Nästan 11 000 döda i den Thailändska trafiken i år.

 
Sverige ligger tredje bäst i trafiksäkerhet i världen och Thailand är fortfarande näst sämst (saudiarabien är sämst)

Ja det är ju knappt någon trafik när man kommer utanför städerna, kan köra flera mil ibland utan möte i Sverige, vore konstigt om dom inte låg bra till.
Kan tänka mig att några självständiga öar utan bilar borde toppat listan.
 
Ja det är ju knappt någon trafik när man kommer utanför städerna, kan köra flera mil ibland utan möte i Sverige, vore konstigt om dom inte låg bra till.
Kan tänka mig att några självständiga öar utan bilar borde toppat listan.
I topp tre på trafiksäkerhetsstudien finner vi Nederländerna, Norge och Sverige (på en delad tredje plats med Estland). Undersökningen har tagit en rad faktorer med i beräkning för att komma fram till vilket land som är mest säkert att vistas i trafiken. Parametrarna är: antal döda i trafiken per 100 000 invånare, vägkvalitet, trafiknivå, användning av säkerhetsbälte, dödsandel där alkohol varit inblandat, maxhastighet i städer och maxhastighet på motorväg. Alla dessa vägs samman och ger ett vägsäkerhetspoäng där 10 är max. Det är ett bilprenumerationsföretag som genomfört studien, vilken ni finner i sin helhet här.
 
Ja det är ju knappt någon trafik när man kommer utanför städerna, kan köra flera mil ibland utan möte i Sverige, vore konstigt om dom inte låg bra till.
Kan tänka mig att några självständiga öar utan bilar borde toppat listan.
Thailand kommer inte ens i närheten av Sverige när gäller bilkörning.
De kan inte köra, ingen djävel kan korsa en gata utan livet som insats.
De tror bilkörningen är en tävling där måste man komma först. Inte ens deras poliser kan köra rätt.
 
I topp tre på trafiksäkerhetsstudien finner vi Nederländerna, Norge och Sverige (på en delad tredje plats med Estland). Undersökningen har tagit en rad faktorer med i beräkning för att komma fram till vilket land som är mest säkert att vistas i trafiken. Parametrarna är: antal döda i trafiken per 100 000 invånare, vägkvalitet, trafiknivå, användning av säkerhetsbälte, dödsandel där alkohol varit inblandat, maxhastighet i städer och maxhastighet på motorväg. Alla dessa vägs samman och ger ett vägsäkerhetspoäng där 10 är max. Det är ett bilprenumerationsföretag som genomfört studien, vilken ni finner i sin helhet här.
Dock inte vägarna i Norrlands inland.
 
Thailand kommer inte ens i närheten av Sverige när gäller bilkörning.
De kan inte köra, ingen djävel kan korsa en gata utan livet som insats.
De tror bilkörningen är en tävling där måste man komma först. Inte ens deras poliser kan köra rätt.
Med så här mycket trafik måste man knö sig för att komma fram, hade man följt trafikreglerna till 100% hade man stått still.
Idag när jag vant mig vid trafiken tycker jag den är helt ok.
När man flyttade hit var den läskig.
 
Vet du det eller är det ett av stenbordsryktena, visa på fakta...
För det första sitter jag aldrig vid 'stenbord' med faranger. För det andra så bektraktas alla som inte är dödförklarade på plats som 'patienter pga en olycka'. Så om vederbörande avlider under transporten ill sjukhuset, eller avlider en stund efter, räknas inte med i statistiken ang. döda vid en trafikolycka. Hur tyder du detta? Gömma statistiken ang trafikoffer?
 
För det första sitter jag aldrig vid 'stenbord' med faranger. För det andra så bektraktas alla som inte är dödförklarade på plats som 'patienter pga en olycka'. Så om vederbörande avlider under transporten ill sjukhuset, eller avlider en stund efter, räknas inte med i statistiken ang. döda vid en trafikolycka. Hur tyder du detta?
Hur var det med covidsiffrorna, var dom du skrev inte stämde....
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp