A
anonymous
Gäst
Jag vet att den passar in på mängder men att du tog chansen att slänga ut den i sådant läge så var min första tanke och slutfattning sådan efter era duster även om inlägget passar på milljoner. Och erkänner du var nog piken riktad åt det hållet medSå unik är inte denne Mr Newdan, min beskrivning passar klockrent på säkert flera tusen pensionärer som flyttat till andra länder.
Du kan inte ha träffat så många pensionärer i Thailand?
Jag har skrivit många liknande inlägg i olika trådar när han varit avstängd och då har ingen tagit åt sig eller reagerat.
Nu var ämnet skatter och jag brukar reagera på folk som dissar allt i Sverige och dess höga skatter, men samtidigt glömmer hur mycket gratis dom fått i livet tack vare dessa skatter som skola, högre utbildningar, barnbidrag, sjukvård mm, dessa gnällspikar och dubbelmoralens väktare brukar vara först i kön till svensk sjukvård igen när dom får problem i utlandet.
Varje vecka eller kanske till och med varje dag så reser svenskar hem från olika världsdelar och skriver in sig för att nyttja svensk sjukvård.
Det där inte bara pensionärer utan även boende i skatteparadis som Monaco, mest känd var väl Björn Borg.