Pengar flyger ut..

Vi har också haft denna ceremoni hemma men jag minns inte hur mycket pengar det rörde sig om. Men det kom mycket folk, massor av mat skulle lagas. Frugan var och handlade på talaad kl 2 på morgonen.

Vi har också haft denna ceremoni hemma men jag minns inte hur mycket pengar det rörde sig om. Men det kom mycket folk, massor av mat skulle lagas. Frugan var och handlade på talaad kl 2 på morgonen.

Jo men handlar ju om Isaan mat inte direkt dyrt med en fest där uppe ;) Lite pala och lab moo plus grönsaker och lao khao så är festen bärgad ;)

Blir nog femhundra per munk
Det blir inga 500 bath per munk, hon kommer att skicka ut svärmorsan och höra sig för i templen och se hur många hon måste gå till för att få ihop 9 st, hon sa att vissa temple har bara 1-2 munkar, men dom får ta sig till oss själva på morgonen och hon sa att det blir inget party på kvällen, hon kommer att fixa lite käk och det blir inget alkoholhaltigt då hon kommer att ha det s.k. partyt direkt efter att munkarna är klara och pipit iväg, hon räknar med en 4-5 gamlingar och släkten och 1-3 från amphour som vi känner så det blir inte mer än en 20-25 personer eller så plus minus några

Din tiirak håller i plånboken på ett synnerligen bra sätt ser jag. Kanonbra!
Ja när det gäller sådana saker så är hon bra på att hålla i pengarna ;) hon sa att för att inte vi ska behöva besöka templen som munkarna kommer ifrån så får samtliga munkar 100 bath var och vad dom gör med dom är deras ensak (jag tror att jag kan avvara ca: 25 kr per munk :rolleyes:), då det förhoppningsvis blir den 5 dec, och hon vill inte ha något party på kvällen, vill byborna dricka så kan dom göra det hemma hos sig sa hon så att vi istället kan se till att få huset beboeligt

J
Ja när det gäller sådana saker så är hon bra på att hålla i pengarna ;) hon sa att för att inte vi ska behöva besöka templen som munkarna kommer ifrån så får samtliga munkar 100 bath var och vad dom gör med dom är deras ensak (jag tror att jag kan avvara ca: 25 kr per munk :rolleyes:), då det förhoppningsvis blir den 5 dec, och hon vill inte ha något party på kvällen, vill byborna dricka så kan dom göra det hemma hos sig sa hon så att vi istället kan se till att få huset beboeligt
. Jag har den kanslan att min kommer att var stor. Alla fragar nar den ska vara, jag fragar vem var detta som fragade. Jaja

J
. Jag har den kanslan att min kommer att var stor. Alla fragar nar den ska vara, jag fragar vem var detta som fragade. Jaja
Jag brukar också fråga gumman ibland vem är det där, då brukar hon säga att han/hon träffade du förra året och då känner man sig dum när man inte vet vem som är vem av dom som kommer och står och pratar ute på gatan.

Du får säga att pengarna tog slut när du byggde på huset så att du bara kan ha det för släkten :rolleyes:;)

Visade tjejen ritning på en stuga vi funderar på att bygga och hon sa No No man får inte vända utgången mot söder för det betyder otur. Någon som har en praktisk förklaring varför inte vända huset mot söder för då har man mest skugga när solen står som högst.

Visade tjejen ritning på en stuga vi funderar på att bygga och hon sa No No man får inte vända utgången mot söder för det betyder otur. Någon som har en praktisk förklaring varför inte vända huset mot söder för då har man mest skugga när solen står som högst.
Nä, vi har våran entré dörr åt söder, och det var inga problem då han i vitt var och "gjorde sitt" innan bygget startade, och för min del är det ok

Liknande trådar

S
Svar
5
Visningar
2 K
A
P
Svar
6
Visningar
5 K