Håller med fullständigt. Jag gick över på Sink, 15% skatt för sjömän, 2008 för jag lackade ut på att absolut inget kom tillbaka iom att jag bodde i Thailand medans mina rumänska kollegor lyfte barnbidrag från svenska skattebetalare trots att de aldrig satt sin fot i Sverige.
Själv skulle jag kunna flytta till Sverige, jag sinkar inte längre och skulle få samma nettolön som idag samt få alla fördelar som detta innebär men då skulle frugan få börja om sin karriär. Inget kul att ligga på managementnivå på ett multinationellt företag i Bangkok och sen bli sedd som i bästa fall en städskalle i Sverige. Sverige är i mina ögon i en brant utförsbacke så vi stannar antagligen i Thailand eller möjligtvis flyttar till England/Australien men Sverige lockar inte särskilt längre.
Det har ju blivit helt snett i Sverige på många punkter. I förrgår var det på Aktuellt att det var ojämställt mellan kvinnor och män i Sverige då de har sex, det var orättvist att männen nästan alltid får orgasm vid samlag men inte lika ofta för kvinnor. Att kvinnor ofta får flera orgasmer var det ingen som tog upp, det var antagligen inte ojämställt
/ SatanG