För- och nackdelar med en flytt till Thailand

Apropå hur skattepengarna i Sverige används idag. Ca 75% används till att skapa trygghet under de perioder när vi inte kan jobba av olika anledningar. Till barnaåren, sjukdomstider och ålderdom med ungefär lika delar.
Resterande ca 25% används till att se om samhället, polis och rättvisa, militär och förvaltning

Så det är inte så mycket att skruva på om skatten skall bli mindre, några procent kanske.
75% till arbetslösa !!
Undrar hur den siffran sett ut om vi inte hade haft massinvandring...

75% till arbetslösa !!
A-kassan hade legat på 35,000:-/månad...

Asgarv.gif

Ja, det ser ju ut som om ni sjömän får betala priset för redarens "skattesmitning". Det verkar ju lite märkligt att ni skall betala skatt för sker ni inte kan använda men hur mycket är det egentligen? Skola (för er och era barn) har ni ju rätt till, samt sjukvård och pension. Det är ju de stora kostnaderna.

Eller så hade kvaliten på skola, sjukvård mm varit mycket högre än idag.
Vad är det enda Sverige har att konkurrera med globalt i världen?
Jo det är kompetens.
Hur kommer den se att ut framöver med dom usla skolor vi har och med en befolkning som mer och mer består av analfabeter.

Ja, det ser ju ut som om ni sjömän får betala priset för redarens "skattesmitning". Det verkar ju lite märkligt att ni skall betala skatt för sker ni inte kan använda men hur mycket är det egentligen? Skola (för er och era barn) har ni ju rätt till, samt sjukvård och pension. Det är ju de stora kostnaderna.
Ja men jag tycker jag kunde fått lite mer än garantipension.

Vilket som nu är jag utskriven och sköter skattepengarna själv.

75% till arbetslösa !!
Var kom den ifrån? Var det enda chansen att vända det mot invandrarna?

Har du någon gång engagerat dig i att kolla hur stor del av statsbudgeten som går till det du kallar "massinvandring". Förmodligen inte, det är säkrast att inte kolla de siffrorna, påståendet kan ju tappa trovärdighet...

Har du någon gång engagerat dig i att kolla hur stor del av statsbudgeten som går till det du kallar "massinvandring". Förmodligen inte, det är säkrast att inte kolla de siffrorna, påståendet kan ju tappa trovärdighet...
Enda chansen?
Nej mer som en i mängden, du lägger ju upp straffsparkar på löpande band :reta:

Vad lider du av?
Jag skriver inte om dig. Ge fan att använda mitt nick i dina inlägg.
Kan bara hoppas du lägger av eller blir avstängd igen.

Skriver du, så riskerar du att få svar, Och svär inte åt dina medmänniskor är du snäll...
5555555

Så du gav mig rätt då antar jag, eftersom du inte svarar Herr kurant. Det är bara vissa som skall få nyttja vad dom har inbetalt under ett helt liv, bara du skall få nyttja,,, men ingen annan... är det så,, så skriv det då...

Enda chansen?
Nej mer som en i mängden, du lägger ju upp straffsparkar på löpande band :reta:

Det beror ju på hur långt man tänker. Om 75% av statsbundgeten går till skola, sjukvård och pensioner så lår inte den siffran förändras nämnvärt om det kommer in en dryg procent fler människor som det gjorde 2015. Det är ju inte så att samtliga de som kom är dömda till evig arbetslöshet och fattigdom... Du måste nog skaffa dig lite perspektiv.

Det beror ju på hur långt man tänker. Om 75% av statsbundgeten går till skola, sjukvård och pensioner så lår inte den siffran förändras nämnvärt om det kommer in en dryg procent fler människor som det gjorde 2015. Det är ju inte så att samtliga de som kom är dömda till evig arbetslöshet och fattigdom... Du måste nog skaffa dig lite perspektiv.

Ca 20% av befolkningen är invandrare men mer än 50% av alla arbetslösa är invandrare.
Dvs mer än hälften av dessa 75% av skattekassan går till invandrare.
Ang perspektiv...

De officiella siffrorna vill jag minnas låg på 90,000,000,000 kr/år fram till 2020 vilket lär vara långt ifrån sanningen. Utöver det kan vi nog lägga på en hel del i rättegångskostnader, tolkning, sjukvård/tandvård/psykologhjälp/bidragsfusk + en hel del mänskligt lidande för svenskar som råkar ut för den importerade brottsligheten.

/ SatanG

Jag tror många har fått mer tillbaka än vad de själv lyckats betala in i form av barnbidrag, utbildningar, studiebidrag och sjukvård mm.

Faktum är att ungefär 40% betalar in mer än de tar ut. De övriga 60% är föremål för nettotransfereringar. Sedan kan man naturligtvis argumentera för att de som arbetar, av dessa 60%, utför sysslor som ofta är en förutsättning för att 40%-arna skall kunna sköta sina jobb.

Och så var vi "åter" där igen kurant. Detta malande utan gränser. Dessa människor som bor t.ex. i Thailand drar till sig avundsjuka medmänniskor utan dess like. Och dessa tycker att det räcker inte att t.ex. ha betalt skatt i styvt 42 år när man flyttar, för att man skall få nyttja systemet hemma. Sitt "egna" system som man är född in i, och som man bidragit till i allra högsta grad!!!

Vad är det som gör att du skriver på det sättet Kurant-pojken. Du måste inte vara avundsjuk, njut av ditt egna liv istället och må bra. Att må illa av andras lycka, länder dig bara till att må sämre själv.

Lycka till i misären.. Själv åker jag hem med gott samvete (det var ju ändå mig du syftade på kurant). Jag har betalt mina skatter och jag betalar fortfarande mina skatter, men nyttjar dom inte mer på daglig basis, så som du själv gör Kurant. Men i ditt fall så är det tydligen OK att nyttja systemet, men inte för utlandssvenskarna....
Nu är det så att ingen är nämnd i @kurant s inlägg. Det är väl inget unikt att utlandssvenskar reser hem till Sverige för att erhålla den sjukvård man är berättigad till och vanligtvis har betalat skatt för.

Om någon känner sig utpekad är det i så fall upp till den personen men texten i Kurants inlägg bryter inte mot några regler eftersom ingen medlem nämns vid namn.

Nu tycker jag att skattesmitning är ett väldigt starkt ord. För mitt rederi var det en fråga om överlevnad, i deras fall gick det inte att bedriva sjöfart under svensk flagg och därför blev det Danmark istället. Man måste ju kunna konkurrera på lika villkor som övriga EU länder.

Nu är det så att ingen är nämnd i @kurant s inlägg. Det är väl inget unikt att utlandssvenskar reser hem till Sverige för att erhålla den sjukvård man är berättigad till och vanligtvis har betalat skatt för.

Om någon känner sig utpekad är det i så fall upp till den personen men texten i Kurants inlägg bryter inte mot några regler eftersom ingen medlem nämns vid namn.
Däremot så var väl Mr Newdawns svar till Kurant ett ganska tydligt personangrepp.

Den enda som aldrig använder fakta i sin argumentering om invandring är Mackes.
Säger en hel del.
Det finns ju helt enkelt inga fakta som ger stöd åt hans åsikt i frågan..

Varför känner du dig som moderator tvingad att gå i svaromål i just detta inlägget Berralund? Var det någon som anmälde Kurant för det inlägget, är det därför du svarar överhuvudtaget, ja inte jag i alla fall...

Du går INTE mot en kille som Kurant som skriver att han hoppas att jag skall bli avstängd,, för att jag svarade på hans inlägg. Det inlägget står kvar oantastat. jag anmälde det inte faktiskt, tycker det är löjligt!!
Och förresten Berralund och Nmax... Vari ligger mitt påhopp på Kurant???

Igår blev det anmälningar åt alla håll, då tog vi bort inläggen. Vi bad att inte använda medlemmars nick hit och dit i negativa syften och ändå görs det. Därför gick berralund in och försökte dämpa inläggen innan det spårar ut. Berralund som moderator behöver inte svara på varför och hur han gör sitt jobb som moderator.

Liknande trådar

R
Svar
7
Visningar
2 K
R

Tillbaka
Topp