Mina pengar, dina pengar och våra pengar?

"Jag personligen tycker det är oerhört egoistiskt att med två löner ska den ena betala allt och den andre skickar ”hem” pengar."
Ja ofta under trams som det ska gå till VÅRT framtida hus även om du knappt har råd att betala räkningarna för oss eller "Hon är värd det efter att ha stått ut med mig", är det inte sånt som testamente är till för?
Var och en ska göra det den är bättre på, för gemensamt intresse, inga kalkylerade egenintressen på bekostnad av partnern.
Samma vinnarskallar brukar ofta klaga på att andra lägger upp Sinsod, att de själva betalade hus/traktorn eller vad det nu må vara skulle aldrig själva degradera sig till att visa Sinsod. Istället visar de vilken gammal dörrmatta de är, fast de skulle aldrig erkänna det.

Naturligtvis inte att likställa med att ett par blir tillsammans och den ene studerar, nyss flyttat, skulle tjänat så dåligt så det knappast anses värt besväret eller liknande. En helt annan grej, jag tänker på alla de som kalkylerat in att man ska bli "take care of forever" mot minsta möjliga arbete. Finns ganska gott om dem, inte bara Thai_farang utan även Thai-Thai även om min personliga uppfattning är att hela Thailand bärs upp av deras kvinnor, men det finns många bra snubbar med.

/ SatanG
5555 inte degradera dig till att visa sinsod var lustigt från en gubbe som nyss la upp en bild med pengahög från frugan på bröstet 55555 ;)
Fast själv heller aldrig betalat sinsod i första äktenskapet ville exet men svärföräldrarna ställde mig på min sida och sa nej.
Andra äktenskapet "nuvarande" har det aldrig kommit upp på tal, ingen har ens nämt det.

5555 inte degradera dig till att visa sinsod var lustigt från en gubbe som nyss la upp en bild med pengahög från frugan på bröstet 55555 ;)
Fast själv heller aldrig betalat sinsod i första äktenskapet ville exet men svärföräldrarna ställde mig på min sida och sa nej.
Andra äktenskapet "nuvarande" har det aldrig kommit upp på tal, ingen har ens nämt det.

Du missförstod nog.

/ SatanG

inte kommunist men röstar på vänsterpartiet, är för jämlikhet och gillar inte folk som klättrar på ryggen på andra, vad är du? eller är det hemligt?

Hej

Sympatiserar du med Karl Bertil Jonsson och kan tänka dig att ge bort eller dela med dig till andra frivilligt så är du numera i mångas ögon inget annat än en kommunist, men det är något att vara stolt över i detta egoismens tidevarv. ;)

Mvh isan lover

inte kommunist men röstar på vänsterpartiet, är för jämlikhet och gillar inte folk som klättrar på ryggen på andra, vad är du? eller är det hemligt?
Du är kommunist, det har du sagt innan.
Är väl bara att trycka av och skjuta dom välställda vid väggen och skjuta av som i andra kommunistländer.
Har ju funkat bra i dessa länder innan, verkliga människorättigheter.
Flytta till nordkorea, funkar ju bra där.

Hej

Sympatiserar du med Karl Bertil Jonsson och kan tänka dig att ge bort eller dela med dig till andra frivilligt så är du numera i mångas ögon inget annat än en kommunist, men det är något att vara stolt över i detta egoismens tidevarv. ;)

Mvh isan lover
ja karl bertil är ju ett föredöme men jag lever inte så, men ger gärna till de som är utsatta och fattiga i byn ger även nån slant till tiggare i sverige

Lite till höger om vänster ;) håller mig ifrån politiken här.
Men framförallt så är och har jag aldrig varit snål.
Nu skrev jag inte i nedlåtande syfte, borde valt bort "kommunist" men som jag uppfattat dig här på forumet så vart jag inte förvånad över att du tog initiativ till att skicka pengar. I mina ögon en god egenskap:)

Jag rekomenderar att läsa kommunismens svarte bok, fast tungläst på närmare 700 sidor men där står om alla mord som begåtts i vänsterns namn, tom en bråkdel av nazismen.
Otroligt att en sådan mördar ideologi får sitta i riksdagen, och med folk som försvarar detta folkmord!!.
1612077545080.png

Dom räkna med att samma dag Maeo zedong poserade och tog spadtaget för arbetarna så avrättades 500.000 människor.
Allt för folket eller.

Lite till höger om vänster ;) håller mig ifrån politiken här.
Men framförallt så är och har jag aldrig varit snål.
Nu skrev jag inte i nedlåtande syfte, borde valt bort "kommunist" men som jag uppfattat dig här på forumet så vart jag inte förvånad över att du tog initiativ till att skicka pengar. I mina ögon en god egenskap
Dom räkna med att samma dag Maeo zedong poserade och tog spadtaget för arbetarna så avrättades 500.000 människor.
Allt för folket eller.
usch va hemskt, vad ska man rösta på nu då?

40 miljoner är den officiella siffran på folk som mördades unde kommunismen efter andra världskriget, mörkertalet kan vara högre.

Alibabas grundare och på top 5 av världens rikaste människor har inte synts till sen September då han uttalade sig kritiskt om Kina.
Kinesiska regeringen går ut med att allt är lugnt men måste stanna hemma av hälsoskäl.
Jo tjäna ;)

WHO hindras nu i öppen spårning av virusets origin, dom bussas och får bara åka dit regeringen bestämmer.
Chat sidor där folk som haft smittade familjemedlemmar är nedstängda och dom har fått förbud att tala med media och WHO representanter.

Ligger nog en hel del bakom smittan som vi vanligt folk inte vet.

40 miljoner är den officiella siffran på folk som mördades unde kommunismen efter andra världskriget, mörkertalet kan vara högre.

Alibabas grundare och på top 5 av världens rikaste människor har inte synts till sen September då han uttalade sig kritiskt om Kina.
Kinesiska regeringen går ut med att allt är lugnt men måste stanna hemma av hälsoskäl.
Jo tjäna ;)
ja för jävligt, men nu har det väl spårat ur i denna tråd (bara för att jag föreslog för min fru att vi skulle skicka lite pengar)
det handlade väl om hur det funkar inom familjen med dina/mina pengar,
å en gång för alla (blir så jävla trött) jag röstar på vänstern för att jag tycker sossarna har gått för långt åt höger annars kulle jag nog röstat på s, nog om detta återgå till ämnet

Liknande trådar

S
Svar
5
Visningar
2 K
A
P
Svar
6
Visningar
5 K