Pensions/inkomstnivå - boende i Thailand

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Hur stor är din NETTO-pension per månad??

• 6.000 - 8.000:-

Röster: 3 8.6%
  • 8.000 - 10.000:-

Röster: 0 0.0%
  • 10.000 - 12.000:-

Röster: 2 5.7%
  • 12.000 - 14.000:-

Röster: 3 8.6%
  • 14.000 -17.000:-

Röster: 4 11.4%
  • 17.000 - 20.000:-

Röster: 5 14.3%
  • 20.000 - 25.000:-

Röster: 18 51.4%

• Totala väljare
    35

Svenska myndigheter klarar inte av att samköra register och sätta åt fusk bland människor som öppet fuskar med folkbokföringen 100m från socialkontoret, är det någon som tror att dessa myndigheter klarar av att kontrollera om folk bor i Thailand och drar ut bidrag från Sverige?
Vilka bidrag skulle detta vara?

Vilka bidrag skulle detta vara?

Barnbidrag, flerbarnstillägg och föräldrapenning är tre bidrag som du ej har rätt till om du vet med dig att du kommer vara borta i mer än ett år från Sverige. Försörjningsstöd vet jag folk som fått ut. Felaktig sjukersättning och assistansbidrag har varit uppe i nyheterna ett antal gånger när vissa är dumma nog att lägga upp foton på Facebook så att FK kan bevisa fusket.

Det finns en hel del olika bidrag att få ut i Sverige och bland annat Ekobrottsmyndigheten lämnade in en rapport till regeringen om detta för 2-3 år sedan då det förekommer omfattande fusk. Nu vill givetvis inte någon bråka med väljarna så en ny utredning ska tillsättas igen, får se om den ger önskat resultat om ett par år eller om det behövs ytterligare utredningar framöver.

0
Barnbidrag, flerbarnstillägg och föräldrapenning är tre bidrag som du ej har rätt till om du vet med dig att du kommer vara borta i mer än ett år från Sverige. Försörjningsstöd vet jag folk som fått ut. Felaktig sjukersättning och assistansbidrag har varit uppe i nyheterna ett antal gånger när vissa är dumma nog att lägga upp foton på Facebook så att FK kan bevisa fusket.

Det finns en hel del olika bidrag att få ut i Sverige och bland annat Ekobrottsmyndigheten lämnade in en rapport till regeringen om detta för 2-3 år sedan då det förekommer omfattande fusk. Nu vill givetvis inte någon bråka med väljarna så en ny utredning ska tillsättas igen, får se om den ger önskat resultat om ett par år eller om det behövs ytterligare utredningar framöver.
Hej

Måste tyvärr hålla med, har själv träffat åtskilliga bidragstagare i just Thailand, många skryter t.o.m om hur dom lyckas lura a-kassa, försäkringskassa och CSN m.m.

Mvh isan lover

0

Hej

Måste tyvärr hålla med, har själv träffat åtskilliga bidragstagare i just Thailand, många skryter t.o.m om hur dom lyckas lura a-kassa, försäkringskassa och CSN m.m.

Mvh isan lover

Ja det retar mig faktiskt enormt mycket de gånger jag ser det. Det är vidriga människor som dessa som gör att vi får ett sämre system som drabbar människor som är sjuka på riktigt.

Tyvärr känns det som att systemet är gjort för att utnyttjas i allt från slappa handläggare som inte vill orsaka problem eller orkar bry sig till människor som inte har några skrupler alls och utnyttjar det.

Sen ska det inte tolkas som att jag missunnar svårt sjuka att få spendera den sista tiden i livet på en plats de gillar. Har du obotlig cancer och hellre dör i Phuket, hos släkten i Iran eller ute på ett risfält någonstans så tycker jag att du ska få göra det. Var och hur du vill spendera din tid i sjukdom borde inte vara avgörande för om du ska få stöd eller inte.

Ja det retar mig faktiskt enormt mycket de gånger jag ser det. Det är vidriga människor som dessa som gör att vi får ett sämre system som drabbar människor som är sjuka på riktigt.

Tyvärr känns det som att systemet är gjort för att utnyttjas i allt från slappa handläggare som inte vill orsaka problem eller orkar bry sig till människor som inte har några skrupler alls och utnyttjar det.

Sen ska det inte tolkas som att jag missunnar svårt sjuka att få spendera den sista tiden i livet på en plats de gillar. Har du obotlig cancer och hellre dör i Phuket, hos släkten i Iran eller ute på ett risfält någonstans så tycker jag att du ska få göra det. Var och hur du vill spendera din tid i sjukdom borde inte vara avgörande för om du ska få stöd eller inte.
Hej

Håller med och är bara hälften av det man har hört folk skryta om I Thailand så är Sverige illa ute.

Mvh isan lover

Hej

Huvudet på spiken där, exakt den erfarenheten har jag själv fått genom åren, dom verkar t.o.m hata det Sverige som försörjer dom.

Mvh isan lover
Tvärtom, man måste försvara beslutet att man flyttat till ett land i Sydostasien och visa sig som väldigt smart.
Alla nya till stenbordet får höra samma historia om och om igen.

De flesta av dessa fick stryka paradis runt Medelhavet och i Karibien på grund av låg inkomst och beroende av bidrag.
De som verkligen har råd bland singlar/par hittar bättre alternativ men som kostar.
Bahamas verkar fint...
Till och med Portugal med god mat och bra viner är ett alternativ.

Tvärtom, man måste försvara beslutet att man flyttat till ett land i Sydostasien och visa sig som väldigt smart.
Alla nya till stenbordet får höra samma historia om och om igen.

De flesta av dessa fick stryka paradis runt Medelhavet och i Karibien på grund av låg inkomst och beroende av bidrag.
De som verkligen har råd bland singlar/par hittar bättre alternativ men som kostar.
Bahamas verkar fint...
Till och med Portugal med god mat och bra viner är ett alternativ.

Är väl inte särskilt svårt att försvara vart man bor, frågan är väl snarare varför man skulle behöva det och till vem?

/ SatanG

Tror bara jag passerat där, kanske käkat, men aldrig umgåtts med någon. Är mer en fåtöljperson än stenbordare.

Men hängde inte du där i flera år tills du bytte ner dig till Filippinerna? Hehe

/ SatanG
Stämmer här slipper man alla goda råd från alkoholiserade pensionär på plattan.
Problemen är samma här bland
Bambuborden.

Dräggen samlas som vanligt i en sluten krets av självbeundan i de flesta miljöer.
Spanien och Portugal har samma expertis

Senast ändrad:
Det skrivs om utgifter på runt 80.000 baht i månaden vilket jag tycker låter som rena fantasisummor.
Då undrar man ju vad personerna betalar i hyra och el?
För mat och annat, lite nöjen och diverse försäkringar kan omöjligt uppgå till ca 80.000 baht i månaden.
Såvida nu inte familjen eller någon i familjen är shopaholic då är det klart att man kan smälla 80000+ i månaden men köpmani är ju lyckligtvis ett ganska så sällsynt fenomen.

Fast lyxffällan finns givetvis även i Thailand.

Jag vill nog påstå att en normalfamilj med ett par barn i en normal skola kan leva gott på ca 20-25000 baht i månaden. Äter man sedan enbart thaimat kan man minska den summan ganska rejält.

Är man singel och inte festar för mycket kan man leva gott på 10.000 baht.
Jag hade 18000 baht i månaden på en skola i Nontaburi och inte fan gick det någon nöd på mig.
Hade tom råd att festa på helgerna runt Khao San Road.

BTT

Det skrivs om utgifter på runt 80.000 baht i månaden vilket jag tycker låter som rena fantasisummor.
Då undrar man ju vad personerna betalar i hyra och el?
För mat och annat, lite nöjen och diverse försäkringar kan omöjligt uppgå till ca 80.000 baht i månaden.
Såvida nu inte familjen eller någon i familjen är shopaholic då är det klart att man kan smälla 80000+ i månaden men köpmani är ju lyckligtvis ett ganska så sällsynt fenomen.

Fast lyxffällan finns givetvis även i Thailand.

Jag vill nog påstå att en normalfamilj med ett par barn i en normal skola kan leva gott på ca 20-25000 baht i månaden. Äter man sedan enbart thaimat kan man minska den summan ganska rejält.

Är man singel och inte festar för mycket kan man leva gott på 10.000 baht.
Jag hade 18000 baht i månaden på en skola i Nontaburi och inte fan gick det någon nöd på mig.
Hade tom råd att festa på helgerna runt Khao San Road.

BTT

80k är väl inget märkvärdigt för en familj.
Du får tänka på att det varit inkomsthöjningar och inflation sedan 1993.
El 2k, hyra gratis då vi äger hus och försäkrade genom frugans jobb.

/ SatanG

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
2 K
A
J
Svar
9
Visningar