Pensions/inkomstnivå - boende i Thailand

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Hur stor är din NETTO-pension per månad??

• 6.000 - 8.000:-

Röster: 3 8.6%
  • 8.000 - 10.000:-

Röster: 0 0.0%
  • 10.000 - 12.000:-

Röster: 2 5.7%
  • 12.000 - 14.000:-

Röster: 3 8.6%
  • 14.000 -17.000:-

Röster: 4 11.4%
  • 17.000 - 20.000:-

Röster: 5 14.3%
  • 20.000 - 25.000:-

Röster: 18 51.4%

• Totala väljare
    35

Om en forummedlem skrivit öppet om det på div forum så har denne hängt ut sig själv offentligt.

Man får ta ansvar för sina inlägg.
Själv har lite sympati för den sortens fuskare.

Forum är öppna för vem som helst att läsa och ta del av.
Det finns inget tvång att agera som en skitstövel, det kommer bara tillbaka och biter dig i arslet senare...

Det finns inget tvång att agera som en skitstövel, det kommer bara tillbaka och biter dig i arslet senare...
Nu blir jag nästan ställd, jag trodde vi hade samma syn på fuskare och garantipension, där man medvetet lurar till sig svensk välfärd på oriktiga grunder.
Ett brottsligt förfarande enligt dig själv i denna tråds inlägg #81 och #85.

Har du vänt kappan nu?

Nu blir jag nästan ställd, jag trodde vi hade samma syn på fuskare och garantipension, där man medvetet lurar till sig svensk välfärd på oriktiga grunder.
Ett brottsligt förfarande enligt dig själv i denna tråds inlägg #81 och #85.

Har du vänt kappan nu?
Grundsynen är nog densamma, men när folk (du) börjar att försöka ge sig på vänner , så är jag inte med längre.. Men annars kurant så är grundsynen helt som du säger. Vi gillar inte fuskare, inte så mycket så nobelpriset skall ges till dom i alla fall...

Men va fan, min syn är i alla fall att jaga folk för en garanti-pension, när vi har folk som lever hela sina liv med att fuska miljontals kronor ur svenska staten, DÅ kan vi snacka om att hänga ut dom... MEN så är alltså inte alls fallet här och nu, vi snackar om en sketen liten garantipension på kanske 500.- maximalt i månaden... Hos mig så finns det också en liten bit av lojalitet gentemot vänner i allt detta..

Grundsynen är nog densamma, men när folk (du) börjar att försöka ge sig på vänner , så är jag inte med längre.. Men annars kurant så är grundsynen helt som du säger. Vi gillar inte fuskare, inte så mycket så nobelpriset skall ges till dom i alla fall...

Men va fan, min syn är i alla fall att jaga folk för en garanti-pension, när vi har folk som lever hela sina liv med att fuska miljontals kronor ur svenska staten, DÅ kan vi snacka om att hänga ut dom... MEN så är alltså inte alls fallet här och nu, vi snackar om en sketen liten garantipension på kanske 500.- maximalt i månaden... Hos mig så finns det också en liten bit av lojalitet gentemot vänner i allt detta..
Lagen ang garantipension är ok bara det inte drabbar min kompis.

Är detta rätt uppfattat.

Ungefär så är det Golden, tack för ditt intresse för min person, dock delar jag inte samma intresse för din...

Holmen/Golden,,,

tack för ditt intresse för min person, dock delar jag inte samma intresse för din...

Ja sicka hycklare det fi
Det här hajar jag inte riktigt. Utan ersättning vad lever man på då. Ja man kan ju leva på tjuvskytte o sälja bytet
Garantipension kan man säker leva på i Thailand om man ljuger för pensionsmyndigheten om var man bor och det är ju tydligen helt ok om man är kompis..

Jag tror att det är väldigt enkelt att vara god, och veta rätta vägen i alla lägen, OM man inga vänner har... Det förklarar ju saken riktigt bra...

Med resonemanget som du och Holmen/Golden har, så kan man ju helt klart se anledningen till varför den där killen sa vad han sade, angående forums-livet;

"Berätta ingenting alls om privatlivet, det finns alltid dessa udda underliga figurer, som är bereda att sälja sin egen morsa bara för att få uppmärksamhet. Säg ingenting, skriv ingenting, och träffa dom aldrig vad ni än gör...."

Så sade han, och jag tror honom faktiskt..... Lojalitet är inte i högsätet precis...

Att berätta detaljer om min privatekonomi på ett Internetforum känns bara så fel! Jag kan tänka mig ett antal konsekvenser som jag inte vill råka ut för. Ungefär som att lägga ut intima bilder på familjen på nätet, något jag aldrig skulle göra. Det finns så många knäppskallar där ute...

Att berätta detaljer om min privatekonomi på ett Internetforum känns bara så fel! Jag kan tänka mig ett antal konsekvenser som jag inte vill råka ut för. Ungefär som att lägga ut intima bilder på familjen på nätet, något jag aldrig skulle göra. Det finns så många knäppskallar där ute...

Man kan ju berätta vilka detaljer man vill.

BTT berättar ju en massa detaljer.
Detaljerna behöver inte stämma överens med verkligheten.

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
2 K
A
J
Svar
9
Visningar
3 K