful,” Transport Minister Saksiam Chidchob said in an interview. “Thailand has a limited budget so we have to make sure we can control the disease well.”
Thailand may allow some foreign visitors into the country as early as October. Tourists from countries with limited infections will probably be required to wear wristbands with GPS tracking systems and will need to be quarantined in a hotel for the first 14 days, Saksiam said. The plan is likely to be tested in Phuket province, he said.

(Source: – Bloomberg)

Hej

Frågan är väl bara hur det ska gå till om dom vill vara säkra på att undvika en viss smittspridning?

Mvh isan lover

Liknande trådar

P
Svar
1
Visningar
3 K
Gazton
G
A
Svar
27