andrejsdenruskige
Forumveteran
Man kan studera för att man vill ha ett jobb man trivs med? Alldeles för många som vantrivs på sina jobb och gnäller år in och år ut, livet ut. Aldrig förstått mig på dessa då man kan studera till något man är intresserad av.
Ja, fast ofta är det inte själva jobbet man trivs med, det kan vara kollegorna som gör jobbet bra eller dåligt.
Själv vet jag inte om jag trivs med något jobb egentligen.
Tidigare så gillade jag att skruva i bilar. Hade skruvandet gått över till att bli ett jobb så hade det inte varit lika roligt längre.
För egen del så tycker jag att stimuleringen är viktigare än ”roligheten” på jobbet.
För min del är det ofta så att jobbet är stimulerande och roligt i max ett halvår, sedan går det på rutin. Då är det inte längre stimulerande och då får man hoppas att man har kollegor som man trivs med.
Själv har jag ingen aning om vilket jobb jag skulle trivas med, så jag prioriterar....eller snarare kompenserar det med att försöka få så hög lön som jag bara kan, medan jag funderar var jag skulle trivas.
Nu vantrivs jag inte direkt på mitt jobb, men hade jag varit ekonomiskt oberoende så hade jag knappast suttit här och jag tror det samma om dig. Oavsett vad du har studerat till så hade du inte suttit på det jobbet du har om du hade obegränsade ekonomiska resurser.
Tycker att de flesta som klagar är sjuksköterskor som har pluggat en hel del år på universitet. Studielån och rutten lön. Men dom kände tydligen att dom ville jobba med det. Det var knappast någon som tvingade dom dit.
Kan ge mig fan på att dom inte klagat om lönen hade varit den dubbla.