Flyg och övriga transporter i Coronatider

 
Jag har en flygbiljett med Thai airways som skulle betaltas tillbaka inom 45-60 dagar. 60 dagar är ganska precis nu. Är detta kört nu?

Absolut inte. Tro inte ett ord på "experten" kurant.

Det är många ärenden att hantera, det tar tid, därtill kan det finnas tillfälliga likviditetsproblem som kan lösas med lån eller att man börjar sälja igen.

Har du köpt din biljett med ett svenskt kreditkort så kan du också få pengarna åter av kortbolaget enligt kreditköpslagen.
 
Vilket bolag då? tror att fler har samma problem.
Flesta väntar nog inte på återbetalning från flera bolag. Så får man inte tillbaka pengar från det bolag man köpt ifrån så tittar man nog på något annat i framtiden. Det är väl ändå ganska logiskt.

Om du får en dålig upplevelse från vilket företag som helst, går du tillbaka till samma eller väljer du någon annan nästa gång?
 
Vilket bolag då? tror att fler har samma problem.
Norwegian är ju nu till 12 % vad jag förstod ägt av China, de handlar nu i spåren av sitt eget skitvirus upp Västerländska företag som är konkursmässiga, frågan är hur detta är möjligt då det själva (Chineserna) påstår sig har enorma ekonomiska problem av pandemin
 
Norwegian är ju nu till 12 % vad jag förstod ägt av China, de handlar nu i spåren av sitt eget skitvirus upp Västerländska företag som är konkursmässiga, frågan är hur detta är möjligt då det själva (Chineserna) påstår sig har enorma ekonomiska problem av pandemin
Bojkottar så långt som möjligt Kinesiskt nu.
Första urvalet när jag kollade Laptop, välja bort alla märken från Kina.
Inte pga corona utan pga vad den Kinesiska staten representerar.
Stöder inte kommunist diktaturer som bryter mot mänskliga rättigheter på sekund basis, samt har värdsherravälde som mål.
 
Bojkottar så långt som möjligt Kinesiskt nu.
Första urvalet när jag kollade Laptop, välja bort alla märken från Kina.
Inte pga corona utan pga vad den Kinesiska staten representerar.
Stöder inte kommunist diktaturer som bryter mot mänskliga rättigheter på sekund basis, samt har värdsherravälde som mål.
Tänker nog ungefär likadant, men för att China äger 12 % så tror jag nog att både jag och andra gärna flyger med Norrbaggarna om de ligger bra i pris , alla är inte lika väl ekonomiskt förspänt som du Pan Pan. Men för vår del kommer det att bli ett bolag som tar hunden , förmodligen så överlever Finnair detta , och då blir det dem vi flyger ner med
 
Flesta väntar nog inte på återbetalning från flera bolag. Så får man inte tillbaka pengar från det bolag man köpt ifrån så tittar man nog på något annat i framtiden. Det är väl ändå ganska logiskt.

Om du får en dålig upplevelse från vilket företag som helst, går du tillbaka till samma eller väljer du någon annan nästa gång?

Jag väntar på återbetalning från SAS, Lufthansa och Thai.

Blir stökigt för mig att resa i framtiden om jag skall bojkotta dem.
 
Och jag med Thai (7,500) en pers. Samt Turkarna ca 11,000kr. Köpta genom Supersavertravel, Än så länge har dom bara nämnt första resan med Thai.
 
Och jag med Thai (7,500) en pers. Samt Turkarna ca 11,000kr. Köpta genom Supersavertravel, Än så länge har dom bara nämnt första resan med Thai.
Jag köper alltid direkt av Bolagen , med mitt Mastercard eller genom PayPal med mitt Mastercard, säkraste sättet tror jag mig förstå
 
Flesta väntar nog inte på återbetalning från flera bolag. Så får man inte tillbaka pengar från det bolag man köpt ifrån så tittar man nog på något annat i framtiden. Det är väl ändå ganska logiskt.

Om du får en dålig upplevelse från vilket företag som helst, går du tillbaka till samma eller väljer du någon annan nästa gång?
problemet är att de flesta bolag har strulat med återbetelningarna.
 
Norwegian är ju nu till 12 % vad jag förstod ägt av China, de handlar nu i spåren av sitt eget skitvirus upp Västerländska företag som är konkursmässiga, frågan är hur detta är möjligt då det själva (Chineserna) påstår sig har enorma ekonomiska problem av pandemin
Ett kinesiskt bolag har visst konverterat lån till aktier, misstänker att Norwegian inte kunde betala lånet?
Samma med irländska uthyraren Aercap av plan till Norwegian som tar över 15,9% av aktierna.

Ett sätt för Norwegian att sanera bort skulder och fodringar är att omvandla skulder till aktier.
Norwegian har ju inte så många egna tillgångar, leasade plan, piloter via bemanningsföretag och en uppsjö av dotterbolag i olika länder.
Marktjänst hyrs in överallt.
 
För mycket länge sedan skulle vi flyga hem från Bankok med SAS. Mitt i natten fick vi på flygplatsen veta att man bokat om oss till ett annat flygbolag. Ingen förklaring. Personsal från SAS skulle hjälpa oss att byta flyg i Frankfurt, vi hade bara biljett till Frankfurt. Där fanns ingen och vi fick bråka på tyska för att kunna komma vidare. När vi landade på Arlanda kokade det inombords. Vi uppmanades innan landningen via högtalare att genast ta kontakt med SAS. Där bad man om ursäkt och gav oss varsitt kuvert med en hundradollarsedel. Märkligt hur snabbt man kan ändra sinnesstämning!
 
För mycket länge sedan skulle vi flyga hem från Bankok med SAS. Mitt i natten fick vi på flygplatsen veta att man bokat om oss till ett annat flygbolag. Ingen förklaring. Personsal från SAS skulle hjälpa oss att byta flyg i Frankfurt, vi hade bara biljett till Frankfurt. Där fanns ingen och vi fick bråka på tyska för att kunna komma vidare. När vi landade på Arlanda kokade det inombords. Vi uppmanades innan landningen via högtalare att genast ta kontakt med SAS. Där bad man om ursäkt och gav oss varsitt kuvert med en hundradollarsedel. Märkligt hur snabbt man kan ändra sinnesstämning!

Hej

Råkade också ut för ett missöde med SAS en gång när pojken var liten, vi reste hela familjen tillsammans och hade i god tid bokat säten tillsammans och med sovplats för pojken, detta bekräftade både resebyrån vid köp av biljetterna och SAS personalen vid incheckning på Landvetter, men när vi kom fram till Arlanda så ropades våra namn upp och vi ombads gå till vår gage, där tog personalen våra Boardingcard och gav oss nya som innebar att vi inte längre skulle få resa tillsammans utan placeras åtskilda och att sovplatsen för pojken inte längre fanns.

Jag blev skogstokig och skällde ut personalen efter notor, jag sa att vi vägrar gå på planet om vi inte får sitta tillsammans som utlovat, detta ordandes då genom att några andra också flyttades om, men vår sovplats till pojken fick vi inte tillbaka, så vi fick ha pojken i våra knän och turas om att äta, byta blöjor, mata pojken och gå på toa o.s.v, en ur personalen kom och talade med oss och bad om ursäkt för vad som hänt oss, han gav oss en flaska champagne som tröst, han förklarade dessutom vad som hänt.

Enligt honom så hade någon i Business Class fått vår sovplats till pojken genom att erbjuda pengar för den, ekonomin är dålig på företaget var hans förklaring, jag klippte sedan mitt SAS Eurobonus kort och slutade resa med SAS både i tjänsten och privat, valde sedan Lufthansa i tjänsten och skaffade ett Royal Orchid kort på Thai Airways för våra privata resor dit.

Mvh isan lover
 
Hej

Råkade också ut för ett missöde med SAS en gång när pojken var liten, vi reste hela familjen tillsammans och hade i god tid bokat säten tillsammans och med sovplats för pojken, detta bekräftade både resebyrån vid köp av biljetterna och SAS personalen vid incheckning på Landvetter, men när vi kom fram till Arlanda så ropades våra namn upp och vi ombads gå till vår gage, där tog personalen våra Boardingcard och gav oss nya som innebar att vi inte längre skulle få resa tillsammans utan placeras åtskilda och att sovplatsen för pojken inte längre fanns.

Jag blev skogstokig och skällde ut personalen efter notor, jag sa att vi vägrar gå på planet om vi inte får sitta tillsammans som utlovat, detta ordandes då genom att några andra också flyttades om, men vår sovplats till pojken fick vi inte tillbaka, så vi fick ha pojken i våra knän och turas om att äta, byta blöjor, mata pojken och gå på toa o.s.v, en ur personalen kom och talade med oss och bad om ursäkt för vad som hänt oss, han gav oss en flaska champagne som tröst, han förklarade dessutom vad som hänt.

Enligt honom så hade någon i Business Class fått vår sovplats till pojken genom att erbjuda pengar för den, ekonomin är dålig på företaget var hans förklaring, jag klippte sedan mitt SAS Eurobonus kort och slutade resa med SAS både i tjänsten och privat, valde sedan Lufthansa i tjänsten och skaffade ett Royal Orchid kort på Thai Airways för våra privata resor dit.

Mvh isan lover

Vilket år var detta?
Vad var det för slags sovplats?
 
Vilket år var detta?
Vad var det för slags sovplats?

Hej

Det ligger ca 11-12 år tillbaka i tiden, det var en sån sovplats som man kan hänga på väggen framför, det finns bara några sådana per plan och det var därför vi bokade en sådan i väldigt god tid för att undvika att ha pojken i knät i 10-11 timmar, sovplatsen liknar en insats till en barnvagn, dom är till för bebisar.

Mvh isan lover
 
 

Liknande trådar

P
Svar
1
Visningar
3 K
Gazton
G
A
Svar
27
Visningar
7 K
P
A
Svar
7
Visningar
3 K
bungalow
B
A
Svar
1
Visningar
1 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp