Pensions/inkomstnivå - boende i Thailand

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Hur stor är din NETTO-pension per månad??

• 6.000 - 8.000:-

Röster: 3 8.6%
  • 8.000 - 10.000:-

Röster: 0 0.0%
  • 10.000 - 12.000:-

Röster: 2 5.7%
  • 12.000 - 14.000:-

Röster: 3 8.6%
  • 14.000 -17.000:-

Röster: 4 11.4%
  • 17.000 - 20.000:-

Röster: 5 14.3%
  • 20.000 - 25.000:-

Röster: 18 51.4%

• Totala väljare
    35

Hon bodde faktiskt kvar tills hon blev för sjuk och åkte hem. Det var en generös miljonär som hörde om vad myndigheterna gjorde, och som sa att han toppade upp hennes pension med den uteblivna delen så länge hon var i Thailand.
Hör iofs inte till huvudfrågan, men ändå.....

Ja den snyfthistorien var fanimej det värsta lågvattenmärke jag hört om Thailand och våra pensioner. Här basunerade 2:a eller 3,e statsmakten (media) ut att Sverige var ett busland, som gick efter lagen, och tog bort garantipensionen. De skulle get henne frisedel för hon var ju runt 95 år.... Secken jäkla tidningsgroda den grejen var.. och folk trodde och svalde hela denna skit...

Hon hade ingen rätt till garantipension, och om hon inte hade råd att bo i Thailand p.g.r.a den uteblivna absolut maximala tusenlappen i månaden, så skall man flytta hem. Ingen journalist skrev heller om hennes söner, som INTE ställde upp med 500 spänn var.... DET var helt OK tydligen... secken soppa...

Tycker du det ser ut som jag ligger på dödsbädden ??:)

20170523_095318.jpg
Nä du ser fräsch ut tycker jag!! Men det är ett talesätt (kallas så), och menas på att nu sitter du vid "mammas bord" hemma i Sverige, och är rådig och ärlig.. Har det alltid varit så phonta??

Ja den snyfthistorien var fanimej det värsta lågvattenmärke jag hört om Thailand och våra pensioner. Här basunerade 2:a eller 3,e statsmakten (media) ut att Sverige var ett busland, som gick efter lagen, och tog bort garantipensionen. De skulle get henne frisedel för hon var ju runt 95 år.... Secken jäkla tidningsgroda den grejen var.. och folk trodde och svalde hela denna skit...

Hon hade ingen rätt till garantipension, och om hon inte hade råd att bo i Thailand p.g.r.a den uteblivna absolut maximala tusenlappen i månaden, så skall man flytta hem. Ingen journalist skrev heller om hennes söner, som INTE ställde upp med 500 spänn var.... DET var helt OK tydligen... secken soppa...

Vad du snackar goja. Det stod en hel del om detta, inklusive om hennes son.
Sen hade hon ju ingen rätt till garantipensionen, som du skriver. Men det är ju bara trams, det vore väl toppen om hon kunde bo sina sista år i Thailand med sin son.

ja det har det varit , jag var inskriven i Sverige under det första halvåret jag bodde i Thailand , sedan skrevs jag ut , beroende på att jag inte smusslade med var jag bodde , samt att jag ville sinka ,, Sen skrev jag korrekt in mig våren 2016 i April när vi kom hem till Swedala , jag har nog följt det som jag skulle ,, sen att jag inte riktigt visste varför och om jag skulle vara skriven här eller där , det berodde på okunskap

Vad du snackar goja. Det stod en hel del om detta, inklusive om hennes son.
Sen hade hon ju ingen rätt till garantipensionen, som du skriver. Men det är ju bara trams, det vore väl toppen om hon kunde bo sina sista år i Thailand med sin son.

Trams? Är du helt OK.. skall lagen bara gälla upp till en viss ålder då eller? Hon hade inte i Thailand att göra överhuvudtaget, någon skulle ha stoppat henne, och riktigt tagit reda på vilka regler som gäller.

Snacka goja, när jag säger att lagen skall följas även om du är 95 år. OM du nu vill vara bussige-knut, så kan du pröjsa mellanskillnaden... Men det är alltid på det sätter med Er s.k. fria fåglar. Ni älskar att ge frihet och noll kostnader och inget ansvar. men om ni själva skulle stå ekonomiskt för det, ja då försvinner ni snabbt in i den grå massan igen.

Ja detta var goja, men kändes skönt att skriva det. Rättvisa är när vi alla delar på både börda som inkomst..

Trams? Är du helt OK.. skall lagen bara gälla upp till en viss ålder då eller? Hon hade inte i Thailand att göra överhuvudtaget, någon skulle ha stoppat henne, och riktigt tagit reda på vilka regler som gäller.

Snacka goja, när jag säger att lagen skall följas även om du är 95 år. OM du nu vill vara bussige-knut, så kan du pröjsa mellanskillnaden... Men det är alltid på det sätter med Er s.k. fria fåglar. Ni älskar att ge frihet och noll kostnader och inget ansvar. men om ni själva skulle stå ekonomiskt för det, ja då försvinner ni snabbt in i den grå massan igen.

Ja detta var goja, men kändes skönt att skriva det. Rättvisa är när vi alla delar på både börda som inkomst..

Nu gojar du igen. Det var ju faktiskt nån som betalade mellanskillnaden.

Sen är det en riktig skitregel att garantipensionen bara gäller inom EU, men det är bara min åsikt.

När du blir 95 hoppas jag du blir sittande ensam i en lägenhet i Blekinge, och att alla dina vänner dött. Och du får f*n inte flytta nån annanstans där du blir lyckligare....

Nu öppnar jag väl Pandoras ask, men gud vad du är tjatig och trist....

Nej han hade inte fel, han påstod INTE att DU arbetade och hade extra inkomster, han sade att din fru städade på nåt hak, och det har ju inte med dig att göra, så där hade du fel..
Har aldrig påståt att han skrev att jag arbetade det var en parantes om vad som kunde hända om jag gjort det.
Det kanske finns andra som gjort så. men klarat sig.
God dag yxskaft, läs igen.....
Du menar väl inte att Kurant
Sedan kan du väl visa mig vad han skrev om att hon arbetade på ett HAK.
Men en sak vet jag du skulle aldrig haft råd att ta inn där.

Holmen, eller skall jag kalla dig Golden, så kör du på i samma stil med dina 2 nick. Är detta en sjukdom, i så fall kanske det vore bättre att moderatorn varnade dig för förföljelse, precis det som hände gunnarg.

God natt med dig och var snäll mot dina vänner och ännu snällare emot dina ovänner....555555

Holmen, eller skall jag kalla dig Golden, så kör du på i samma stil med dina 2 nick. Är detta en sjukdom, i så fall kanske det vore bättre att moderatorn varnade dig för förföljelse, precis det som hände gunnarg.

God natt med dig och var snäll mot dina vänner och ännu snällare emot dina ovänner....555555
Du lilla vän är det någon som kör med förföljelse är väl du allt sedan Nilles forum, SS, MPR.
Till och med på ditt eget forum har ju du attackerat detta forumet i allmänhet o Kycklingen i synner het.

Är det så angeläget för dig Kurant att hänga ut en forums-medlem och vän? I så fall föreslår jag att du lägger på luren, och avslutar jävligt snabbt!!!

Är det så angeläget för dig Kurant att hänga ut en forums-medlem och vän? I så fall föreslår jag att du lägger på luren, och avslutar jävligt snabbt!!!
Om en forummedlem skrivit öppet om det på div forum så har denne hängt ut sig själv offentligt.

Man får ta ansvar för sina inlägg.
Själv har lite sympati för den sortens fuskare.

Forum är öppna för vem som helst att läsa och ta del av.

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
2 K
A
J
Svar
9
Visningar
3 K