SHL 2017/18

Diskussion i 'Ordet är fritt' startad av Anonym, 14 augusti 2017.

Taggar:
  1. Berralund

Berralund Forumvärd TS-teamet

Tråkigt men väntat. Det är bara att lyfta på hjälmen och gratulera Lakers. Dom var bäst i grundserien och bäst nu. Men jag hoppas att dom får möta Skellefteå i finalserien och att guldet går till Norrland.

Krille gillar detta.
  2. Långeman

Långeman Forumveteran

Har du blivit " Lappgubbe" nu helt plötsligt :););):(:(:(:(???????????

eirkar, Krille, Berralund och 1 annan gillar detta.
  3. Lyco

Lyco Forumveteran

hehe..., ja du vet det här gänget svänger å det gruvligaste, flexibla hörnan:D

eirkar, Långeman, Krille och 1 annan gillar detta.
  4. Berralund

Klart att man måste vara flexibel. Ingen unnar väl Klökers en seger, jag stöttar @Krille till 100% . Fast i ärlighetens namn bryr jag mig inte så mycket längre även om jag kommer att följa matcherna framöver, man älskar ju bra ishockey.

Och så ser jag fram emot VM där förhoppningsvis tvillingarna Lundqvist kommer att spela. Rangers åkte ju ut så Henke är tillgänglig - om han vill. Hoppas kan man ju alltid!

eirkar, Långeman och Krille gillar detta.
  5. Krille

Krille Forumräv

Jag bugar och bockar för stöttningen @Berralund ,,:wai: behövs verkligen här i "fakers" land just nu;). Men håller givetvis med om att de har ett kanonlag som är väl köpt för att ta hem pokalen denna säsong. Men. MEN:D. du/ni vet ju hur snabbt det svänger både på isen, och även här ibland.. Bara kul .;):D:thumbsup:

Berralund gillar detta.
  6. Berralund

Visst svänger det och det är väl just det som gör denna tråd så rolig. Ett gäng stollar med ett genuint hockeyintresse som slår käft på ett vänskapligt sätt. Riktigt kul!! :thumbsup: :)

Micke.T, eirkar, Matt82 och 1 annan gillar detta.
  7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:
  8. Krille

Krille Forumräv

Kan bara instämma med dig. Har tänkt tanken om alla trådar hade varit som denna.?? Jo, jag vet, omöjligt kanske men tror nog att världen sett lite annorlunda ut då. Efter denna fantastiska SHL-tråd kör vi väl en ny, nu när VM startar i Danmark lite senare. Jag är lika galen då, som nu..;):D:D:D

Micke.T, Matt82, Lyco och 2 andra gillar detta.
  9. Berralund

Självklart och med tvillingarna Lundqvist i laget (förhoppningsvis) kan det bara bli tal om GULD!!!

Krille, Micke.T och Matt82 gillar detta.
  10. Lyco

Lyco Forumveteran

Ja en sak måste jag ju säga, blir det SAIK i final så får ju Växjö mitt stöd alla dagar i veckan. Faktiskt vore det kul om Djurgården kunde gå vidare, är ju inte bortskämda på senaste åren:), Jaha fick jag ovänner så det skriker om det:p:D:rolleyes:

Frasse, Krille, Långeman och 1 annan gillar detta.
  11. Lyco

Lyco Forumveteran

Går ingen politik i sådant här, finns inget höger eller vänster, i många andra trådar kommer folks politiska värderingar alltid upp till ytan och den måste man försvara.:afro: för i princip allt i samhället är politik, även sport drabbas ibland men är lättare att hålla politiken borta när det gäller sport.:)

Sen är väl vi i denna tråd inte speciellt intresserade av att tjafsa och älta saker i all evighet:cool::)

eirkar, Krille, Micke.T och 1 annan gillar detta.
  12. Lyco

Lyco Forumveteran

Väldigt vad det öde det är idag, knappt någon inloggad och här ingen fart alls.

Djurgården spelar bra och 0-1 behöver de inte skämmas för!

13. Berralund

Jag har haft dålig uppkoppling men Djurgården borde vinna så det blir en tuff matchserie. Och bara för att AIK tog poäng mot MFF idag så kan jag kanske vara ytterst flexibel och hålla på Djurgården istället bara för att dom är AIK:s värsta antagonister. :)

Krille, Långeman och Lyco gillar detta.
  14. Micke.T

Micke.T Forumvärd TS-teamet

Luften har gott ur, inga intressanta lag kvar för mig.
    Visst har lökarna varit outstanding, men men.

Ser fram mot VM tråden som jag är säker @Krille kommer starta snart:)

eirkar, Berralund, Krille och 1 annan gillar detta.
  15. Matt82

Matt82 Aktiv medlem

Ja luften gick ur med Frölundas fall :/ Nu är jag glad så länge Djurgården inte tar SM-guld :p

Lyco gillar detta.
  16. Krille

Krille Forumräv

Starkt av Skellefteå att vända igår, Djurgården gör det bra, men kan inte sätta . en över i ett :laugh:. Med nöje @Micke.T ska jag starta VM tråden när de Svenska mästarna har korats. Även mitt internet låg nere igår (adsl) här i skogen gör det så ibland.

eirkar, Matt82, Berralund och 1 annan gillar detta.
  17. Berralund

Intresse har jag alltid av bra hockey och jag hoppas att även fortsättningen kommer att bli bra. Och vem vill inte hålla förhoppningarna vid liv att Lökarna får stryk av, förmodligen, Skellefteå.

Men om man ser det på ett annat sätt - Lökarna har aldrig tagit ett SHL-guld. Vinner dom får jag nog svårt att förneka att det är rättvist sett över hela säsongen.

Micke.T, eirkar, Krille och 1 annan gillar detta.
  18. Krille

Krille Forumräv

Jo de har faktiskt ett guld, som de vann mot just Skellefteå.

eirkar gillar detta.
  19. Berralund

Aj sjutton det hade jag glömt. Då är dom helt rökta för min del!! :D :D :D

Krille gillar detta.
  20. Berralund

Fick precis ett pling i mobilen att Djurgården klarade första matchpucken mot SAIK. Ny match på fredag i Norrland.

Frasse och Lyco gillar detta.
  21. Lyco

Lyco Forumveteran

Härligt!

Frasse gillar detta.
Laddar...

Dela sidan

Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?