Ska man döda djur?

Sölve

Medlem
Som ni vet nu så är min morsa thai och hon har bott i Sverige i närmare 30 år men beter sig fortfarande som en thai i vissa lägen.
Jag var hos henne och farsan nu på den traditionella söndagsmiddagen och morsan berättade att dom hade hittat ett jordgetingbo i trädgården jag tyckte att vill dom inte försöka ta bort det nu så gör det då till hösten eller vintern när dom är slöa då svarar hon mig att hon vill inte vara inblandad i om dom dör.
Hon vill alltså inte ha getingar men hon vill inte ta bort dom.
Hur är det hos er andra som umgås eller bor ihop med Thailand när det gäller att döda djur?

Som ni vet nu så är min morsa thai och hon har bott i Sverige i närmare 30 år men beter sig fortfarande som en thai i vissa lägen.
Jag var hos henne och farsan nu på den traditionella söndagsmiddagen och morsan berättade att dom hade hittat ett jordgetingbo i trädgården jag tyckte att vill dom inte försöka ta bort det nu så gör det då till hösten eller vintern när dom är slöa då svarar hon mig att hon vill inte vara inblandad i om dom dör.
Hur är det hos er andra som umgås eller bor ihop med Thailand när det gäller att döda djur?
Hos oss (svärföräldrar/kusiner m.m.fl) är det ingen som tvekar att ha ihjäl dom, dom ser många av djuren som föda, även små skalbaggar blir föda, går ju alltid att fritera om inte annat

Du ser inte ut som Thai på bilden och är det någon annans ansikte du satt upp där på din profilbild borde den tas bort snarast väl?
Att man sitter och skriver med en bild på någon annan som ens profilbild är väl inte ok?
Tänk om någon går in här på forumet och känner personen på bilden och tror det är han som skriver och du skriver något opassande?
Eller är det inte din biologiska morsa?

Du ser inte ut som Thai på bilden och är det någon annans ansikte du satt upp där på din profilbild borde den tas bort snarast väl?
Att man sitter och skriver med en bild på någon annan som ens profilbild är väl inte ok?
Tänk om någon går in här på forumet och känner personen på bilden och tror det är han som skriver och du skriver något opassande?
Eller är det inte din biologiska morsa?
Det var ju inte direkt något svar eller ens i närheten av ämnet.
Jag har skrivit innan att min farsa är gift sen många år med en thaikvinna och hon har tagit hand om mig som om jag vart hennes egna son i alla år, jag har ingen kontakt med min biologiska morsa. Det är jag på avatarer även om bilden är två år gammal, min thaimorsa är min morsa och kommer alltid att vara min morsa även om vi inte är lika till utseendet.

Min fru fick för sig för några år sedan att jag inte fick ha ihjäl mördarsniglarna för det gillade inte Budda. Tänk om man själv blev en snigel nästa liv :)

Sen åt sniglarna på hennes odlingar, då gick det bra att döda dem igen :D

Hustrun dödar inte djur eller fiskar, men har inget emot att äta kött och fisk under förutsättning att någon annan sköter avlivningen. Insekter går bra att ha ihjäl men dock inte äta.

Jag och gumman med dödar det som är ätbart , stort eller smått ,spelar ingen roll

Liknande trådar

L
Svar
1
Visningar
1 K
L200
L
L
Svar
124
Visningar