Handlar många Thai på NK?

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Finns väl inget att se här.

Skansen, Grönan, Kungsan, Vasa, shopping på Drottninggatan. Kanske någon teater, om det finns något som går på sommmaren eller musikal. Hötorgshallen kan ju vara coolt om man vill hitta lite som inte finns på Coop, Östermalms saluhall dito ... Cosmonova kan ju vara kul. Naturhistoriska muset, Tekniska muset, Medeltidsmuset, Riksdagen, Musset på Djurgården som jag glömt namnet på, Moderna museet ....

Ursäkta mig, nu blir det mer OT. Denna frågan kan verka dum, löjlig eller vansinnig men det skiter jag i.
Om några veckor ska jag ta med mig familjen till Stockholm, vi kommer bo mitt i stan några nätter, då det är många år sedan jag va där, frågar jag er som vet, vad som man absolut måste se och göra? Vasa museet blir det iaf. Kom med förslag, NK blir det säkert också;) Jaha, där kom tråden tbx.
Förutom de många bra förslagen kan ni ta en båttur till skärgården. Vaxholm eller fjäderholmarna tex.

Va många förslag, ska nog själv turista i stan ...
Tack för bra tips. Stockholm är en av världens finaste huvudstäder sägs det. Det blir nog en kontrast mot Bangkok, som är den enda storstan mina tjejer turistat i.

Senast redigerad av en moderator:
Fick svaret på frågan från NK idag:

Nordiska Kompaniet börjar sin flaggning den 1 maj varje år. Inför varje år väljer vi 16 stycken nationer som skall flaggas. Vi har alltid med de nordiska länderna men utöver dem vill vi ha med de nationaliteter som är våra största besökare i varuhuset. Vi för dialog med utrikesdepartementet (UD) var år för att stämma av om det i vår lista finns någon nation som skulle kunna vara ifrågasatt av olika anledningar.

Så hur vet man vad besökarna kommer från, verkar ju inte nödvändigtvis vara kunder. Många thai fluktar väl där och drömmer sig bort ett tag på väsk- eller skoavdelningen ...

Nordiska Kompaniet börjar sin flaggning den 1 maj varje år. Inför varje år väljer vi 16 stycken nationer som skall flaggas. Vi har alltid med de nordiska länderna men utöver dem vill vi ha med de nationaliteter som är våra största besökare i varuhuset. Vi för dialog med utrikesdepartementet (UD) var år för att stämma av om det i vår lista finns någon nation som skulle kunna vara ifrågasatt av olika anledningar.

Så hur vet man vad besökarna kommer från, verkar ju inte nödvändigtvis vara kunder. Många thai fluktar väl där och drömmer sig bort ett tag på väsk- eller skoavdelningen ...
27 juli lär jag befinna mig där.... May god have merci to my wallet 55555555555555

Ja det kan man ju fråga sig, hur ser de skillnad på dem eller frågar de alla med utländsk utseende var de kommer ifrån, ja märkligt.

Nedan fattar inte jag: så om någon nation är ifrågasatt av någon anledning kommer inte den flaggan upp men vad har det med det förstnämnda att göra?
Vi för dialog med utrikesdepartementet (UD) var år för att stämma av om det i vår lista finns någon nation som skulle kunna vara ifrågasatt av olika anledningar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp