Gå ner i vikt i Thailand utan att svælta .

Det har jag nog hållit i balans på mina resor.
Drack för lite vid något tillfälle och då rasade magen.
Dricker ju inte alkohol så öl å liknande är oviktigt.
Socker och kolhydrater binder mycket vätska i kroppen. Du kanske minskar det intaget när du är tillbaka i Sverige och då försvinner snabbt några kg. Troligtvis det som @andrejsdenruskige syftade på.

Den thailändska populationen blir allt rundare. Men det är inte alla.

Jag ser en motreaktion i den yngre förhoppningsvis mer upplysta generationen (jag gissar det är motsvarande i Sverige?). Tonåringstjejen som bor hos oss lyssnar mest på k-pop och börjar se efter sina kostvanor själv. På gott och ont. I Korea är problemet närmast det motsatta. Undernärda unga kvinnor.
Nä fetman ökar fortfarande i Sverige precis som i Thailand. Många ungdomar och även äldre går ständigt runt och suger på någon sötat dryck och rör sig inte speciellt mycket heller. Massor med energi och lågt näringsinnehåll. Energi dom aldrig hinner förbränna och taskig näring. Kroppens naturliga signaler blir satta ur spel. När jag ser alla dessa människor som hela tiden går med ett sugrör i munnen och smuttar så tänker jag tillbaka på mina första resor till USA. Där var det likadant och vi alla vet hur amerikaner ofta ser ut.

Socker och kolhydrater binder mycket vätska i kroppen. Du kanske minskar det intaget när du är tillbaka i Sverige och då försvinner snabbt några kg. Troligtvis det som @andrejsdenruskige syftade på.
Så är det säkert. Jag brukar inte bry mig så mkt så länge jag inte får problem av det.
En kompis minskade i vikt trots att vi åt och drack nästan samma mängder.
Alla är vi olika och reagerar olika

Nä fetman ökar fortfarande i Sverige precis som i Thailand. Många ungdomar och även äldre går ständigt runt och suger på någon sötat dryck och rör sig inte speciellt mycket heller. Massor med energi och lågt näringsinnehåll. Energi dom aldrig hinner förbränna och taskig näring. Kroppens naturliga signaler blir satta ur spel. När jag ser alla dessa människor som hela tiden går med ett sugrör i munnen och smuttar så tänker jag tillbaka på mina första resor till USA. Där var det likadant och vi alla vet hur amerikaner ofta ser ut.

Jag inledde mitt inlägg så. Dvs "Den thailändska populationen blir allt rundare".

Men precis som i Sverige finns det en generellt mer "medveten" medel- och överklass som hämtar sin inspiration och sina ideal från Bangkoks hi-so och Sydkorea. I Korea är kvinnoidealet extremt fokuserat på att vara supersmal. Dessutom tar fitnessvågen Thailand med stormsteg. För tjugo år sedan var det få thailändska kvinnor på gymmen, medan de ofta utgör en majoritet nu.

Jag inledde mitt inlägg så. Dvs "Den thailändska populationen blir allt rundare".

Men precis som i Sverige finns det en generellt mer "medveten" medel- och överklass som hämtar sin inspiration och sina ideal från Bangkoks hi-so och Sydkorea. I Korea är kvinnoidealet extremt fokuserat på att vara supersmal. Dessutom tar fitnessvågen Thailand med stormsteg. För tjugo år sedan var det få thailändska kvinnor på gymmen, medan de ofta utgör en majoritet nu.
Men ändå så ser man fler "tjockisar" på gatorna så jag tycker det ökar och är alarmerande. Precis som du säger så är det skillnad i medel och personer uppåt. Hälsa kan vara dyrt idag. Bra mat av hög kvalitet kostar. Det är billigare med skräp tyvärr.

Men ändå så ser man fler "tjockisar" på gatorna så jag tycker det ökar och är alarmerande. Precis som du säger så är det skillnad i medel och personer uppåt. Hälsa kan vara dyrt idag. Bra mat av hög kvalitet kostar. Det är billigare med skräp tyvärr.

Yes, för under hundra baht kan man äta sig proppmätt med kakor och läsk som i princip bara innehåller socker, palmolja och vetemjöl (samt lite kemikalier). Inte konstigt att många unga hamnar i det träsket.

Yes, för under hundra baht kan man äta sig proppmätt med kakor och läsk som i princip bara innehåller socker, palmolja och vetemjöl (samt lite kemikalier). Inte konstigt att många unga hamnar i det träsket.
i mina 22 år i Thai har det hänt nått, i Udon Thani är det typ stånd med bakelser överallt och pizza det fanns inte förut
Bakelser och fika bröd är väl det dummaste man kan stoppa i sej, men gott för många

... vi även har en kompost där vi komposterar det vi skopar upp från vårt eget reningsverk, helt luktfritt efter 2 år.....

Min kommun kräver att få ta betalt och komma med slamsugningsbilen varje år. Nu fick jag dispens, så det skall räcka med var tredje år, men avgiften för den ansökan var inte billig - motsvarar två års slamsugning. :-(

Får mig att tänka på när man som ung var hos farmor eller mormor som hade riktiga trädgårdar och gjorde allt själva.
Det var smaker som man bara kan drömma om idag när allt är nästan smaklöst eller smakar kemikalier.

Fläderbärssaft, svarta vinbär och rabarbersaft är väl delikatesser!

Flädersaft och vinbärssaft är ganska lätta att göra, men kanske skall ta sig tid att försöka sig på rabarbersaft. Det är nog väldigt läskande.

Fläderbärssaft, svarta vinbär och rabarbersaft är väl delikatesser!

Flädersaft och vinbärssaft är ganska lätta att göra, men kanske skall ta sig tid att försöka sig på rabarbersaft. Det är nog väldigt läskande.
Absolut om man kan odla det som behövs själv vilket jag inte tror är så vanligt nuförtiden.
Jag vet inte hur länge sedan det är som jag såg en buske med krusbär som är så gott.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp