SHL-SLUTSPELET 2017

Som det varit ett tag nu, tycker HV haft mer av spelet men Brynäs gör mål:thumbsup:

Inte sjutton är ishockey rättvist alltid. HV har hela spelet och lik förbannat leder Brynäs. Hoppas bara att rättvisa skipas så snart som möjligt.

Vet hur ni känner det HV fans, så här va det för Frölunda åxå, Frölunda tryckte på Brynäs gjorde målen.....

Man vinner inga matcher på att hålla puck längs sargerna, pucken ska in i mål.....allt annat är inget värt.
HV är mycket vassare än Frölunda.
Frölunda blev utklassade i de 2 sista matcherna.
Så sant som det är sagt! Inga mål, ingen seger. Logik i den högre skolan!! Nu vänder matchen i andra, soffan kallar återigen.

Tänkte våga mig på en analys varför det ser ut som det gör.

Brynäs är väldigt osvenska. När Tre Kronor spelar t ex är ju ofta problemet att de många gånger väntar på det perfekta läget och det blir ofta ett pass för mycket, en dragning för mycket och oftast runt målet och ut i sargerna.

Brynäs går rakt på mål, skjuter och väntar inte på det där perfekta passet, utan in med pucken på mål, skott eller bara slänger in den och där finns alltid någon, därför kommer också målen ganska oväntat.

HV är lite i det läget som jag skrivit om ovan, pass för mycket, fint eller dragning för mycket, ofta runt mål istället för rakt på mål. Det här är ju logiskt, HV vet Brynäs snabba kontringar och blir kanske rädda för att tappa bort pucken i anfalls-zon och det blir det där extra passet eller bakom mål eller extra dragningen för att leta efter det där perfekta läget.

Vad tror ni?:)

Jag tror att det ligger mycket i @Lyco s analys. Men vilken match, hittills är det den bästa jag har sett på många år. Fart och intensitet hela tiden, imponerande. Kan sluta hur som helst.

Tänkte våga mig på en analys varför det ser ut som det gör.

Brynäs är väldigt osvenska. När Tre Kronor spelar t ex är ju ofta problemet att de många gånger väntar på det perfekta läget och det blir ofta ett pass för mycket, en dragning för mycket och oftast runt målet och ut i sargerna.

Brynäs går rakt på mål, skjuter och väntar inte på det där perfekta passet, utan in med pucken på mål, skott eller bara slänger in den och där finns alltid någon, därför kommer också målen ganska oväntat.

HV är lite i det läget som jag skrivit om ovan, pass för mycket, fint eller dragning för mycket, ofta runt mål istället för rakt på mål. Det här är ju logiskt, HV vet Brynäs snabba kontringar och blir kanske rädda för att tappa bort pucken i anfalls-zon och det blir det där extra passet eller bakom mål eller extra dragningen för att leta efter det där perfekta läget.

Vad tror ni?:)
Att Brynäs är suveräna på att försvara sig redan i anfallszon och hela vägen hem, ta en titt på Brynäs kapten Blomqvist så förstår ni värdet på en enskild spelare i ett lag:);)

Liknande trådar

C
Svar
6
Visningar
4 K
I

Tillbaka
Topp