Flyg och övriga transporter i Coronatider

Hej

Ta inte illa upp, men hur tror du att man ska få ordning på detta i Thailand om polisen själva dricker och kör dagligen?

Det här med personligt egenansvar verkar ju inte fungera så bra.

Mvh isan lover

Ja det kanske inte funkar för att ingen börjar ta ansvaret, en del på forumet tom skryter om hur de sitter och super med polisen och sen fyllekör hem och då utsätter oskyldiga för livsfara.

Den typen av människor är inget jag vill hålla i handen när åskan går kan jag säga.

Men det är aldrig försent att ändra sig, tänk om den som skryter om att de sitter o super med polisen och fyllekör hem istället skulle sitta med polisen, och de andra grabbarna, med alkoholfritt och lite soft säga att nej jag dricker inte alkohol o kör, det är farligt både för mig och andra på vägarna.

Den personen skulle förtjäna respekt!

Senast redigerad av en moderator:
Hej

Ja jag tar seden dit jag kommer och agerar precis som andra människor i Thailand, därför kallas jag för Tamada som ju betyder vanlig, det tycker jag är en fin komplimang.

Mvh isan lover

Ta inte illa upp, men hur tror du att man ska få ordning på detta i Thailand om polisen själva dricker och kör dagligen?

Det här med personligt egenansvar verkar ju inte fungera så bra.

:D :D Undrar hur fn du tänker IL, du tror att du är avgudad av folket i byn, super med snuten och beter dig, i nästa sekund fäller du sådana uttalanden som du nyss gjorde om poliser som dricker och kör, en riktigt trogen partikamrat måste jag säga , då ifråga om att "leva som man lär"

Ja det kanske inte funkar för att ingen börjar ta ansvaret, en del på forumet tom skryter om hur de sitter och super med polisen och sen fyllekör hem och då utsätter oskyldiga för livsfara.

Den typen av människor är inget jag vill hålla i handen när åskan går kan jag säga.

Men det är aldrig försent att ändra sig, tänk om den som skryter om att de sitter o super med polisen och fyllekör hem istället skulle sitta med polisen, och de andra grabbarna, med alkoholfritt och lite soft säga att nej jag dricker inte alkohol o kör, det är farligt både för mig och andra på vägarna.

Ja så har ja gjort, i vårat umgänge fins de en polis. När vi satt och käkade första gången så satt vi nära varandra när ölen kom å ja sa nej tack ja dricker inte när ja skall köra, han blev faktiskt lite blyg ställde undan sin öl. Ja kollade honom han drack ingen den kvällen, så vist kan man påverka någon

Thailändska regeringen kommer att stödja 7 flygbolag med lån och andra stöd för att rädda många arbetstillfällen mm.

24 miljarder bath och skattereduktioner på bränsle..

Det tyska flygbolaget Das Air har skickat ut ett ”fly at home” kit till sina
guldmedlemmar så att de inte mister sin flygkänsla.
Det går att få i tre olika färger.

966D5CDE-EB8B-4586-924D-99A70415AE95.jpeg

Hej

Du hävdar envist att allt är medborgarnas fel, själv delar jag som du har märkt inte den uppfattningen, jag tror att man måste börja med polisen själva för att få till en förändring.

Ute på landet får man respekt och ingår i gemenskapen om man går ned på dom övrigas nivå, agerar och uppför sig som dom andra, då ses man som normal och vanlig, det både av poliser och bybor, det kan resultera i att man bara får en bot på 200 baht på 35 års resande till Thailand.

Tänk på att Thailand ofta beskrivs som landet lite upp och ned, så är det nog i detta fallet också, våra Svenska värderingar och livsstil uppskattas inte på samma sätt som hemma.

Mvh isan lover

Hej

Du hävdar envist att allt är medborgarnas fel, själv delar jag som du har märkt inte den uppfattningen, jag tror att man måste börja med polisen själva för att få till en förändring.

Ute på landet får man respekt och ingår i gemenskapen om man går ned på dom övrigas nivå, agerar och uppför sig som dom andra, då ses man som normal och vanlig, det både av poliser och bybor, det kan resultera i att man bara får en bot på 200 baht på 35 års resande till Thailand.

Tänk på att Thailand ofta beskrivs som landet lite upp och ned, så är det nog i detta fallet också, våra Svenska värderingar och livsstil uppskattas inte på samma sätt som hemma.

Mvh isan lover
Det handlar kanske inte om böter utan om att visa att man kan bättre?

Förändringar faller ofta tillbaks på individen. Vi lever inte på 70-talets Sverige när storebror alltid tänkte åt individen.

Det handlar kanske inte om böter utan om att visa att man kan bättre?

Förändringar faller ofta tillbaks på individen. Vi lever inte på 70-talets Sverige när storebror alltid tänkte åt individen.

Hej

Håller med helt om du avser Sverige.

Men jag håller inte alls med om du talar om Thailand, där är nog ett sånt tankesätt dödfött, tanken på att några falanger där skulle kunna påverka samhället och kulturen där genom sitt eget agerande är nog lite naiv.

Falanger ses snarare redan som underliga, dumma, känsliga, lite fega och rädda för allt, så chansen är nog betydligt större att man ses just som en typisk falang än ett fördedöme.

Mvh isan lover

Hej

Var hävdar jag, med envishet, att allt skulle vara medborgarnas fel? Jag antar att de menar "vanligt folk" polisen torde vara medborgare de också.

Jag hävdar att den som gör fel även har fel, oberoende av ras, kast, hudfärg, sexuellläggning, kön, social status, yrke etc.

Men nu slutar jag denna diskussion, som kommer bli ändlös, i denna corona transport tråd.

Flög ner med Tiu charter till Palma ni i lördags. Munskydd hela tiden på flyget och inget onödigt spring i kabinen, förbjudet att byta säte, pga smittspårning men en vända med drinkvagnen då gällde det att hamstra!

Var hävdar jag, med envishet, att allt skulle vara medborgarnas fel? Jag antar att de menar "vanligt folk" polisen torde vara medborgare de också.

Jag hävdar att den som gör fel även har fel, oberoende av ras, kast, hudfärg, sexuellläggning, kön, social status, yrke etc.

Men nu slutar jag denna diskussion, som kommer bli ändlös, i denna corona transport tråd.

Flög ner med Tiu charter till Palma ni i lördags. Munskydd hela tiden på flyget och inget onödigt spring i kabinen, förbjudet att byta säte, pga smittspårning men en vända med drinkvagnen då gällde det att hamstra!

Hej

Vi kan gott vara överens om att dom som gör fel har fel, men någon förändring blir det knappast innan polisen bestämmer sig för att bli nyktra på jobbet.

Ha det så bra i Palma.

Mvh isan lover

Ha det så trevligt Kung Louie. Hoppas du inte hamnar i apstadiet på riktigt av för mycket Sangria.

Hej

Håller med helt om du avser Sverige.

Men jag håller inte alls med om du talar om Thailand, där är nog ett sånt tankesätt dödfött, tanken på att några falanger där skulle kunna påverka samhället och kulturen där genom sitt eget agerande är nog lite naiv.

Falanger ses snarare redan som underliga, dumma, känsliga, lite fega och rädda för allt, så chansen är nog betydligt större att man ses just som en typisk falang än ett fördedöme.

Mvh isan lover
Det är väl så Sverige agerar, vi tror att vi kan fixa alla miljöutsläpp själva. Då sägs det att vi måste föregå med gott exempel, gäller inte det i samma utsträckning i Thailand. Jag tror om vi kör nyktra kommer kanske ytterligare någon göra det. Det förändrar.

Liknande trådar

P
Svar
1
Visningar
3 K
Gazton
G
A
Svar
27
Visningar