SHL-SLUTSPELET 2017

 
Man svävar fortfarande lite efter HVs kämpa seger igår och funderar samtidigt på morgondagens match. Kommer Brynäs gå all in, eller blir de lite försiktiga, hur agerar HV.

Jag hoppas HV är med från start, de borde lärt sig en läxa. Inte kul att förlora i morgon och att man måste vinna nästa två. Det är nu de riktiga vinnarna och de som ser detta som sin stora chans som kliver in. Båda lagen har allt att vinna, silvret är ju redan bärgat. Nu är det guldhjälmarna och pokalen de ska kämpa om ...
 
Man svävar fortfarande lite efter HVs kämpa seger igår och funderar samtidigt på morgondagens match. Kommer Brynäs gå all in, eller blir de lite försiktiga, hur agerar HV.

Jag hoppas HV är med från start, de borde lärt sig en läxa. Inte kul att förlora i morgon och att man måste vinna nästa två. Det är nu de riktiga vinnarna och de som ser detta som sin stora chans som kliver in. Båda lagen har allt att vinna, silvret är ju redan bärgat. Nu är det guldhjälmarna och pokalen de ska kämpa om ...

Ja, det här kan ju vara något som kommer att få Brynäs lite i gungning, mycket har ju gått Brynäs väg dock inte oförtjänt men kanske det smugit in sig lite hybris och nu i och med det förmodligen för dem oväntade förlusten kommer att förändra allt.

Var nog precis detta HV behövde för att komma igång på riktigt, så imorgon är jag övertygad om att det blir seger för HV:):thumbsup:
 
Senast redigerad av en moderator:
Man svävar fortfarande lite efter HVs kämpa seger igår och funderar samtidigt på morgondagens match. Kommer Brynäs gå all in, eller blir de lite försiktiga, hur agerar HV.

Jag hoppas HV är med från start, de borde lärt sig en läxa. Inte kul att förlora i morgon och att man måste vinna nästa två. Det är nu de riktiga vinnarna och de som ser detta som sin stora chans som kliver in. Båda lagen har allt att vinna, silvret är ju redan bärgat. Nu är det guldhjälmarna och pokalen de ska kämpa om ...

Tror faktiskt att det är så illa att HV vinner imorgon också, så jag går in med 1800kr(de jag vann igår) vinnare på dem till det kanske lite för låga oddset 1,76, blir 3168kr om HV vinner.

Sen blir det nog ett spel på Brynäs i nästa o sista matchen i Gavlerinken.

Jag tror det kommer att avgöras i 7:e och sista på fiendeis!

Men skulle Brynäs vinna borta imorgon igen så är det guldläge som heter duga...
 
Senast redigerad av en moderator:
Tror faktiskt att det är så illa att HV vinner imorgon också, så jag går in med 1800kr(de jag vann igår) vinnare på dem till det kanske lite för låga oddset 1,76, blir 3168kr om HV vinner.

Sen blir det nog ett spel på Brynäs i nästa o sista matchen i Gavlerinken.

Jag tror det kommer att avgöras i 7:e och sista på fiendeis!

Men skulle Brynäs vinna borta imorgon igen så är det guldläge som heter duga...

Ja efter senaste matchen vågar i alla fall jag inget säga:)
 
Det är ju USA-Finland nu på 12:an:)
Det fick jag nogsamt inpräntat av lotsen på vägen in hit till Hamina. Jag fick också höra om dom djupa såren i den finska själen efter den förkrossande förlusten mot Tre Kronor i Hartwall Arena, Helsingfors. Finland ledde med 5-1, Sverige vände och vann efter fantastiskt spel av Mats Sundin. Det glömmer man aldrig och det gör inte finnarna heller. :D :D :D
 
Det gläder mig att TV4 tydligen sänder resterande finalmatcher, som naturligtvis enbart blir två till antalet. HV vinner både idag och på torsdag. Hoppas bara att man inte blir upptagen av något oväsentligt som fartygsmanövrering, det får stå till sidan. :)
 
Det gläder mig att TV4 tydligen sänder resterande finalmatcher, som naturligtvis enbart blir två till antalet. HV vinner både idag och på torsdag. Hoppas bara att man inte blir upptagen av något oväsentligt som fartygsmanövrering, det får stå till sidan. :)

Det är bara släppa spakarna och gå ner på kontoret. En grundstötning får man ta ...

Själv ska vi hinna med fotbollsträning får båda barnen i utlovad snöblask och parallellt föräldramöte i skolan. Räknar med att vara hemma till sändningen startar 18:45.
 
Som Janne skriver släpp allt, det är ju du som är kapten;) Men "om" jag fick bestämma eller snarare drömma;), så skulle jag vilja ha en avgörande i Kinnarps Arena där HV vinner naturligtvis:)
Vi är ett gäng som ska göra allt för att få biljetter i så fall, med lite tur så lyckas vi denna gång,,, ooooom det blir så, annars får det gärna bli som Berralund säger:).
 
Som Janne skriver släpp allt, det är ju du som är kapten;) Men "om" jag fick bestämma eller snarare drömma;), så skulle jag vilja ha en avgörande i Kinnarps Arena där HV vinner naturligtvis:)
Vi är ett gäng som ska göra allt för att få biljetter i så fall, med lite tur så lyckas vi denna gång,,, ooooom det blir så, annars får det gärna bli som Berralund säger:).

Håller med om ett drömscenario. Dock så har jag inte riktigt tid för det på lördag så bättre om de tar hem det på torsdag. Blir det match på lördag får jag prioritera om dock.
 
Förbannat också, det blir avgång härifrån precis kl 19.00 när matchen börjar. Så det sket sig rejält med att se den, får kolla text tv på mobilen. :mad: :( :mad: :(
 
Förbannat också, det blir avgång härifrån precis kl 19.00 när matchen börjar. Så det sket sig rejält med att se den, får kolla text tv på mobilen. :mad: :( :mad: :(

Hahah jag skulle också gå, med 5h vinglande ut i skärgård.....men blir inte klar, så istället för radio blir det tv :thumbsup:
Aftonbladets live rapportering är ok i telefon, snabbare än textv, och med löpande kommentarer.
 
Blir det en urladdning för HV efter förra bortasegern:rolleyes:och det självförtroende det borde ge;)fortsätter min ödmjuka linje och tror på högt tempo, massa med missade målchanser och ett oavgjort slutresultat där Brynäs vinner i förlängningen:D:D:p;)
 
 

Liknande trådar

C
Svar
6
Visningar
4 K
I
 
Tillbaka
Topp