nu börjar det dra ihop sig

Nope, inte helt rätt. Befälhavarlöner är individuella och våra här finns inte på nätet.

Innan skatt? Efter? Föresten du skattar lägre utomlands i alla fall väll?

"nakonsawan " sa:
Innan skatt? Efter? Föresten du skattar lägre utomlands i alla fall väll?

Jag är skattebefriad och jobbar på bahamas flaggat, så för mig netto. Hade jag bott kvar i Sverige så innan skatt. Men jag är på special fartyg så nästan dubbel lön mot Svensk.

Ingångslönen på den typ av fartyg jag är på är ca 50 000skr direkt efter skolan.

"Kycklingen " sa:
Du måste bli av med gipset först :D
Förhoppningsvis blir jag det om 1.5 vecka....10 veckor med gips är nog.
Hoppas att detta inte händer när dom ska såga upp gipset...

gipsfot.jpg

"Sir One " sa:
Förhoppningsvis blir jag det om 1.5 vecka....10 veckor med gips är nog.
Hoppas att detta inte händer när dom ska såga upp gipset...

ingen fara kycklingen kan hjälpa dig då ;)

"magnusjansson " sa:
Ja hon startar på onsdag på solvalla lopp 6 nr 7,nu är det årsdebut så kusken sa att det blir ett snällt upplägg.Hon ska starta den 16 juni i ett större lopp så det behövs ett lopp innanför västen.Men som hästägare hoppas man alltid,

Såg att den blev tvåa, slagen med ett huvud, surt! Men det måste ha varit en grymt bra årsdebut ;)

Skulle den här sidan inte handla om när man ska åka ner och hur långt det är tills dess???? Vill bara säga att jag själv åker ner på Lördag 9 November och kommer hem 8 Maj nästa år. Med vänlig hälsning Kjelle

"hillmer " sa:
Skulle den här sidan inte handla om när man ska åka ner och hur långt det är tills dess???? Vill bara säga att jag själv åker ner på Lördag 9 November och kommer hem 8 Maj nästa år. Med vänlig hälsning Kjelle

Hej Kjelle! Ja ibland är det lätt att hamna OT. Hursomhelst, trevlig resa och njut av ditt halvår därnere.

Själv är jag i färd med att planera nästa resa för familjen och mig, det blir troligen mellan 27/6 och 1/8 nästa år. Det är tre år sen sist då så nu lider man av svår abstinens.

Kan tänka mig det. Själv längtar jag ner den dagen jag kommer hem igen så man vill ju vara där så mycket det går

bson Jag har för lite i pension för att vara där heltid. Åker ner nu på dubbel turistvisa och sen hem och försöka få ihop till nästa 6 månader

"hillmer " sa:
bson Jag har för lite i pension för att vara där heltid. Åker ner nu på dubbel turistvisa och sen hem och försöka få ihop till nästa 6 månader
men det är ju inte billigare att leva i Sverige precis, jobbar du extra eller vad?

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
Anonymius
A

Tillbaka
Topp