SHL-SLUTSPELET 2017

Jo Malmö slog ju ut Växjö med ett väldigt kvickt och energispel ... gav aldrig upp i semin.

Hoppas på Frölunda i final, även om HV förlorat tre av fyra matcher mot dem denna säsongen ... men sitter nog hårt inne för dem ...

@Krille blir det Jkpg nästa söndag för dig igen för första finalen? Skönt att HV har hemmafördel.

Jo Malmö slog ju ut Växjö med ett väldigt kvickt och energispel ... gav aldrig upp i semin.

Hoppas på Frölunda i final, även om HV förlorat tre av fyra matcher mot dem denna säsongen ... men sitter nog hårt inne för dem ...

@Krille blir det Jkpg nästa söndag för dig igen för första finalen? Skönt att HV har hemmafördel.
Jo @Janne . Jag ska försöka se den på plats.:)

Senast redigerad av en moderator:
Nä knappast! Ärligt så tror jag att Frölunda går till final och vinner densamma men det kommer att krävas 6 eller 7 matcher.
Är inte helt säker att de tar sig hela väg till final, men tror det och hoppas på en drömfinal. Men är ganska övertygad att HV lyfter segerbucklan ... Nu 15-2 i de 17 senaste matcherna ... och i den sviten har både Brynäs och Frölunda fått stryk ... Nu får ju HV även vila en vecka ... men osvuret är bäst ...

Får man bara behålla sina spelare så kan det bli riktigt bra!
Ja samt komplettera med någon riktig namnkunnig som dessutom drar mer publik. Jag vet att Illari Filppula försvinner till Finland, annars har jag inte mycket koll faktiskt. Patrik Sylvegård har ett digert arbete framför sig nu.

Ja samt komplettera med någon riktig namnkunnig som dessutom drar mer publik. Jag vet att Illari Filppula försvinner till Finland, annars har jag inte mycket koll faktiskt. Patrik Sylvegård har ett digert arbete framför sig nu.
Malmö började ju serien bra och ledde tio omgångar in om jag inte minns fel, sen kom man ju tillbaks på slutet och kvart mot Växjö var ju stark.

Fippula blir ju en tung förlust. Welch och Rakhshani kom ju aldrig igång i semifinalspelet ...

Sen tro jag en viktig del till segern för HV var när Alsenfelt blev påkörd i huvudet i andra matchen, matchen efter kom en inte 100% Nihlstolp in och sen var ju Alsenfelt tillbaks men inte samma levande vägg som innan.

Ofta små detaljer och en medgångsdriv som avgör. Alla lag kan ju slå alla om de har en ok dag ... ett misstag kan avgöra ...

Det blir säkert TV soffan ikväll igen. Hoppas bara att Frölunda skaffar sig matchpuck nu, annars är dom riktigt illa ute.

Blir det nått tjöt i SHL tråden i afton eller sitter vissa å är för nöjda och suger på den karamellen tills åskan slår ner i finalen:D:p;)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp