Gå ner i vikt i Thailand utan att svælta .

Den thailändska populationen blir allt rundare. Men det är inte alla.

Jag ser en motreaktion i den yngre förhoppningsvis mer upplysta generationen (jag gissar det är motsvarande i Sverige?). Tonåringstjejen som bor hos oss lyssnar mest på k-pop och börjar se efter sina kostvanor själv. På gott och ont. I Korea är problemet närmast det motsatta. Undernärda unga kvinnor.
Nä fetman ökar fortfarande i Sverige precis som i Thailand. Många ungdomar och även äldre går ständigt runt och suger på någon sötat dryck och rör sig inte speciellt mycket heller. Massor med energi och lågt näringsinnehåll. Energi dom aldrig hinner förbränna och taskig näring. Kroppens naturliga signaler blir satta ur spel. När jag ser alla dessa människor som hela tiden går med ett sugrör i munnen och smuttar så tänker jag tillbaka på mina första resor till USA. Där var det likadant och vi alla vet hur amerikaner ofta ser ut.

Socker och kolhydrater binder mycket vätska i kroppen. Du kanske minskar det intaget när du är tillbaka i Sverige och då försvinner snabbt några kg. Troligtvis det som @andrejsdenruskige syftade på.
Så är det säkert. Jag brukar inte bry mig så mkt så länge jag inte får problem av det.
En kompis minskade i vikt trots att vi åt och drack nästan samma mängder.
Alla är vi olika och reagerar olika

Liknande trådar

Tillbaka
Topp